Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL UYGULAMA TASARIMI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zafer DEMİRKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu eğitimin amacı mobile tasarımın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim Mobil hybrid tasarıma odaklanmış platform bağımsız, tasarımlara odaklanmıştır. Bu anlamda her platformda geçerli olan HTML5 ve CSS3 ile tasarım anlatılmaktadır. Böylece öğrenci belirli bir platforma bağlı kalmadan her platformda gösterilebilen tasarımlar yapabilecektir. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir
Dersin İçeriğiBu ders; MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK,MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI ,MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER ,UYGULAMA,UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI,MOBİLE UYGUN TASARIMLAR,MOBİL ALGILAMA VE API'LER,DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ,UYGULAMA,JQuery MOBILE GİRİŞ,PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK,UYGULAMA,UYGULAMA,UYGULAMA; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mobil uygulama tasarlar.12, 14, 2D, E, F
Mobil uygulama tasarımının temellerini uygular.13, 14, 8, 9E, F
Mobil uygulama geliştirme sürecine hakim olur.12, 14, 16, 2, 6, 8, 9A, E, F
Mobil uygulama tasarımında güncel trendleri takip eder ve sektördeki yeni teknolojilere uyum sağlama yeteneği geliştirir.11, 2, 9A, E
Kullanıcı odaklı yaklaşımlarla etkileşimli ve kullanıcı dostu deneyimler oluşturur.11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK
2MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4UYGULAMAVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMIVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6MOBİLE UYGUN TASARIMLARVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7MOBİL ALGILAMA VE API'LERVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9UYGULAMAVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10JQuery MOBILE GİRİŞVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEKVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12UYGULAMAÖdev
13UYGULAMAÖdev
14UYGULAMAFinal projesi ilk draftı
Kaynak
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi20120
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer20120
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOBİL UYGULAMA TASARIMI-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Zafer DEMİRKOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu eğitimin amacı mobile tasarımın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim Mobil hybrid tasarıma odaklanmış platform bağımsız, tasarımlara odaklanmıştır. Bu anlamda her platformda geçerli olan HTML5 ve CSS3 ile tasarım anlatılmaktadır. Böylece öğrenci belirli bir platforma bağlı kalmadan her platformda gösterilebilen tasarımlar yapabilecektir. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir
Dersin İçeriğiBu ders; MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK,MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI ,MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER ,UYGULAMA,UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI,MOBİLE UYGUN TASARIMLAR,MOBİL ALGILAMA VE API'LER,DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ,UYGULAMA,JQuery MOBILE GİRİŞ,PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK,UYGULAMA,UYGULAMA,UYGULAMA; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mobil uygulama tasarlar.12, 14, 2D, E, F
Mobil uygulama tasarımının temellerini uygular.13, 14, 8, 9E, F
Mobil uygulama geliştirme sürecine hakim olur.12, 14, 16, 2, 6, 8, 9A, E, F
Mobil uygulama tasarımında güncel trendleri takip eder ve sektördeki yeni teknolojilere uyum sağlama yeteneği geliştirir.11, 2, 9A, E
Kullanıcı odaklı yaklaşımlarla etkileşimli ve kullanıcı dostu deneyimler oluşturur.11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK
2MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4UYGULAMAVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMIVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
6MOBİLE UYGUN TASARIMLARVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7MOBİL ALGILAMA VE API'LERVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9UYGULAMAVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10JQuery MOBILE GİRİŞVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEKVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12UYGULAMAÖdev
13UYGULAMAÖdev
14UYGULAMAFinal projesi ilk draftı
Kaynak
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05