Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA VE İMAJ TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir ad, slogan ve logo olmanın çok ötesinde olan marka, özel ya da tüzel kuruluşların hedef kitlelerine sadece işlevsel ürün ya da hizmeti sunması değil aynı zamanda; duygusal ve toplumsal anlamda markanın doğru konumlandırılması, iletişim stratejileriyle beraber markanın simgelediği, çizilen imaj çalışmasının yanı sıra toplum tarafından nasıl algılandığı önemlidir. Bu ders kapsamında; Marka; konumlandırma, markalama, yıldız stratejiler, farklılaşma ile beraber kullanım alanları da örneklerle anlatılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?,Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek
,Konumlandırma,Duyular ve Marka ,İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimi,Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar,Önceki ders konularında tekrar,Marka ve Yönetimi,Sattıran Marka Olmak,Kentsel Markalaşma,İnternette Marka Olmak,Markalama Nedir?,Radar altı iletişimde marka olmak,Türk ve dünya markalarından örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrencilerin, marka imajının oluşumundan bütünleşik iletişim çalışmalarını öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri beklenir. 10, 13, 9E
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Markalamanın yapılarını öğrenir. 2. Konumlandırma unsurlarını bilir. 3. İmaj çeşitlerini bilir. 4. Tasarım ve imaj oluşumunda etkili olan faktörleri bilir. 5. Marka algısı kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi analiz eder.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?Temel kavramlar incelenebilir
2Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek
MARKA ajans web sayfasından inceleyebilir
3Konumlandırma'Yeni Konumlandırma' kitabı incelenebilir
4Duyular ve Marka 'Duyular ve Marka' kitabı incelenebilir
5İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimiDers dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir
6Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlarDers dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir
7Önceki ders konularında tekrarTemel kavramlar incelenebilir
8Marka ve Yönetimi'Marka Aklı' kitabı incelenebilir
9Sattıran Marka OlmakMarka Aklı' kitabı incelenebilir
10Kentsel MarkalaşmaDers dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir
11İnternette Marka Olmak'İnternette marka yaratmak' kitabı incelenebilir
12Markalama Nedir?'Markalama' kitabı incelenebilir
13Radar altı iletişimde marka olmak'Markalama' kitabı incelenebilir
14Türk ve dünya markalarından örneklerÖrnek kampanyalar incelenebilir
Kaynak
1. Aaker, David. Markalama. İstanbul:Mediacat,2001 2. Lindstrom,Martin. Duyular ve Marka. İstanbul:Optimist,2007 3. Knapp, E.Duane.Marka Aklı. İstanbul,2002 4. Ries, Al&Laura. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. İstanbul:Mediacat,2000 5.Ries,Al&Laura. İnternet’te Marka Yaratmak. İstanbul:Mediacat,2001 6.Trout,Jack. Yeni Konumlandırma. İstanbul:Profilo yayın.,1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA VE İMAJ TASARIMI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir ad, slogan ve logo olmanın çok ötesinde olan marka, özel ya da tüzel kuruluşların hedef kitlelerine sadece işlevsel ürün ya da hizmeti sunması değil aynı zamanda; duygusal ve toplumsal anlamda markanın doğru konumlandırılması, iletişim stratejileriyle beraber markanın simgelediği, çizilen imaj çalışmasının yanı sıra toplum tarafından nasıl algılandığı önemlidir. Bu ders kapsamında; Marka; konumlandırma, markalama, yıldız stratejiler, farklılaşma ile beraber kullanım alanları da örneklerle anlatılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?,Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek
,Konumlandırma,Duyular ve Marka ,İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimi,Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar,Önceki ders konularında tekrar,Marka ve Yönetimi,Sattıran Marka Olmak,Kentsel Markalaşma,İnternette Marka Olmak,Markalama Nedir?,Radar altı iletişimde marka olmak,Türk ve dünya markalarından örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrencilerin, marka imajının oluşumundan bütünleşik iletişim çalışmalarını öğrenmeleri ve uygulayabilmeleri beklenir. 10, 13, 9E
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Markalamanın yapılarını öğrenir. 2. Konumlandırma unsurlarını bilir. 3. İmaj çeşitlerini bilir. 4. Tasarım ve imaj oluşumunda etkili olan faktörleri bilir. 5. Marka algısı kavramlarını açıklayarak aralarındaki ilişkiyi analiz eder.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka Kavramı, Marka İmajı Nedir?Temel kavramlar incelenebilir
2Yıldız Strateji nedir? İlk-En-Tek
MARKA ajans web sayfasından inceleyebilir
3Konumlandırma'Yeni Konumlandırma' kitabı incelenebilir
4Duyular ve Marka 'Duyular ve Marka' kitabı incelenebilir
5İmaj ve imaj çeşitleri, imaj yönetimiDers dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir
6Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlarDers dosyasında yüklü olan sunum incelenebilir
7Önceki ders konularında tekrarTemel kavramlar incelenebilir
8Marka ve Yönetimi'Marka Aklı' kitabı incelenebilir
9Sattıran Marka OlmakMarka Aklı' kitabı incelenebilir
10Kentsel MarkalaşmaDers dosyasında yüklü olan ilgili sunum incelenebilir
11İnternette Marka Olmak'İnternette marka yaratmak' kitabı incelenebilir
12Markalama Nedir?'Markalama' kitabı incelenebilir
13Radar altı iletişimde marka olmak'Markalama' kitabı incelenebilir
14Türk ve dünya markalarından örneklerÖrnek kampanyalar incelenebilir
Kaynak
1. Aaker, David. Markalama. İstanbul:Mediacat,2001 2. Lindstrom,Martin. Duyular ve Marka. İstanbul:Optimist,2007 3. Knapp, E.Duane.Marka Aklı. İstanbul,2002 4. Ries, Al&Laura. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. İstanbul:Mediacat,2000 5.Ries,Al&Laura. İnternet’te Marka Yaratmak. İstanbul:Mediacat,2001 6.Trout,Jack. Yeni Konumlandırma. İstanbul:Profilo yayın.,1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05