Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMAYA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı bir programlama dili bilmeyen fakat öğrenmek isteyenlere programlamanın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim herhangi bir programlama dilinden bağımsız, sadece programlamanın temel kavramları üzerine odaklanmış olarak düzenlenmiştir. Bu anlamda kavramlar üzerine bir değil pek çok programlama diliyle örnek geliştirilmiştir. Böylece öğrenci belirli bir dile bağlı kalmayacak bundan sonraki öğreneceği diller için bir alt yapı sağlamış olacaktır. Uygulamalarda günümüz programlama dillerinden en popüler dillerinden örnekler verilecek. Böylece temel programlama kavramlarına farklı dillerin yazım biçimlerinin farklı olmasına rağmen (syntax) yaklaşım mantıklarının aynı olduğu gösterilmektedir. Ancak bu eğitim saydığımız bu dilleri öğreten bir eğitim değildir. Öğrenci bu eğitimi aldıktan sonra hangi programlama dilini derinlemesine öğrenmesi gerektiğine kendi karar verecektir. Eğitimde ayrıca temel kavramlar görsel kod blokları kullanılarak da anlatılmaya çalışılmıştır. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış,Algoritmalar,Değişkenler,Listeler-Diziler,Döngüler,Koşullar,Grafikler,Prosedür ve Fonksiyonlar,Nesneye Yönelik Programlama Kavramları,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Programlama dilini kullanır | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama ile problem çözer. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Belli kodlama dillerine hakim olur. | 11, 2, 9 | E |
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular. | 10, 11, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış | |
2 | Algoritmalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Değişkenler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Listeler-Diziler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Döngüler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Koşullar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Grafikler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Prosedür ve Fonksiyonlar | Ödev |
9 | Nesneye Yönelik Programlama Kavramları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Uygulama | Ödev |
11 | Uygulama | Ödev |
12 | Uygulama | Ödev |
13 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
14 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KODLAMAYA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı bir programlama dili bilmeyen fakat öğrenmek isteyenlere programlamanın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim herhangi bir programlama dilinden bağımsız, sadece programlamanın temel kavramları üzerine odaklanmış olarak düzenlenmiştir. Bu anlamda kavramlar üzerine bir değil pek çok programlama diliyle örnek geliştirilmiştir. Böylece öğrenci belirli bir dile bağlı kalmayacak bundan sonraki öğreneceği diller için bir alt yapı sağlamış olacaktır. Uygulamalarda günümüz programlama dillerinden en popüler dillerinden örnekler verilecek. Böylece temel programlama kavramlarına farklı dillerin yazım biçimlerinin farklı olmasına rağmen (syntax) yaklaşım mantıklarının aynı olduğu gösterilmektedir. Ancak bu eğitim saydığımız bu dilleri öğreten bir eğitim değildir. Öğrenci bu eğitimi aldıktan sonra hangi programlama dilini derinlemesine öğrenmesi gerektiğine kendi karar verecektir. Eğitimde ayrıca temel kavramlar görsel kod blokları kullanılarak da anlatılmaya çalışılmıştır. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış,Algoritmalar,Değişkenler,Listeler-Diziler,Döngüler,Koşullar,Grafikler,Prosedür ve Fonksiyonlar,Nesneye Yönelik Programlama Kavramları,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Programlama dilini kullanır | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama dilini Medya ve Görsel Sanatlar açısından kullanır. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Programlama ile problem çözer. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Belli kodlama dillerine hakim olur. | 11, 2, 9 | E |
Kodlamanın temel kavramlarını anlar ve çalışmalarına uygular. | 10, 11, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlama Temel Kavramlarına Genel Bakış | |
2 | Algoritmalar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Değişkenler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Listeler-Diziler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Döngüler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Koşullar | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | Grafikler | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | Prosedür ve Fonksiyonlar | Ödev |
9 | Nesneye Yönelik Programlama Kavramları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | Uygulama | Ödev |
11 | Uygulama | Ödev |
12 | Uygulama | Ödev |
13 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
14 | Uygulama | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |