Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT ELEŞTİRİSİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin teorik çerçeve kapsamında ve sanatın tarihsel gelişimi bağlamında daha ileri seviyede görsel kültür birikimi oluşturmak, sanatın çok kültürlülüğü bağlamında takdir geliştirmek, eleştirel farkındalık sağlayarak entelektüel bir vizyon kazandırmaktır. 20. ve 21. yüzyıllar arasında değişen sanat algısı ve pratiklerin takip edilmesiyle, sanat yapıtı değerlendirme becerisi kazanan öğrenci, bir makale mantığında belirtilen yönergeleri takip ederek, metinlerdeki belirli hususlarla ilgili yorumlarını dönem sonunda bir klasörde toplayarak teslim edecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çağdaş Sanata Giriş,Sanat, sanat yapıtı, sanat eleştirisine giriş,Walter Benjamin için Sanatta Eleştirellik kavramı,Sanat eleştirisinde yöntem ve eleştiri çeşitleri,Yansıtmacılık, Biçimcilik ve Dışavurum kuramları,Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, Yargı,Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, Yargı,Bir sanat yapıtına nasıl bakılır?, Nasıl anlamlandırılır?,Sanatın ilke ve elemanlarına göre çözümlenmesi,Estetik kuramlara göre sanat eseri inceleme,Sanat eleştirilerinden örnekler ,Modernite ve kitle toplumunda sanatta eleştiri,Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesi,Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güçlü yazma becerisi ve analitik becerisi gösterir.10, 14, 16A, D, E
Sanat yapıtlarını entelektüel bir birikimle değerlendirir.10, 14, 16A, D, E
Sanatın çok kültürlü olduğunu kavrar.16, 6A, D, E, H
Teorik bilgiler ışığında eleştirel farkındalık oluşturur.10, 16A, D, E, F, G
Dönemler arasında değişen üslupların farklılıkları tanımlar.16, 6A, D, E, H
Eleştirel anlama ve değerlendirme becerisi gösterir.16, 9D, F, G, H
Tarihsel, sosyal ve teorik bağlamda, modern ve çağdaş sanat eleştirisi anlayışı gösterir.16, 6A, D, E, H
Sanat üretiminin çeşitli yönlerini kavrar. 16, 6A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çağdaş Sanata GirişMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015,
2Sanat, sanat yapıtı, sanat eleştirisine girişMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
3Walter Benjamin için Sanatta Eleştirellik kavramıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
4Sanat eleştirisinde yöntem ve eleştiri çeşitleriMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
5Yansıtmacılık, Biçimcilik ve Dışavurum kuramlarıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
6Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, YargıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
7Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, YargıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
8Bir sanat yapıtına nasıl bakılır?, Nasıl anlamlandırılır?Mukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
9Sanatın ilke ve elemanlarına göre çözümlenmesiMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
10Estetik kuramlara göre sanat eseri incelemeMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
11Sanat eleştirilerinden örnekler Mukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
12Modernite ve kitle toplumunda sanatta eleştiriMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
13Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesiMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
14Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesiMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
Kaynak
1. Mukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015, 2. Ayla Ersoy, 'Sanat Eleştirisi', Artes yayınları, 2010, 3. Eleştirmek-Günceli Anlamak', Hayalperest Yayınevi, 2014,, 4. Özkan Eroğlu, 'Sanat Eleştirisi Nedir?', Tekhne Yayınları, 5. Tayfun Akkaya, 'Akademik ve Disiplinlerarası Yeni Sanat Eleştirisi Kuramı', Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2014, 6. Jon Thompson, 'Modern Resim Nasıl Okunur-Modern Ustaları Anlamak, Hayalperest yayınevi, 2014, 7. Jonathan Harris, 'Yeni Sanat Tarihi', Sel yayıncılık, 2013, 8. Liz Rideal, 'Resimler Nasıl Okunur?', Yem Yayın, 2016, 9. Özken Eroğlu, 'Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?', Tekhne Yayınları, 2013, 10. Lionello Venturi, 'Resme Nasıl Bakılır?- Giotto'dan Chagall'a Resim ve Ressamlar', Hayalperest Yayınevi, 2018, 11. Zerrin İren Boynudelik, Emine Önel Kurt, 'Bu resin Ne Anlatıyor? Günlük Hayat', İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018, 12. Leyla Varlık Şentürk, 'Analitik Resim Çözümlemeleri', Ayrıntı Yayınları-Sanat ve Kuram, 2012, 13.Adnan Turani, 'Sanat Terimleri Sözlüğü', Remzi Kitabevi, 2006, 14. John Berger, 'Görme Biçimleri', Metis Yayınları, 2014, 15. Ahu Antmen, 'Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar', Sel Yayıncılık, 2014, 16. Özkan Eroğlu, 'Resmi Anlamak', Tekhne Yayınları, 2016, 17. Richard Leppert, 'Sanatta Anlamın Görüntüsü- İmgelerin Toplumsal İşlevi', Ayrıntı yayınları, 2017, 18.Gılles Deleuze, 'Kant'ın Eleştirel Felsefesi', Payel Yayınları, 1995
