Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
2D ANİMASYON-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı2 Boyutlu animasyon teknikleri ile kişisel projelerini üretip, bu alandaki üretim sahasında iş bulabilme imkanına sahip olacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 2 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin Anlatımı,Toon Boom programına giriş,Çizim araçlarının detaylı incelenmesi,Animasyon araçlarının öğrenilmesi,Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanması,12 Temel Animasyon Prensibinin uygulanması,Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılması,Node sistemine giriş,IK ve FK sistemi,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Animasyonda ağız senkronu,3 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleri,Render ve kompozisyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2D animasyonun temel prensiplerini (hareket, zamanlama, ağırlık, çizgi hareketi vb.) anlar ve bu prensipleri uygulayarak akıcı animasyonlar oluşturur.10, 11, 19, 2, 37, 5, 9A, E
2D animasyon oluşturmak için yaygın olarak kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir.11, 14, 9A, F
Animasyonun hikaye anlatımına odaklanır ve karakter tasarımı yaparak karakterler arasında duygusal bağ kurma becerisi geliştirir.11, 2, 5, 9A, E
Animasyonlarına ses ve müzik entegre etme becerisi kazanır, böylece görsel ve işitsel unsurları birleştirerek daha etkileyici animasyonlar ortaya koyar.11, 14, 9A, E
2D animasyonun ileri düzey tekniklerini öğrenir, örneğin paralaks efektleri, ışık ve gölge kullanımı gibi unsurları içeren daha karmaşık animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır.10, 2, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
12 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin AnlatımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
2Toon Boom programına girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Çizim araçlarının detaylı incelenmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Animasyon araçlarının öğrenilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
612 Temel Animasyon Prensibinin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8Node sistemine girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9IK ve FK sistemiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Karakter iskelet sisteminin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Karakter iskelet sisteminin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Animasyonda ağız senkronuFinal projesine hazırlık
133 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleriFinal projesine hazırlık
14Render ve kompozisyonFinal projesine hazırlık
Kaynak
https://www.youtube.com/@AlanBeckerTutorials https://www.youtube.com/@Drawfee https://www.youtube.com/@bloopanimation https://www.youtube.com/@AaronBlaiseArt https://www.youtube.com/@ToonBoomAnimation

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı22040
Toplam İş Yükü (Saat)158
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
2D ANİMASYON-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ali İhsan GÜRBÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı2 Boyutlu animasyon teknikleri ile kişisel projelerini üretip, bu alandaki üretim sahasında iş bulabilme imkanına sahip olacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 2 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin Anlatımı,Toon Boom programına giriş,Çizim araçlarının detaylı incelenmesi,Animasyon araçlarının öğrenilmesi,Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanması,12 Temel Animasyon Prensibinin uygulanması,Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılması,Node sistemine giriş,IK ve FK sistemi,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Karakter iskelet sisteminin uygulanması,Animasyonda ağız senkronu,3 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleri,Render ve kompozisyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2D animasyonun temel prensiplerini (hareket, zamanlama, ağırlık, çizgi hareketi vb.) anlar ve bu prensipleri uygulayarak akıcı animasyonlar oluşturur.10, 11, 19, 2, 37, 5, 9A, E
2D animasyon oluşturmak için yaygın olarak kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmayı öğrenir.11, 14, 9A, F
Animasyonun hikaye anlatımına odaklanır ve karakter tasarımı yaparak karakterler arasında duygusal bağ kurma becerisi geliştirir.11, 2, 5, 9A, E
Animasyonlarına ses ve müzik entegre etme becerisi kazanır, böylece görsel ve işitsel unsurları birleştirerek daha etkileyici animasyonlar ortaya koyar.11, 14, 9A, E
2D animasyonun ileri düzey tekniklerini öğrenir, örneğin paralaks efektleri, ışık ve gölge kullanımı gibi unsurları içeren daha karmaşık animasyonlar oluşturma yeteneği kazanır.10, 2, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
12 Boyutlu Animasyon Tekniklerinin AnlatımıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
2Toon Boom programına girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
3Çizim araçlarının detaylı incelenmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
4Animasyon araçlarının öğrenilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
5Toon Boom ile klasik animasyon tekniğinin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
612 Temel Animasyon Prensibinin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
7Yapılan tasarımların Toon Boom'a aktarılmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
8Node sistemine girişVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
9IK ve FK sistemiVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
10Karakter iskelet sisteminin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
11Karakter iskelet sisteminin uygulanmasıVerilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi
12Animasyonda ağız senkronuFinal projesine hazırlık
133 Boyutlu Katman sistemi ve Kamera hareketleriFinal projesine hazırlık
14Render ve kompozisyonFinal projesine hazırlık
Kaynak
https://www.youtube.com/@AlanBeckerTutorials https://www.youtube.com/@Drawfee https://www.youtube.com/@bloopanimation https://www.youtube.com/@AaronBlaiseArt https://www.youtube.com/@ToonBoomAnimation

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
X
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05