Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL SANATLAR VE BİLİŞİM UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+12,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN, Doç.Dr. İhsan EKEN, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel Sanatlar'ın temel öğe, teknik ve teorilerine dair bir giriş yapmaktır. Ara sınav dönemine kadar kuramsal devam edecek ders, ara sınav sonrası görsel sanat eserleri üretmek üzerine eğitimler sunulacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İmge,Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge
,Ortam ve Tarz,Sanat Teorisi,Sanat Teorisi,Sanat Eseri Eleştirisi,Sanat Eseri Değerlendirmesi,Vize,Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve Yazılımlar,Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Vectr,Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita
Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook,Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion
,Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable Diffusion,Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir, aynı zamanda Photoshop ve Illustrator ile tasarıma pixel ve vektörel tabanlı çalışmalar yapar.14, 16, 2, 6, 8, 9A, D, E, F
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlar ve uygular.12, 13, 14, 16, 2, 20, 6A, D, E, F
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümler.12, 14, 16, 19, 2, 20, 6, 9D
Görme, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir.11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8F
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanır.12, 14, 16, 2, 20, 23, 6, 9A, D, E, F
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirir.12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 6D, E, F
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirir.12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9D, E, F
Medya ve Görsel Sanatlar alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir ve projelerde uygular.12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İmge
2Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge
Okumalar ve eğitim videoları
3Ortam ve TarzOkumalar ve eğitim videoları
4Sanat TeorisiCarroll'un Sanat Felsefesi Giriş Bölümü
5Sanat TeorisiSanat Felsefesi Bölüm 1
6Sanat Eseri EleştirisiSF Bölüm 2
7Sanat Eseri DeğerlendirmesiSF 3 Bölüm 3-5
8Vize
9Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve YazılımlarEğitim videoları
10Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, VectrEğitim videoları
11Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita
Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook
Eğitim videoları
12Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion
Eğitim videoları
13Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable DiffusionEğitim videoları
14Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği
15Genel sınav
Kaynak
Sanat Nedir, Arthur C. Danto, SEL Yayıncılık, 978-975-570-698-6; Resimlere Bakmak, Susan Woodford, 978-6051923420; Sanat Felsefesl: Çağdaş Bir Giriş, Noel Carroll, 9786055580322
Gaut, B. N., & Lopes, D. (Eds.). (2013). The Routledge companion to aesthetics (Third Edition). Routledge, Taylor & Francis Group. Davies, Stephen. (2015). The Philosophy of Art. Wiley-Blackwell. Davies, S. (1991). Definitions of art. Cornell University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL SANATLAR VE BİLİŞİM UYGULAMALARI-Güz Dönemi2+12,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN, Doç.Dr. İhsan EKEN, Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel Sanatlar'ın temel öğe, teknik ve teorilerine dair bir giriş yapmaktır. Ara sınav dönemine kadar kuramsal devam edecek ders, ara sınav sonrası görsel sanat eserleri üretmek üzerine eğitimler sunulacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İmge,Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge
,Ortam ve Tarz,Sanat Teorisi,Sanat Teorisi,Sanat Eseri Eleştirisi,Sanat Eseri Değerlendirmesi,Vize,Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve Yazılımlar,Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, Vectr,Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita
Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook,Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion
,Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable Diffusion,Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir, aynı zamanda Photoshop ve Illustrator ile tasarıma pixel ve vektörel tabanlı çalışmalar yapar.14, 16, 2, 6, 8, 9A, D, E, F
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlar ve uygular.12, 13, 14, 16, 2, 20, 6A, D, E, F
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümler.12, 14, 16, 19, 2, 20, 6, 9D
Görme, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir.11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8F
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanır.12, 14, 16, 2, 20, 23, 6, 9A, D, E, F
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirir.12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 6D, E, F
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirir.12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9D, E, F
Medya ve Görsel Sanatlar alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir ve projelerde uygular.12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İmge
2Görsel Sanat’ın Öğeleri: Biçim, Çizgi, Şekil, Renk, Uzam, Değer, Doku, Işık ve Gölge
Okumalar ve eğitim videoları
3Ortam ve TarzOkumalar ve eğitim videoları
4Sanat TeorisiCarroll'un Sanat Felsefesi Giriş Bölümü
5Sanat TeorisiSanat Felsefesi Bölüm 1
6Sanat Eseri EleştirisiSF Bölüm 2
7Sanat Eseri DeğerlendirmesiSF 3 Bölüm 3-5
8Vize
9Dijital Görsel Sanat Teknikleri ve YazılımlarEğitim videoları
10Vektörel Grafik - Illustrator, Corel Draw, Inkscape, VectrEğitim videoları
11Raster (Tarama temelli) Grafik - Photoshop, GIMP, Corel Painter, Krita
Hibrit Grafik - Autodesk Sketchbook
Eğitim videoları
12Pixel Art - Aseprite, GrafX2, Pyxel, GraphicsGale, Cosmigo Pro Motion
Eğitim videoları
13Derin Öğrenme ile yazıdan imgeye dönüştürme modelleri - Midjourney, DALL-E, Stable DiffusionEğitim videoları
14Dijital Sanat Teorisi, Teknikleri ve Geleceği
15Genel sınav
Kaynak
Sanat Nedir, Arthur C. Danto, SEL Yayıncılık, 978-975-570-698-6; Resimlere Bakmak, Susan Woodford, 978-6051923420; Sanat Felsefesl: Çağdaş Bir Giriş, Noel Carroll, 9786055580322
Gaut, B. N., & Lopes, D. (Eds.). (2013). The Routledge companion to aesthetics (Third Edition). Routledge, Taylor & Francis Group. Davies, Stephen. (2015). The Philosophy of Art. Wiley-Blackwell. Davies, S. (1991). Definitions of art. Cornell University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05