Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DÜZEY 3D MODELLEME-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İpek Fatma ERTAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCinema 4D programının kullanımı ve 3D hareketli animasyon tasarımlarının yapım süreçleri hakkında teknik ve kuramsal bilgiler edinir. Cinema 4D programında üretilen tasarımların çıktılarının alınır ve alınan çıktının farklı programlar kullanılarak nihai sonuca ulaşılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Cinema 4D'ye giriş,Cinema 4D programının kurulumu,Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesi,Cinema 4D programında 3D nesne tasarımı,Cinema 4D programında 3D karakter tasarımı,Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturma,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesi,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devam,Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirme,Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamaları,Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımı,Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımı,Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınması,Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel 3D modelleme kavramlarını anlar ve uygular.11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9A, E, F, H
Işıklandırma, malzeme ve animasyon tekniklerini kullanarak gerçekçi 3D sahneler oluşturabilir.11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9A, E, F, H
3D modelleme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanabilir.11, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, E, F, H
Yaratıcı projelerde 3D modelleme yeteneklerini uygulama ve sunma deneyimi kazanır.11, 16, 19, 2, 21, 6, 8A, E, F, H
Organik Modelleme ve Karakter Tasarımı yapma becerisi geliştirir.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cinema 4D'ye girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Cinema 4D programının kurulumuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Cinema 4D programında 3D nesne tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Cinema 4D programında 3D karakter tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirmeCinema 4D Lansman videosu izleme ve programın yeni özelliklerini araştırma.
10Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımıRedshift, Arnold, Octane, Corona ve V-Ray render motorları hakkında ön bilgi edinme.
12Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Cineversity: Tools & Objects, Drawing a Wine Glass Basic shape. Eyedesyn: Modeling a Character in Cinema 4D. Eyedesyn: Cinema 4D & Mixamo Tutorial - Fast & Easy 3D Character Rigging & Animation. Greyscalegorilla: Build An Animated Dynamic Character In Cinema 4D. Digital Meat: Make A Dynamic Spline Hold Weight. Sean Frangella: 3D Camera Tracking & Compositing (After Effects & Cinema 4D). Eyedesyn: Marvelous Designer Workflows. MographPlus: Studio lighting in Arnold for Cinema 4D.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler717
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı326
Genel Sınav ve Hazırlığı428
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)30
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(30/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DÜZEY 3D MODELLEME-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İpek Fatma ERTAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCinema 4D programının kullanımı ve 3D hareketli animasyon tasarımlarının yapım süreçleri hakkında teknik ve kuramsal bilgiler edinir. Cinema 4D programında üretilen tasarımların çıktılarının alınır ve alınan çıktının farklı programlar kullanılarak nihai sonuca ulaşılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Cinema 4D'ye giriş,Cinema 4D programının kurulumu,Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesi,Cinema 4D programında 3D nesne tasarımı,Cinema 4D programında 3D karakter tasarımı,Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturma,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesi,Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devam,Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirme,Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamaları,Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımı,Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımı,Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınması,Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel 3D modelleme kavramlarını anlar ve uygular.11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9A, E, F, H
Işıklandırma, malzeme ve animasyon tekniklerini kullanarak gerçekçi 3D sahneler oluşturabilir.11, 13, 16, 19, 2, 21, 6, 8, 9A, E, F, H
3D modelleme yazılımlarını etkili bir şekilde kullanabilir.11, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, E, F, H
Yaratıcı projelerde 3D modelleme yeteneklerini uygulama ve sunma deneyimi kazanır.11, 16, 19, 2, 21, 6, 8A, E, F, H
Organik Modelleme ve Karakter Tasarımı yapma becerisi geliştirir.11, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Cinema 4D'ye girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Cinema 4D programının kurulumuVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Cinema 4D programına giriş, programın arayüz incelemesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Cinema 4D programında 3D nesne tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Cinema 4D programında 3D karakter tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Cinema 4D programında dinamik nesne ve kompozisyon oluşturmaVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Cinema 4D programında 3D tasarımların hareketlendirilmesine devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Cinema 4D programında doku, kaplama ve renklendirmeCinema 4D Lansman videosu izleme ve programın yeni özelliklerini araştırma.
10Cinema 4D programında ışıklandırma ve kamera uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Cinema 4D programında farklı Render motorlarının kullanımıRedshift, Arnold, Octane, Corona ve V-Ray render motorları hakkında ön bilgi edinme.
12Marvelous Designer programında hareketli karakterler için kıyafet tasarımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Cinema 4D programında oluşturulan 3D tasarımın Redshift ve Arnold Render motoru kullanılarak çıktısının alınmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Cinema 4D programında alınan Renderın Adobe Premiere programında video haline getirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Cineversity: Tools & Objects, Drawing a Wine Glass Basic shape. Eyedesyn: Modeling a Character in Cinema 4D. Eyedesyn: Cinema 4D & Mixamo Tutorial - Fast & Easy 3D Character Rigging & Animation. Greyscalegorilla: Build An Animated Dynamic Character In Cinema 4D. Digital Meat: Make A Dynamic Spline Hold Weight. Sean Frangella: 3D Camera Tracking & Compositing (After Effects & Cinema 4D). Eyedesyn: Marvelous Designer Workflows. MographPlus: Studio lighting in Arnold for Cinema 4D.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
X
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
X
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
X
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05