Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLLÜSTRASYONA GİRİŞ -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı görsel iletişim aracı olan illüstrasyon sanatını, yöntem-teknikleriyle tanıtmak ve basılı medya için kullanılabilen illüstrasyonlar üretebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları.,İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri,Temalara göre illüstrasyon çalışması,İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme,İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı.,İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması.,Dekoratif İllüstrasyon,Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması,Ele alınan metnin illüstrasyonu,Kitap kapağı illüstrasyonu,Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu,Karakter ve kostüm yaratma ,Film Afişi tasarlama,Storyboard hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İllüstrasyon hakkında temel kavramları tanımlar.10, 14, 16, 23, 9
Illustrator programına ait çizim araçlarını kullanır.12, 14, 2, 20, 6, 8F
Kreatif tasarım fikirleri yaratır. 12, 14, 19, 2, 20, 21, 6, 8, 9A, F
Görsel imajları uyarlar.12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 6, 8F
Tasarım öğe ve ilkelerini kullanır.12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9F
Tasarım problemlerine kreatif çözümler keşfeder.12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6F
Disiplinler arası etkileşimleri tasarımlarda kullanılır.12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9F
Tasarımlarda sanatsal öğeleri kullanır.14, 16, 20, 21, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları.P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
2İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleriP. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
3Temalara göre illüstrasyon çalışmasıP. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
4İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirmeP. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
5İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı.P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
6İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması.P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
7Dekoratif İllüstrasyonGörsel Kaynak Taraması
8Fotoğraflarla illüstrasyon çalışmasıGörsel Kaynak Taraması
9Ele alınan metnin illüstrasyonuGörsel Kaynak Taraması
10Kitap kapağı illüstrasyonuGörsel Kaynak Taraması
11Seçilen film sahnesinin illüstrasyonuGörsel Kaynak Taraması
12Karakter ve kostüm yaratma Görsel Kaynak Taraması
13Film Afişi tasarlamaGörsel Kaynak Taraması
14Storyboard hazırlamaGörsel Kaynak Taraması
Kaynak
1. P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. 2. Yakut İnci. Karakter Tasarımı Anlayışı ve Kostüm İllüstrasyonu, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2015, 3. Mark Wigan, 'Görsel İllüstrasyon Sözlüğü', Literatür Yayınları, 2012
3.Barber Barrington, Çizimin Temelleri, Alya yayınları, 2013 4. Szunyoghy Andras, Human Anatomy for Artists, Könemann, Realsztema Duhas Printing House, Hungry, 2000 5. Barcsay Jeno, Anatomy For The Artist Octobus Books Limited, Hungry, 1982 6. G. Ambrose, P. Harris, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLLÜSTRASYONA GİRİŞ -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı görsel iletişim aracı olan illüstrasyon sanatını, yöntem-teknikleriyle tanıtmak ve basılı medya için kullanılabilen illüstrasyonlar üretebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları.,İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleri,Temalara göre illüstrasyon çalışması,İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirme,İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı.,İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması.,Dekoratif İllüstrasyon,Fotoğraflarla illüstrasyon çalışması,Ele alınan metnin illüstrasyonu,Kitap kapağı illüstrasyonu,Seçilen film sahnesinin illüstrasyonu,Karakter ve kostüm yaratma ,Film Afişi tasarlama,Storyboard hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İllüstrasyon hakkında temel kavramları tanımlar.10, 14, 16, 23, 9
Illustrator programına ait çizim araçlarını kullanır.12, 14, 2, 20, 6, 8F
Kreatif tasarım fikirleri yaratır. 12, 14, 19, 2, 20, 21, 6, 8, 9A, F
Görsel imajları uyarlar.12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 6, 8F
Tasarım öğe ve ilkelerini kullanır.12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9F
Tasarım problemlerine kreatif çözümler keşfeder.12, 14, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6F
Disiplinler arası etkileşimleri tasarımlarda kullanılır.12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9F
Tasarımlarda sanatsal öğeleri kullanır.14, 16, 20, 21, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 İllüstrasyonun tanımı, tarihi, kullanım amaçları, öncüleri, ilk örnekleri, kullanım alanları.P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
2İllüstrasyon üslupları ve Kompozisyon türleriP. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
3Temalara göre illüstrasyon çalışmasıP. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
4İllüstrasyon düzeni oluşturma-ölçülendirmeP. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
5İllüstrasyonun çeşitli sanat alanlarında ve reklamcılıkta kullanımı.P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
6İllüstrasyonda reklam afişi tasarımı ve kolaj çalışması.P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık.
7Dekoratif İllüstrasyonGörsel Kaynak Taraması
8Fotoğraflarla illüstrasyon çalışmasıGörsel Kaynak Taraması
9Ele alınan metnin illüstrasyonuGörsel Kaynak Taraması
10Kitap kapağı illüstrasyonuGörsel Kaynak Taraması
11Seçilen film sahnesinin illüstrasyonuGörsel Kaynak Taraması
12Karakter ve kostüm yaratma Görsel Kaynak Taraması
13Film Afişi tasarlamaGörsel Kaynak Taraması
14Storyboard hazırlamaGörsel Kaynak Taraması
Kaynak
1. P. Gray, Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, Profil Yayıncılık. 2. Yakut İnci. Karakter Tasarımı Anlayışı ve Kostüm İllüstrasyonu, Nobel Yayıncılık, İstanbul, 2015, 3. Mark Wigan, 'Görsel İllüstrasyon Sözlüğü', Literatür Yayınları, 2012
3.Barber Barrington, Çizimin Temelleri, Alya yayınları, 2013 4. Szunyoghy Andras, Human Anatomy for Artists, Könemann, Realsztema Duhas Printing House, Hungry, 2000 5. Barcsay Jeno, Anatomy For The Artist Octobus Books Limited, Hungry, 1982 6. G. Ambrose, P. Harris, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05