Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRAFİK TASARIMI II-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İslam ŞENSÖZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak, yaratıcı üst orta düzey grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri,Yeni bir döküman oluşturma,Temel kavramlar ve seçim mantığı,Çizim araçları,Metin özellikleri,Grup ve katman mantığı,Renk Oluşturma,Fırça ve sembol teknikleri,Renkler ve desenlerle çalışmak,Resimlerle çalışmak ,Objeleri ölçülendirmek,Paneller ve Master sayfa oluşturmak,Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grafik tasarımın görsel dilini kavrar.10, 11, 9D, E, F
İki boyutlu bir alandaki görsel unsurlar arasındaki denge ve ilişkileri tanımlar.20, 6F
Resimsel unsurlar ile tipografi arasındaki ilişkiyi doğru bir şekilde uygular.14, 2F
Uygulamalarda semantik olarak doğru projeler uygular.12, 14, 2E
Adobe Illustrator programıyla tasarım çalışmalarında üst düzeyde uygulama yapar.14, 2, 6F
Grafik tasarım akımlarını ve günümüz kültürünü tanımlar.14, 2E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleriM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006.
2Yeni bir döküman oluşturmaM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
3Temel kavramlar ve seçim mantığıM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
4Çizim araçlarıM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
5Metin özellikleriM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
6Grup ve katman mantığıM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
7Renk OluşturmaM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
8Fırça ve sembol teknikleriM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
9Renkler ve desenlerle çalışmakM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
10Resimlerle çalışmak M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
11Objeleri ölçülendirmekM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
12Paneller ve Master sayfa oluşturmakM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
13Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlıkM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
14Uygulama
Kaynak
1- M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. 2- I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. 3- E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. 4- H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. 5- A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRAFİK TASARIMI II-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İslam ŞENSÖZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak, yaratıcı üst orta düzey grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri,Yeni bir döküman oluşturma,Temel kavramlar ve seçim mantığı,Çizim araçları,Metin özellikleri,Grup ve katman mantığı,Renk Oluşturma,Fırça ve sembol teknikleri,Renkler ve desenlerle çalışmak,Resimlerle çalışmak ,Objeleri ölçülendirmek,Paneller ve Master sayfa oluşturmak,Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grafik tasarımın görsel dilini kavrar.10, 11, 9D, E, F
İki boyutlu bir alandaki görsel unsurlar arasındaki denge ve ilişkileri tanımlar.20, 6F
Resimsel unsurlar ile tipografi arasındaki ilişkiyi doğru bir şekilde uygular.14, 2F
Uygulamalarda semantik olarak doğru projeler uygular.12, 14, 2E
Adobe Illustrator programıyla tasarım çalışmalarında üst düzeyde uygulama yapar.14, 2, 6F
Grafik tasarım akımlarını ve günümüz kültürünü tanımlar.14, 2E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleriM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006.
2Yeni bir döküman oluşturmaM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
3Temel kavramlar ve seçim mantığıM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
4Çizim araçlarıM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
5Metin özellikleriM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
6Grup ve katman mantığıM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
7Renk OluşturmaM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
8Fırça ve sembol teknikleriM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
9Renkler ve desenlerle çalışmakM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
10Resimlerle çalışmak M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
11Objeleri ölçülendirmekM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
12Paneller ve Master sayfa oluşturmakM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
13Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlıkM. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006
14Uygulama
Kaynak
1- M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. 2- I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. 3- E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. 4- H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. 5- A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05