Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE GÖRSEL SANATLAR PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı Medya ve Görsel Sanatlar alanında kazanılan bilgi ve becerilerin büyük bir proje olarak uygulamaya geçirilmesinde danışmanlık ile yol göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bitirme projesi konularının anlatılması I,Explaining the topics of the graduation project II,Bitirme projesi konularının belirlenmesi ve tartışılması,Kullanılan araç, gereç ve malzemelerin kavranması.,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci Görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Sunum öncesi son görüşmeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Organizasyonu analiz eder. | 6 | H |
İş süreçlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir. | 14, 6 | H |
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 6 | H |
zaman yönetimini geliştirir. | 6 | H |
Yeni medya alanında yöntem, strateji ve tasarım konusunda bilgi birikimine sahip olur. | 14 | H |
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 14, 6 | H |
Alanında proje yürütür. | 12, 14, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konularının anlatılması I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Explaining the topics of the graduation project II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Bitirme projesi konularının belirlenmesi ve tartışılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Kullanılan araç, gereç ve malzemelerin kavranması. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Öğrenci görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
6 | Öğrenci görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
7 | Öğrenci görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
8 | Öğrenci Görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
9 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
10 | Öğrenci görüşmeleri | Prodükisyon |
11 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
12 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
13 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
14 | Sunum öncesi son görüşmeler |
Kaynak |
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE GÖRSEL SANATLAR PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı Medya ve Görsel Sanatlar alanında kazanılan bilgi ve becerilerin büyük bir proje olarak uygulamaya geçirilmesinde danışmanlık ile yol göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bitirme projesi konularının anlatılması I,Explaining the topics of the graduation project II,Bitirme projesi konularının belirlenmesi ve tartışılması,Kullanılan araç, gereç ve malzemelerin kavranması.,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci Görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Öğrenci görüşmeleri,Sunum öncesi son görüşmeler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Organizasyonu analiz eder. | 6 | H |
İş süreçlerini açıklar. | 14, 6 | H |
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir. | 14, 6 | H |
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. | 14, 6 | H |
zaman yönetimini geliştirir. | 6 | H |
Yeni medya alanında yöntem, strateji ve tasarım konusunda bilgi birikimine sahip olur. | 14 | H |
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. | 14, 6 | H |
Alanında proje yürütür. | 12, 14, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konularının anlatılması I | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Explaining the topics of the graduation project II | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Bitirme projesi konularının belirlenmesi ve tartışılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Kullanılan araç, gereç ve malzemelerin kavranması. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Öğrenci görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
6 | Öğrenci görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
7 | Öğrenci görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
8 | Öğrenci Görüşmeleri | Pre-Prodüksiyon |
9 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
10 | Öğrenci görüşmeleri | Prodükisyon |
11 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
12 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
13 | Öğrenci görüşmeleri | Prodüksiyon |
14 | Sunum öncesi son görüşmeler |
Kaynak |
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |