Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.Bu kapsamda ilk dönem verilen jenerik tasarımına giriş dersindeki içeriğin uygulaması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleri,Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar,Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamak,Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurgu,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler,Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulaması,Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar.,After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulaması,After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulaması,After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirme,After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleri,Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleri,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması ,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Jeneriğin kullanım amacını tanımlar. | 16, 6 | A, D, E, H |
Görsel dili kavrar. | 10, 16 | A, D |
Jenerik tasarım uygulamalarını kavrar. | 11, 2, 20, 6 | H |
After Effects ve Adobe Premieri de etkin biçimde uygular. | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 10, 16, 9 | D, G |
Birikimleri görsel uygulamalarda kullanır. | 11 | F, H |
Jeneriğin kullanım amacına uygun içerik oluşturur. | 14, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
2 | Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
3 | Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamak | Göz Kırparken - Walter Murch |
4 | Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurgu | Göz Kırparken - Walter Murch |
5 | Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler | Göz Kırparken - Walter Murch |
6 | Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
7 | Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar. | Göz Kırparken - Walter Murch |
8 | After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
9 | After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
10 | After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirme | Göz Kırparken - Walter Murch |
11 | After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
12 | Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
13 | Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
14 | Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
PDF dökümanlar, video örnekler, internet linkleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 16 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
JENERİK UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İpek Fatma ERTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cantekin CANTEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı içerikle uyumlu görsel mesajları alıcıya çarpıcı bir şekilde iletebilmek ve akılda kalıcı yaratıcı konseptler oluşturmak için gerekli altyapıyı kazandırmaktır.Bu kapsamda ilk dönem verilen jenerik tasarımına giriş dersindeki içeriğin uygulaması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleri,Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar,Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamak,Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurgu,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler,Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulaması,Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar.,After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulaması,After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulaması,After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirme,After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleri,Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleri,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması ,Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Jeneriğin kullanım amacını tanımlar. | 16, 6 | A, D, E, H |
Görsel dili kavrar. | 10, 16 | A, D |
Jenerik tasarım uygulamalarını kavrar. | 11, 2, 20, 6 | H |
After Effects ve Adobe Premieri de etkin biçimde uygular. | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 10, 16, 9 | D, G |
Birikimleri görsel uygulamalarda kullanır. | 11 | F, H |
Jeneriğin kullanım amacına uygun içerik oluşturur. | 14, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jenerik tasarımının genel yapısı ve uygulama örnekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
2 | Jenerik için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar | Göz Kırparken - Walter Murch |
3 | Konsept yaratırken yararlanılacak kaynaklar ve program konseptine uygun jenerik tasarlamak | Göz Kırparken - Walter Murch |
4 | Renk font perspektif uyumu ve ritme göre kurgu | Göz Kırparken - Walter Murch |
5 | Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler | Göz Kırparken - Walter Murch |
6 | Adobe Premier’de ritme göre kurgu uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
7 | Adobe Premierle After Effects programının birlikte çalışma prensibi. Kolaylıklar ve pratik yollar. | Göz Kırparken - Walter Murch |
8 | After Effects yardımıyla track motion ve paint uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
9 | After Effects ve Premier yardımıyla Graphic Motion uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
10 | After Effects ile kamera yaratma ve hareket ettirme | Göz Kırparken - Walter Murch |
11 | After Effects ve Adobe Premierde jenerik için kullanılan hazır şablonlar ve animasyon efektleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
12 | Particle İllusion programı ve jeneriğe katabilecekleri | Göz Kırparken - Walter Murch |
13 | Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
14 | Öğrenilenler yardımıyla Jenerik uygulaması | Göz Kırparken - Walter Murch |
Kaynak |
Görme Biçimleri - John Berger , Göz Kırparken - Walter Murch |
PDF dökümanlar, video örnekler, internet linkleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | X | |||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | X | |||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | X | |||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | X | |||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | X | |||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |