Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT KURAMLARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, klasik kavramlardan çağdaş tartışmalara kadar temel sanat teorilerini incelemek, öğrenciyi bunları eleştirel bir şekilde değerlendirmek ve sanatın doğası, temsili, ifadesi, biçimi ve estetiği hakkında kendi bilinçli bakış açısını geliştirmek için analitik araçlarla donatmaktır. Öğrenciden söyleme katılması, argümanları geliştirmesi ve sürekli gelişen sanat anlayışına katkıda bulunması beklenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Kuramlarına Giriş,Temsil Olarak Sanat,Resimsel Temsil,Dışavurum olarak Sanat,Dışavurum Teorileri,Formalizm,Sanatsal Form'a Dair Değişik Görüşler,Ara Sınav,Sanat ve Estetik Deneyim,Estetik Boyut,Sanat, tanım ve kimlik,İki Çağdaş Tanım: Kurumsalcı Teori ve Tarihsel Tanım,Sanatı Tanımlamak,Sanat Kuramlarına Genel Bakış,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat kavramlarını sözlü ve yazılı olarak tanımlar.9A, E, G
Sanat eserlerini çözümler ve çıkarımlarda bulunur.13, 16, 9A, D, E, G
Sanat Kuramları ve Tasarım arasında ilişki kurar ve çözümler sunar.10, 16, 9A, E, H
Dönlemler arası sanat eserleri arasında bağlantı kurar ve çağdaş problemlere öneriler sunar.12, 16, 9A, E, G
Değerlendirme problemlerini sorgular ve çözümler.10, 16, 9A, E
Sanat ve tasarımı disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar ve projelerde uygular.12, 14, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Kuramlarına GirişBozkurt, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramları. Sanat ve Estetiğe Toplu Bir Bakış ss. 13-79
2Temsil Olarak SanatCarroll, Bölüm 1, Kısım 1
3Resimsel TemsilCarroll, Bölüm 1, Kısım 2
4Dışavurum olarak SanatCarroll, Bölüm 2, Kısım 1
5Dışavurum TeorileriCarroll, Bölüm 2, Kısım 2
6FormalizmCarroll, Bölüm 3, Kısım 1
7Sanatsal Form'a Dair Değişik GörüşlerCarroll, Bölüm 3, Kısım 2
8Ara Sınav
9Sanat ve Estetik DeneyimCarroll, Bölüm 4, Kısım 1
10Estetik BoyutCarroll, Bölüm 4, Kısım 2
11Sanat, tanım ve kimlikCarroll, Bölüm 5, Kısım 1
12İki Çağdaş Tanım: Kurumsalcı Teori ve Tarihsel TanımCarroll, Bölüm 5, Kısım 2
13Sanatı TanımlamakCarroll, Bölüm 5, Kısım 3
14Sanat Kuramlarına Genel Bakış
15Genel Sınav
Kaynak
Carroll, Noel. Sanat Felsefesi. Ütopya Yayınevi. 2012.
Bozkurt, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramları. Sarmal Yayınevi. 1995.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT KURAMLARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, klasik kavramlardan çağdaş tartışmalara kadar temel sanat teorilerini incelemek, öğrenciyi bunları eleştirel bir şekilde değerlendirmek ve sanatın doğası, temsili, ifadesi, biçimi ve estetiği hakkında kendi bilinçli bakış açısını geliştirmek için analitik araçlarla donatmaktır. Öğrenciden söyleme katılması, argümanları geliştirmesi ve sürekli gelişen sanat anlayışına katkıda bulunması beklenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Kuramlarına Giriş,Temsil Olarak Sanat,Resimsel Temsil,Dışavurum olarak Sanat,Dışavurum Teorileri,Formalizm,Sanatsal Form'a Dair Değişik Görüşler,Ara Sınav,Sanat ve Estetik Deneyim,Estetik Boyut,Sanat, tanım ve kimlik,İki Çağdaş Tanım: Kurumsalcı Teori ve Tarihsel Tanım,Sanatı Tanımlamak,Sanat Kuramlarına Genel Bakış,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat kavramlarını sözlü ve yazılı olarak tanımlar.9A, E, G
Sanat eserlerini çözümler ve çıkarımlarda bulunur.13, 16, 9A, D, E, G
Sanat Kuramları ve Tasarım arasında ilişki kurar ve çözümler sunar.10, 16, 9A, E, H
Dönlemler arası sanat eserleri arasında bağlantı kurar ve çağdaş problemlere öneriler sunar.12, 16, 9A, E, G
Değerlendirme problemlerini sorgular ve çözümler.10, 16, 9A, E
Sanat ve tasarımı disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar ve projelerde uygular.12, 14, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Kuramlarına GirişBozkurt, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramları. Sanat ve Estetiğe Toplu Bir Bakış ss. 13-79
2Temsil Olarak SanatCarroll, Bölüm 1, Kısım 1
3Resimsel TemsilCarroll, Bölüm 1, Kısım 2
4Dışavurum olarak SanatCarroll, Bölüm 2, Kısım 1
5Dışavurum TeorileriCarroll, Bölüm 2, Kısım 2
6FormalizmCarroll, Bölüm 3, Kısım 1
7Sanatsal Form'a Dair Değişik GörüşlerCarroll, Bölüm 3, Kısım 2
8Ara Sınav
9Sanat ve Estetik DeneyimCarroll, Bölüm 4, Kısım 1
10Estetik BoyutCarroll, Bölüm 4, Kısım 2
11Sanat, tanım ve kimlikCarroll, Bölüm 5, Kısım 1
12İki Çağdaş Tanım: Kurumsalcı Teori ve Tarihsel TanımCarroll, Bölüm 5, Kısım 2
13Sanatı TanımlamakCarroll, Bölüm 5, Kısım 3
14Sanat Kuramlarına Genel Bakış
15Genel Sınav
Kaynak
Carroll, Noel. Sanat Felsefesi. Ütopya Yayınevi. 2012.
Bozkurt, Nejat. Sanat ve Estetik Kuramları. Sarmal Yayınevi. 1995.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
X
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05