Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE GÖRSEL SANATLARA GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanat ve Tasarımın temel ilke ve öğelerini kavramak, kuramsal bilgiler ışığında yöntem-teknikleri uygulamak, gözlem-analiz-sentez yoluyla görsel duyarlılık kazandırmak ve bu kazanımları sanatsal uygulamalarla görselleştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,Medya ve Sanat etkileşimi,Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri,Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama,Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlar,Yüzey üzerinde teknik uygulama.,Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.,Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama.,Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniği,Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı,Teknik uygulama,Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması,Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir. 14, 16, 9A, D, E, F
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlayabilir 12, 13, 14, 16, 2, 20, 6A, D, F
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümleyebilir12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9D
Görme, algılama, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir.11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8F
Gözlem, analiz, sentez yapabilir12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9E, F
Tasarımda kullanılan çeşitli malzemeleri tanır, uygulama yöntem ve tekniklerini deneyimler13, 14, 2, 5, 6, 8, 9D, E, F
Tasarımın oluşum sürecinde parçaları bütün ile ilişkilendirir ve parçadan bütüne ulaşır. 12, 14, 16, 17, 2, 23, 6, 9D, E, F
Doku, leke, renk, form bilgisini tasarımlarına aktarabilir12, 14, 2, 6, 8D, E, F
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanabilir12, 14, 16, 2, 20, 21, 23, 6, 9A, D, E, F
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirebilir12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8D, E, F
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirebilecektir12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9D, E, F
Tasarım imgelerini, görsel anlatım bütünlüğü sağlayarak görselleştirebilir12, 14, 2, 20, 21, 23, 6, 8E, F
Özgün sanat ürünleri ortaya koyma pratiği kazanır12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8F
Görsel Sanatlar Alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.
2Medya ve Sanat etkileşimiİlgili Kitabın Okunması
3Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleriİlgili Kitabın Okunması
4Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulamaİlgili Kitabın Okunması
5Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlarİlgili Kitabın Okunması
6Yüzey üzerinde teknik uygulama.İlgili Kitabın Okunması
7Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.Görsel Kaynak Taraması
8Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama.Görsel Kaynak Taraması
9Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniğiGörsel Kaynak Taraması
10Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt KuramıGörsel Kaynak Taraması
11Teknik uygulamaGörsel Kaynak Taraması
12Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulamasıGörsel Kaynak Taraması
13Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.Görsel Kaynak Taraması
14Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırmasıGörsel Kaynak Taraması
Kaynak
1. Yrd. Doç. Dr. Y. B. Balcı, Dr. N. Say, Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa yayınları, 2005. 2. Prof. H. A. Odabaşı, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, Yorum sanat yayınları, 2006. 3. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002. 4. T. Çellek, A. M. Sağocak, Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi, 2014.
1. Prof. Dr. E. D. Aydın, Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Mor Ajans Reklam ve Tanıtım, 2004. 2. İ. H. Güngör, Görsel Sanatlar ve iç mimarlık için Basic Design, İstanbul, Bilgisayar destekli baskı ve Reklam hizmetleri, 2005 3. N. Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İstanbul, İdeal kültür yayıncılık, 2008. 4. U. U. Dağlı, Tasarım içindeki sırlar, Lefkoşe, Deniz Plaza yayınevi, 2012. 5. S. Çağlarca, Renk ve Armoni kuralları, İstanbul, İnkılap Kitapevi, 1993.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)186
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(186/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE GÖRSEL SANATLARA GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSanat ve Tasarımın temel ilke ve öğelerini kavramak, kuramsal bilgiler ışığında yöntem-teknikleri uygulamak, gözlem-analiz-sentez yoluyla görsel duyarlılık kazandırmak ve bu kazanımları sanatsal uygulamalarla görselleştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,Medya ve Sanat etkileşimi,Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri,Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama,Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlar,Yüzey üzerinde teknik uygulama.,Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.,Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama.,Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniği,Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı,Teknik uygulama,Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması,Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir. 14, 16, 9A, D, E, F
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlayabilir 12, 13, 14, 16, 2, 20, 6A, D, F
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümleyebilir12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9D
Görme, algılama, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir.11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8F
Gözlem, analiz, sentez yapabilir12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9E, F
Tasarımda kullanılan çeşitli malzemeleri tanır, uygulama yöntem ve tekniklerini deneyimler13, 14, 2, 5, 6, 8, 9D, E, F
Tasarımın oluşum sürecinde parçaları bütün ile ilişkilendirir ve parçadan bütüne ulaşır. 12, 14, 16, 17, 2, 23, 6, 9D, E, F
Doku, leke, renk, form bilgisini tasarımlarına aktarabilir12, 14, 2, 6, 8D, E, F
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanabilir12, 14, 16, 2, 20, 21, 23, 6, 9A, D, E, F
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirebilir12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8D, E, F
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirebilecektir12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9D, E, F
Tasarım imgelerini, görsel anlatım bütünlüğü sağlayarak görselleştirebilir12, 14, 2, 20, 21, 23, 6, 8E, F
Özgün sanat ürünleri ortaya koyma pratiği kazanır12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8F
Görsel Sanatlar Alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.
2Medya ve Sanat etkileşimiİlgili Kitabın Okunması
3Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleriİlgili Kitabın Okunması
4Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulamaİlgili Kitabın Okunması
5Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlarİlgili Kitabın Okunması
6Yüzey üzerinde teknik uygulama.İlgili Kitabın Okunması
7Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.Görsel Kaynak Taraması
8Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama.Görsel Kaynak Taraması
9Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniğiGörsel Kaynak Taraması
10Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt KuramıGörsel Kaynak Taraması
11Teknik uygulamaGörsel Kaynak Taraması
12Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulamasıGörsel Kaynak Taraması
13Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.Görsel Kaynak Taraması
14Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırmasıGörsel Kaynak Taraması
Kaynak
1. Yrd. Doç. Dr. Y. B. Balcı, Dr. N. Say, Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa yayınları, 2005. 2. Prof. H. A. Odabaşı, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, Yorum sanat yayınları, 2006. 3. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002. 4. T. Çellek, A. M. Sağocak, Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi, 2014.
1. Prof. Dr. E. D. Aydın, Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Mor Ajans Reklam ve Tanıtım, 2004. 2. İ. H. Güngör, Görsel Sanatlar ve iç mimarlık için Basic Design, İstanbul, Bilgisayar destekli baskı ve Reklam hizmetleri, 2005 3. N. Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İstanbul, İdeal kültür yayıncılık, 2008. 4. U. U. Dağlı, Tasarım içindeki sırlar, Lefkoşe, Deniz Plaza yayınevi, 2012. 5. S. Çağlarca, Renk ve Armoni kuralları, İstanbul, İnkılap Kitapevi, 1993.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
X
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
X
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05