Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI REKLAMCILIK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sema SEZER
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı genel olarak yaratıcılık kavramının anlamını, günümüz dünyasındaki önemini ve reklamcılıkta kullanımını aktarmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı ,Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları,Yaratıcı Düşünme Teknikleri ,Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık,Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar),Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri
,Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) ,Ara sınav,Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları,TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları,Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları,Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaratıcılık terimini tanımlar 14, 5, 9E, F
Yaratıcılığın markalaşma ve pazarlama iletişimdeki önemini ilişkilendirir10, 16, 6, 8, 9A, F
Yaratıcı strateji oluşturur14, 5, 6F
Reklamda yaratıcı stratejinin önemini kavrar10, 16, 9A
Reklamda bir yaratıcı strateji oluşturur16, 9A, F
Yaratıcılık kavramını tanımlarC, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı İlgili okuma
2Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramlarıİlgili okuma
3Yaratıcı Düşünme Teknikleri İlgili okuma
4Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılıkİlgili okuma
5Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar)İlgili okuma
6Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri
İlgili okuma
7Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) İlgili okuma
8Ara sınavİlgili okuma
9Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumlarıİlgili okuma
14Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları,2005 Kemal Sezer, Reklamın Sokak Çocuğu; Ersin Salman, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005 F. Hürel, Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul, Say Yayınları, 2008. Daniel Smith, Steve Jobs Gibi Düşünmek, NTV Yayınları, 2013
Creative Advertising, New Edition Paperback – June 23, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11313
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI REKLAMCILIK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sema SEZER
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı genel olarak yaratıcılık kavramının anlamını, günümüz dünyasındaki önemini ve reklamcılıkta kullanımını aktarmak, öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı ,Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramları,Yaratıcı Düşünme Teknikleri ,Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılık,Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar),Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri
,Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) ,Ara sınav,Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumları,TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumları,Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumları,Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumları,Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaratıcılık terimini tanımlar 14, 5, 9E, F
Yaratıcılığın markalaşma ve pazarlama iletişimdeki önemini ilişkilendirir10, 16, 6, 8, 9A, F
Yaratıcı strateji oluşturur14, 5, 6F
Reklamda yaratıcı stratejinin önemini kavrar10, 16, 9A
Reklamda bir yaratıcı strateji oluşturur16, 9A, F
Yaratıcılık kavramını tanımlarC, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, derse genel giriş ve ders izlencesinin paylaşımı İlgili okuma
2Yaratıcılık, İnovasyon, Gelişim Kavramlarıİlgili okuma
3Yaratıcı Düşünme Teknikleri İlgili okuma
4Pazarlama, Pazarlama iletişimi ve yaratıcılıkİlgili okuma
5Reklam ve Yaratıcılık (kavramlar, örnek reklamlar)İlgili okuma
6Reklam kampanyası, kreatif brief, üretim süreçleri
İlgili okuma
7Yaratıcı strateji (hedef kitle, mesaj, reklam dili vb.) İlgili okuma
8Ara sınavİlgili okuma
9Fikir nasıl bulunur? - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10TV spotu, radyo spotu yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Basın ilanı, doğrudan posta, açık hava reklamları yazmanın temel kuralları- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Yaratıcı Reklam Örnek Değerlendirme - öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Yaratıcı Strateji ve Uygulamalar - Öğrenci Sunumlarıİlgili okuma
14Yaratıcı Uygulamalar - Değerlendirme- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Jim Avery, Kampanya Planlaması, Reklamcılık Vakfı Yayınları,2005 Kemal Sezer, Reklamın Sokak Çocuğu; Ersin Salman, Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005 F. Hürel, Yaratıcı Reklamcılık. İstanbul, Say Yayınları, 2008. Daniel Smith, Steve Jobs Gibi Düşünmek, NTV Yayınları, 2013
Creative Advertising, New Edition Paperback – June 23, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05