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. Özkan Eroğlu,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT ELEŞTİRİSİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seval ÖZCAN ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin teorik çerçeve kapsamında ve sanatın tarihsel gelişimi bağlamında daha ileri seviyede görsel kültür birikimi oluşturmak, sanatın çok kültürlülüğü bağlamında takdir geliştirmek, eleştirel farkındalık sağlayarak entelektüel bir vizyon kazandırmaktır. 20. ve 21. yüzyıllar arasında değişen sanat algısı ve pratiklerin takip edilmesiyle, sanat yapıtı değerlendirme becerisi kazanan öğrenci, bir makale mantığında belirtilen yönergeleri takip ederek, metinlerdeki belirli hususlarla ilgili yorumlarını dönem sonunda bir klasörde toplayarak teslim edecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çağdaş Sanata Giriş,Sanat, sanat yapıtı, sanat eleştirisine giriş,Walter Benjamin için Sanatta Eleştirellik kavramı,Sanat eleştirisinde yöntem ve eleştiri çeşitleri,Yansıtmacılık, Biçimcilik ve Dışavurum kuramları,Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, Yargı,Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, Yargı,Bir sanat yapıtına nasıl bakılır?, Nasıl anlamlandırılır?,Sanatın ilke ve elemanlarına göre çözümlenmesi,Estetik kuramlara göre sanat eseri inceleme,Sanat eleştirilerinden örnekler ,Modernite ve kitle toplumunda sanatta eleştiri,Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesi,Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güçlü yazma becerisi ve analitik becerisi gösterir.10, 14, 16A, D, E
Sanat yapıtlarını entelektüel bir birikimle değerlendirir.10, 14, 16A, D, E
Sanatın çok kültürlü olduğunu kavrar.16, 6A, D, E, H
Teorik bilgiler ışığında eleştirel farkındalık oluşturur.10, 16A, D, E, F, G
Dönemler arasında değişen üslupların farklılıkları tanımlar.16, 6A, D, E, H
Eleştirel anlama ve değerlendirme becerisi gösterir.16, 9D, F, G, H
Tarihsel, sosyal ve teorik bağlamda, modern ve çağdaş sanat eleştirisi anlayışı gösterir.16, 6A, D, E, H
Sanat üretiminin çeşitli yönlerini kavrar. 16, 6A, D, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çağdaş Sanata GirişMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015,
2Sanat, sanat yapıtı, sanat eleştirisine girişMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
3Walter Benjamin için Sanatta Eleştirellik kavramıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
4Sanat eleştirisinde yöntem ve eleştiri çeşitleriMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
5Yansıtmacılık, Biçimcilik ve Dışavurum kuramlarıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
6Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, YargıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
7Sanat Eleştirisi Basamakları: Betimleme, Çözümleme, Yorumlama, YargıMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
8Bir sanat yapıtına nasıl bakılır?, Nasıl anlamlandırılır?Mukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
9Sanatın ilke ve elemanlarına göre çözümlenmesiMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
10Estetik kuramlara göre sanat eseri incelemeMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
11Sanat eleştirilerinden örnekler Mukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
12Modernite ve kitle toplumunda sanatta eleştiriMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
13Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesiMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
14Ontolojik ve Göstergebilimsel sanat yapıtı çözümlemesiMukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015
Kaynak
1. Mukadder Çakır, 'Sanatta Eleştirellik', Doğu Kitabevi, 2015, 2. Ayla Ersoy, 'Sanat Eleştirisi', Artes yayınları, 2010, 3. Eleştirmek-Günceli Anlamak', Hayalperest Yayınevi, 2014,, 4. Özkan Eroğlu, 'Sanat Eleştirisi Nedir?', Tekhne Yayınları, 5. Tayfun Akkaya, 'Akademik ve Disiplinlerarası Yeni Sanat Eleştirisi Kuramı', Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 2014, 6. Jon Thompson, 'Modern Resim Nasıl Okunur-Modern Ustaları Anlamak, Hayalperest yayınevi, 2014, 7. Jonathan Harris, 'Yeni Sanat Tarihi', Sel yayıncılık, 2013, 8. Liz Rideal, 'Resimler Nasıl Okunur?', Yem Yayın, 2016, 9. Özken Eroğlu, 'Bir Resme Nasıl Bakmalıyız?', Tekhne Yayınları, 2013, 10. Lionello Venturi, 'Resme Nasıl Bakılır?- Giotto'dan Chagall'a Resim ve Ressamlar', Hayalperest Yayınevi, 2018, 11. Zerrin İren Boynudelik, Emine Önel Kurt, 'Bu resin Ne Anlatıyor? Günlük Hayat', İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018, 12. Leyla Varlık Şentürk, 'Analitik Resim Çözümlemeleri', Ayrıntı Yayınları-Sanat ve Kuram, 2012, 13.Adnan Turani, 'Sanat Terimleri Sözlüğü', Remzi Kitabevi, 2006, 14. John Berger, 'Görme Biçimleri', Metis Yayınları, 2014, 15. Ahu Antmen, 'Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar', Sel Yayıncılık, 2014, 16. Özkan Eroğlu, 'Resmi Anlamak', Tekhne Yayınları, 2016, 17. Richard Leppert, 'Sanatta Anlamın Görüntüsü- İmgelerin Toplumsal İşlevi', Ayrıntı yayınları, 2017, 18.Gılles Deleuze, 'Kant'ın Eleştirel Felsefesi', Payel Yayınları, 1995
''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. Özkan Eroğlu,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
X
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05