Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KREATİF MEDYA VE ANALİZ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKAVRAMSAL ÇERÇEVENİN ÇİZİLMESİ VE ÖRNEKLERDEN MEDYA İÇERİKLERİNİN TANINMASI VE İÇERİK ÜRETİMİ VE UYGULAMA TECRÜBESİNİN AKTARIMINI SAĞLAR.
Dersin İçeriğiBu ders; TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİ,HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETME,HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARI,HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİ,RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİM,RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASI,MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZ,KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIK,REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNG,SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI,MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİM,TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TEORİK VE PRATİK BOYUTLARIYLA KREATİF MEDYA ALANINA YÖNELİK UYGULAMALAR YAPAR.16, 3, 37A, D, H
TÜM MEDYA İLETİLERİNE YÖNELİK ANALİZ ÇÖZÜMLEME ÇALIŞMALARI YAPAR.37A, D, E, F, H
İÇERİK UYGULAMALARI ARACILIĞIYLA SEKTÖRE YÖNELİK HAZIRLIKLARI ANALİZ EDER.10, 37A, D, E, F
MEDYA İÇERİKLERİNİN KREATİF OLARAK ÜRETİMİNİ YAPAR.16, 4A, E
İÇERİK ÜRETİMİNDE KREATİFLİĞİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN GEREKLİ UNSURLARI AANALİZ EDER.10, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
2HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETMEilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
3HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
4DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARIilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
5HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
6RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİMilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
7RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
8MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASIilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
9MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
10KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIKilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
11REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNGilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
12SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARIilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
13MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİMilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
14TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALARilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
Kaynak
Radyo Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları: 2003. Nilgün Görer Tamer ve diğerleri, Temel Tasarım,Nobel Yayınları: 2012 Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
X
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KREATİF MEDYA VE ANALİZ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKAVRAMSAL ÇERÇEVENİN ÇİZİLMESİ VE ÖRNEKLERDEN MEDYA İÇERİKLERİNİN TANINMASI VE İÇERİK ÜRETİMİ VE UYGULAMA TECRÜBESİNİN AKTARIMINI SAĞLAR.
Dersin İçeriğiBu ders; TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİ,HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETME,HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARI,HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİ,RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİM,RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI ,MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASI,MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZ,KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIK,REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNG,SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARI,MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİM,TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TEORİK VE PRATİK BOYUTLARIYLA KREATİF MEDYA ALANINA YÖNELİK UYGULAMALAR YAPAR.16, 3, 37A, D, H
TÜM MEDYA İLETİLERİNE YÖNELİK ANALİZ ÇÖZÜMLEME ÇALIŞMALARI YAPAR.37A, D, E, F, H
İÇERİK UYGULAMALARI ARACILIĞIYLA SEKTÖRE YÖNELİK HAZIRLIKLARI ANALİZ EDER.10, 37A, D, E, F
MEDYA İÇERİKLERİNİN KREATİF OLARAK ÜRETİMİNİ YAPAR.16, 4A, E
İÇERİK ÜRETİMİNDE KREATİFLİĞİN GERÇEKLEŞMESİ İÇİN GEREKLİ UNSURLARI AANALİZ EDER.10, 4A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1TEMEL KAVRAMLAR, DERS AKIŞI BİLGİSİilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
2HABER ÇALIŞMALARI HABERİ TANIMA VE ANALİZ ETMEilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
3HABER ÜRETİM ÇALIŞMALARI ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
4DERGİ FORMATLI RÖPORTAJ HABER İÇİN SÖYLEŞİ ÇALIŞMALARIilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
5HALKLA İLİŞKİLERDE BASIN BÜLTENİ YAZIMI BASIN BÜLTENİ ÇÖZÜMLEMELERİ-ÜRETİMİilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
6RADYO METİNLERİNİ TANIMA VE ÇÖZÜMLEME RADYO METİN TÜRLERİ ANALİZ ÜRETİMilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
7RADYO PROGRAM TÜRLERİ VE PROGRAM ÜRETİM ÇALIŞMALARI ilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
8MEDYA TÜRLERİ ÇALIŞMASIilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
9MEDYADA FOTOĞRAF,HABER FOTOĞRAFI ÇÖZÜMLEME ANALİZilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
10KREATİF FOTOĞRAF ÜRETİMİ ÇEKİM TEKNİKLERİ YARATICI FOTOĞRAFÇILIKilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
11REKLAM ÇALIŞMALARI ÇÖZÜMLEME VE ÜRETİM,SOSYAL MEDYADA İÇERİK ÜRETİMİ SORYTELLİNGilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
12SES TEKNİKLERİ VE ÜRETİM AŞAMALARIilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
13MEDYADA BELGESEL YAPIMI İÇERİK ÜRETİMilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
14TASARIM ODAKLI ÇALIŞMALARilgili medya içeriklerine yönelik örneklerin araştırılması
Kaynak
Radyo Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları: 2003. Nilgün Görer Tamer ve diğerleri, Temel Tasarım,Nobel Yayınları: 2012 Habercinin El Kitabı, Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
X
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
X
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
X
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
X
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
X
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05