Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II, Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Dijital Markalama,Global Markalama,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 13, 16, 9C
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. 13, 16, 9C
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır.13, 16, 9C
5. Temel marka stratejileri açıklar.13, 16, 9C
6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar13, 16, 9C
7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. 13, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel KavramlarDerse katılım
2Pazar Bölümlendirme ve Marka KonumlandırmaKitaptan ilgili bölümün okunması
3Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların SeçimiKitaptan ilgili bölümün okunması
4Marka Kimliği ve Marka Kişiliğiİlgili raporun okunması
5Marka İmajıİlgili okuma
6Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin PlanlanmasıKitaptan ilgili bölümün okunması
7Bütünleşik Marka İletişimi IÖn hazırlık yok
8Bütünleşik Marka İletişimi IIİlgili raporun okunmasu
9 Marka Denkliğine Yardımcı Marka ÇağrışımlarıÖn hazırlık yok
10Marka Stratejileri IÖn hazırlık yok
11Marka Stratejileri IIKitaptan ilgili bölümün okunması
12Dijital Markalamaİlgili raporun okunması
13Global Markalamaİlgili raporun okunması
14Markalamada Etik KonularÖn hazırlık yok
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Ustakara, F. Marka Yöneimi ve Marka İletişimi. Akdemisyen Kitabevi.
Powerpoint sunumlar, raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili markanın unsurları, konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Markalamaya İlişkin Temel Kavramlar,Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma,Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların Seçimi,Marka Kimliği ve Marka Kişiliği,Marka İmajı,Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin Planlanması,Bütünleşik Marka İletişimi I,Bütünleşik Marka İletişimi II, Marka Denkliğine Yardımcı Marka Çağrışımları,Marka Stratejileri I,Marka Stratejileri II,Dijital Markalama,Global Markalama,Markalamada Etik Konular; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2. Markaya ilişkin temel kavramları tanımlar. 13, 16, 9C
3. Marka değerinin nasıl ölçümlenebileceğini açıklar. 13, 16, 9C
4. Marka denkliği yaratacak markanın unsurlarını tanır.13, 16, 9C
5. Temel marka stratejileri açıklar.13, 16, 9C
6. Temel marka iletişim araçlarını açıklar13, 16, 9C
7. Marka iletişim stratejilerini açıklar. 13, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Markalamaya İlişkin Temel KavramlarDerse katılım
2Pazar Bölümlendirme ve Marka KonumlandırmaKitaptan ilgili bölümün okunması
3Marka Denkliği Oluşturacak Unsurların SeçimiKitaptan ilgili bölümün okunması
4Marka Kimliği ve Marka Kişiliğiİlgili raporun okunması
5Marka İmajıİlgili okuma
6Marka Denkliği Oluşturacak 4 P’ nin PlanlanmasıKitaptan ilgili bölümün okunması
7Bütünleşik Marka İletişimi IÖn hazırlık yok
8Bütünleşik Marka İletişimi IIİlgili raporun okunmasu
9 Marka Denkliğine Yardımcı Marka ÇağrışımlarıÖn hazırlık yok
10Marka Stratejileri IÖn hazırlık yok
11Marka Stratejileri IIKitaptan ilgili bölümün okunması
12Dijital Markalamaİlgili raporun okunması
13Global Markalamaİlgili raporun okunması
14Markalamada Etik KonularÖn hazırlık yok
Kaynak
Tosun, N.B. Marka Yönetimi. Beta Yayınevi. Ustakara, F. Marka Yöneimi ve Marka İletişimi. Akdemisyen Kitabevi.
Powerpoint sunumlar, raporlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05