Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL SANAT EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; tasarım öğe ve ilkelerini ilişkilendirerek özgün tasarımlar üretebilmek, sanat ve tasarım alanlarında vizyon ve estetik bakış açısı kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Kavramına Giriş,Medya ve Sanat etkileşimi,Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri,Tasarım öğesi olan Nokta ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama,Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk,
denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.,Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler.
Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim,
orijinallik – Teknik Uygulama.,Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı,Geometrik soyutlama çalışması,Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması,Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr
renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması,İmaj Yaratma,İmaj Yaratma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel tasarım öğe ve ilkelerini tanımlar.12, 16, 6, 8, 9A, D, F
Tasarımlarını görsel anlatım bütünlüğü içinde oluşturur.12, 14, 2, 6, 8, 9F
Görsel tasarımlarda ilkeler doğrultusunda parçaları ilişkilendirir.12, 14, 19, 2, 20, 6, 8, 9A, D, F
Tasarımın gerektirdiği teknikleri uygular.12, 14, 2, 20, 6, 9F
Tasarımda yaratıcı öğeleri çeşitlendirir.12, 14, 16, 2, 20, 6F
Özgün sanat ürünleri ortaya koyma davranışı gösterir.12, 14, 2, 20, 6E, F
Tasarım problemlerini çeşitli boyutlarıyla inceler.12, 14, 19, 2, 20, 6, 9F
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu keşfeder.10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 23, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Kavramına GirişOcvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002.
2Medya ve Sanat etkileşimiOcvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002
3Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleriOcvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002
4Tasarım öğesi olan Nokta ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulamaTaslakların hazırlanması
5Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk,
denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.
Görsel Kaynak Taraması
6Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler.
Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim,
orijinallik – Teknik Uygulama.
Görsel Kaynak Taraması
7Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt KuramıGörsel Kaynak Taraması
8Geometrik soyutlama çalışmasıGörsel Kaynak Taraması
9Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulamasıGörsel Kaynak Taraması
10Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr
renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.
Taslakların hazırlanması
11Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırmasıGörsel Kaynak Taraması
12Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması
13İmaj YaratmaGörsel Kaynak Taraması
14İmaj YaratmaGörsel Kaynak Taraması
Kaynak
1. Yrd. Doç. Dr. Y. B. Balcı, Dr. N. Say, Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa yayınları, 2005. 2. Prof. H. A. Odabaşı, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, Yorum sanat yayınları, 2006. 3. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002. 4. T. Çellek, A. M. Sağocak, Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi, 2014.
1. Prof. Dr. E. D. Aydın, Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Mor Ajans Reklam ve Tanıtım, 2004. 2. İ. H. Güngör, Görsel Sanatlar ve iç mimarlık için Basic Design, İstanbul, Bilgisayar destekli baskı ve Reklam hizmetleri, 2005 3. N. Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İstanbul, İdeal kültür yayıncılık, 2008. 4. U. U. Dağlı, Tasarım içindeki sırlar, Lefkoşe, Deniz Plaza yayınevi, 2012. 5. S. Çağlarca, Renk ve Armoni kuralları, İstanbul, İnkılap Kitapevi, 1993.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)186
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(186/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL SANAT EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; tasarım öğe ve ilkelerini ilişkilendirerek özgün tasarımlar üretebilmek, sanat ve tasarım alanlarında vizyon ve estetik bakış açısı kazanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Kavramına Giriş,Medya ve Sanat etkileşimi,Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri,Tasarım öğesi olan Nokta ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama,Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk,
denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.,Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler.
Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim,
orijinallik – Teknik Uygulama.,Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı,Geometrik soyutlama çalışması,Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması,Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr
renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması,İmaj Yaratma,İmaj Yaratma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel tasarım öğe ve ilkelerini tanımlar.12, 16, 6, 8, 9A, D, F
Tasarımlarını görsel anlatım bütünlüğü içinde oluşturur.12, 14, 2, 6, 8, 9F
Görsel tasarımlarda ilkeler doğrultusunda parçaları ilişkilendirir.12, 14, 19, 2, 20, 6, 8, 9A, D, F
Tasarımın gerektirdiği teknikleri uygular.12, 14, 2, 20, 6, 9F
Tasarımda yaratıcı öğeleri çeşitlendirir.12, 14, 16, 2, 20, 6F
Özgün sanat ürünleri ortaya koyma davranışı gösterir.12, 14, 2, 20, 6E, F
Tasarım problemlerini çeşitli boyutlarıyla inceler.12, 14, 19, 2, 20, 6, 9F
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu keşfeder.10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 23, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Kavramına GirişOcvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002.
2Medya ve Sanat etkileşimiOcvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002
3Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleriOcvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002
4Tasarım öğesi olan Nokta ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulamaTaslakların hazırlanması
5Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk,
denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.
Görsel Kaynak Taraması
6Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler.
Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim,
orijinallik – Teknik Uygulama.
Görsel Kaynak Taraması
7Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt KuramıGörsel Kaynak Taraması
8Geometrik soyutlama çalışmasıGörsel Kaynak Taraması
9Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulamasıGörsel Kaynak Taraması
10Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr
renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.
Taslakların hazırlanması
11Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırmasıGörsel Kaynak Taraması
12Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması
13İmaj YaratmaGörsel Kaynak Taraması
14İmaj YaratmaGörsel Kaynak Taraması
Kaynak
1. Yrd. Doç. Dr. Y. B. Balcı, Dr. N. Say, Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa yayınları, 2005. 2. Prof. H. A. Odabaşı, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, Yorum sanat yayınları, 2006. 3. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002. 4. T. Çellek, A. M. Sağocak, Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi, 2014.
1. Prof. Dr. E. D. Aydın, Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Mor Ajans Reklam ve Tanıtım, 2004. 2. İ. H. Güngör, Görsel Sanatlar ve iç mimarlık için Basic Design, İstanbul, Bilgisayar destekli baskı ve Reklam hizmetleri, 2005 3. N. Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İstanbul, İdeal kültür yayıncılık, 2008. 4. U. U. Dağlı, Tasarım içindeki sırlar, Lefkoşe, Deniz Plaza yayınevi, 2012. 5. S. Çağlarca, Renk ve Armoni kuralları, İstanbul, İnkılap Kitapevi, 1993.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05