Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL UYGULAMA TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı mobile tasarımın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim Mobil hybrid tasarıma odaklanmış platform bağımsız, tasarımlara odaklanmıştır. Bu anlamda her platformda geçerli olan HTML5 ve CSS3 ile tasarım anlatılmaktadır. Böylece öğrenci belirli bir platforma bağlı kalmadan her platformda gösterilebilen tasarımlar yapabilecektir. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK,MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI ,MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER ,UYGULAMA,UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI,MOBİLE UYGUN TASARIMLAR,MOBİL ALGILAMA VE API'LER,DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ,UYGULAMA,JQuery MOBILE GİRİŞ,PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK,UYGULAMA,UYGULAMA,UYGULAMA; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil uygulama tasarlar. | 12, 14, 2 | D, E, F |
Mobil uygulama tasarımının temellerini uygular. | 13, 14, 8, 9 | E, F |
Mobil uygulama geliştirme sürecine hakim olur. | 12, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Mobil uygulama tasarımında güncel trendleri takip eder ve sektördeki yeni teknolojilere uyum sağlama yeteneği geliştirir. | 11, 2, 9 | A, E |
Kullanıcı odaklı yaklaşımlarla etkileşimli ve kullanıcı dostu deneyimler oluşturur. | 11, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK | |
2 | MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | UYGULAMA | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | MOBİLE UYGUN TASARIMLAR | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | MOBİL ALGILAMA VE API'LER | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | UYGULAMA | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | JQuery MOBILE GİRİŞ | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | UYGULAMA | Ödev |
13 | UYGULAMA | Ödev |
14 | UYGULAMA | Final projesi ilk draftı |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 1 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 20 | 1 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOBİL UYGULAMA TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer DEMİRKOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu eğitimin amacı mobile tasarımın temel kavramlarını öğreterek bir alt yapı oluşturmaktır. Eğitim Mobil hybrid tasarıma odaklanmış platform bağımsız, tasarımlara odaklanmıştır. Bu anlamda her platformda geçerli olan HTML5 ve CSS3 ile tasarım anlatılmaktadır. Böylece öğrenci belirli bir platforma bağlı kalmadan her platformda gösterilebilen tasarımlar yapabilecektir. Eğitim boyunca pek çok örnek yapılmakta, anlatımlar uygulamalar üzerinden gitmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK,MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI ,MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER ,UYGULAMA,UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI,MOBİLE UYGUN TASARIMLAR,MOBİL ALGILAMA VE API'LER,DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ,UYGULAMA,JQuery MOBILE GİRİŞ,PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK,UYGULAMA,UYGULAMA,UYGULAMA; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mobil uygulama tasarlar. | 12, 14, 2 | D, E, F |
Mobil uygulama tasarımının temellerini uygular. | 13, 14, 8, 9 | E, F |
Mobil uygulama geliştirme sürecine hakim olur. | 12, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F |
Mobil uygulama tasarımında güncel trendleri takip eder ve sektördeki yeni teknolojilere uyum sağlama yeteneği geliştirir. | 11, 2, 9 | A, E |
Kullanıcı odaklı yaklaşımlarla etkileşimli ve kullanıcı dostu deneyimler oluşturur. | 11, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MOBİL İÇERİĞİ ANLAMAK | |
2 | MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRMENİN KURALLARI | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | MOBİL EMÜLATÖR VE SİMÜLATÖRLER | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | UYGULAMA | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | UYGULAMA GELİŞTİRME ORTAMI | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | MOBİLE UYGUN TASARIMLAR | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | MOBİL ALGILAMA VE API'LER | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | DOĞAL GÖRÜNME VE CİHAZ ÖZELLİKLERİ | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | UYGULAMA | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | JQuery MOBILE GİRİŞ | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | PhoneGab ile UYGULAMANIZI NATIVE ÇEVİRMEK | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | UYGULAMA | Ödev |
13 | UYGULAMA | Ödev |
14 | UYGULAMA | Final projesi ilk draftı |
Kaynak |
Zafer Demirkol - XML (eXtensible Markup Language) publication date Jan 4, 2002 Pusula Yayıncılık Zafer Demirkol – ASP.NET https://www.youtube.com/@JesseShowalter https://www.youtube.com/@PaytonClarkSmith |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |