Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE GÖRSEL SANATLARA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve Tasarımın temel ilke ve öğelerini kavramak, kuramsal bilgiler ışığında yöntem-teknikleri uygulamak, gözlem-analiz-sentez yoluyla görsel duyarlılık kazandırmak ve bu kazanımları sanatsal uygulamalarla görselleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,Medya ve Sanat etkileşimi,Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri,Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama,Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlar,Yüzey üzerinde teknik uygulama.,Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.,Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama.,Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniği,Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı,Teknik uygulama,Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması,Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir. | 14, 16, 9 | A, D, E, F |
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlayabilir | 12, 13, 14, 16, 2, 20, 6 | A, D, F |
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümleyebilir | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | D |
Görme, algılama, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir. | 11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8 | F |
Gözlem, analiz, sentez yapabilir | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | E, F |
Tasarımda kullanılan çeşitli malzemeleri tanır, uygulama yöntem ve tekniklerini deneyimler | 13, 14, 2, 5, 6, 8, 9 | D, E, F |
Tasarımın oluşum sürecinde parçaları bütün ile ilişkilendirir ve parçadan bütüne ulaşır. | 12, 14, 16, 17, 2, 23, 6, 9 | D, E, F |
Doku, leke, renk, form bilgisini tasarımlarına aktarabilir | 12, 14, 2, 6, 8 | D, E, F |
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanabilir | 12, 14, 16, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | A, D, E, F |
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirebilir | 12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8 | D, E, F |
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirebilecektir | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | D, E, F |
Tasarım imgelerini, görsel anlatım bütünlüğü sağlayarak görselleştirebilir | 12, 14, 2, 20, 21, 23, 6, 8 | E, F |
Özgün sanat ürünleri ortaya koyma pratiği kazanır | 12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8 | F |
Görsel Sanatlar Alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir | 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik ve yönteminin anlatılması. | |
2 | Medya ve Sanat etkileşimi | İlgili Kitabın Okunması |
3 | Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri | İlgili Kitabın Okunması |
4 | Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama | İlgili Kitabın Okunması |
5 | Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlar | İlgili Kitabın Okunması |
6 | Yüzey üzerinde teknik uygulama. | İlgili Kitabın Okunması |
7 | Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları. | Görsel Kaynak Taraması |
8 | Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama. | Görsel Kaynak Taraması |
9 | Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniği | Görsel Kaynak Taraması |
10 | Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı | Görsel Kaynak Taraması |
11 | Teknik uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
12 | Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması | Görsel Kaynak Taraması |
13 | Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları. | Görsel Kaynak Taraması |
14 | Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması | Görsel Kaynak Taraması |
Kaynak |
1. Yrd. Doç. Dr. Y. B. Balcı, Dr. N. Say, Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa yayınları, 2005. 2. Prof. H. A. Odabaşı, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, Yorum sanat yayınları, 2006. 3. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002. 4. T. Çellek, A. M. Sağocak, Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi, 2014. |
1. Prof. Dr. E. D. Aydın, Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Mor Ajans Reklam ve Tanıtım, 2004. 2. İ. H. Güngör, Görsel Sanatlar ve iç mimarlık için Basic Design, İstanbul, Bilgisayar destekli baskı ve Reklam hizmetleri, 2005 3. N. Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İstanbul, İdeal kültür yayıncılık, 2008. 4. U. U. Dağlı, Tasarım içindeki sırlar, Lefkoşe, Deniz Plaza yayınevi, 2012. 5. S. Çağlarca, Renk ve Armoni kuralları, İstanbul, İnkılap Kitapevi, 1993. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 186 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(186/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE GÖRSEL SANATLARA GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sanat ve Tasarımın temel ilke ve öğelerini kavramak, kuramsal bilgiler ışığında yöntem-teknikleri uygulamak, gözlem-analiz-sentez yoluyla görsel duyarlılık kazandırmak ve bu kazanımları sanatsal uygulamalarla görselleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içerik ve yönteminin anlatılması.,Medya ve Sanat etkileşimi,Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri,Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama,Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlar,Yüzey üzerinde teknik uygulama.,Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları.,Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama.,Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniği,Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı,Teknik uygulama,Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması,Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları.,Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Sanat ve Tasarımın temel aldığı, tasarım elemanları ve ilkelerini tanımlayabilir. | 14, 16, 9 | A, D, E, F |
Tasarım fikri üretmenin bir düşünce sistemi olduğunu tanımlayabilir | 12, 13, 14, 16, 2, 20, 6 | A, D, F |
Tasarımı düşünsel süreçler içinde çözümleyebilir | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | D |
Görme, algılama, sorgulama, ilişkilendirme yetisi geliştirir. | 11, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 6, 8 | F |
Gözlem, analiz, sentez yapabilir | 12, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | E, F |
Tasarımda kullanılan çeşitli malzemeleri tanır, uygulama yöntem ve tekniklerini deneyimler | 13, 14, 2, 5, 6, 8, 9 | D, E, F |
Tasarımın oluşum sürecinde parçaları bütün ile ilişkilendirir ve parçadan bütüne ulaşır. | 12, 14, 16, 17, 2, 23, 6, 9 | D, E, F |
Doku, leke, renk, form bilgisini tasarımlarına aktarabilir | 12, 14, 2, 6, 8 | D, E, F |
Çizgisel, lekesel, geometrik formları, sanatsal ifade biçimi olarak kullanabilir | 12, 14, 16, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | A, D, E, F |
Çeşitli malzemeleri kullanarak, görsel anlatım biçimini geliştirebilir | 12, 14, 16, 17, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8 | D, E, F |
Tasarım problemlerine, uygun çözüm önerileri geliştirebilecektir | 12, 14, 16, 17, 19, 2, 20, 21, 23, 6, 9 | D, E, F |
Tasarım imgelerini, görsel anlatım bütünlüğü sağlayarak görselleştirebilir | 12, 14, 2, 20, 21, 23, 6, 8 | E, F |
Özgün sanat ürünleri ortaya koyma pratiği kazanır | 12, 14, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8 | F |
Görsel Sanatlar Alanına yönelik vizyon ve bakış açısı geliştirir | 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 21, 23, 5, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik ve yönteminin anlatılması. | |
2 | Medya ve Sanat etkileşimi | İlgili Kitabın Okunması |
3 | Görsel İletişim ve Görsel Tasarım Öğeleri/ilkeleri | İlgili Kitabın Okunması |
4 | Tasarım öğesi olan Nokta, ve Çizgi ile yüzey üzerinde uygulama | İlgili Kitabın Okunması |
5 | Görsel Sanatlarda Açık-koyu, Işık-Gölgenin önemi ve ilgili kavramlar | İlgili Kitabın Okunması |
6 | Yüzey üzerinde teknik uygulama. | İlgili Kitabın Okunması |
7 | Görsel sanatlarda kompozisyon ile ilgili kavramlar. Çizgi, şekil, valör, doku, renk, denge, malzeme, teknik. Doku ve leke uygulamaları. | Görsel Kaynak Taraması |
8 | Görsel öğeler arasındaki uyum (Armoni) ve görsel düzenlemeyi oluşturan öğeler. Ritm, tekrar, dominant, zıtlık, değişiklik, kısıtlama, oran, hareket, hacim, orijinallik – Teknik Uygulama. | Görsel Kaynak Taraması |
9 | Yüzey üzerinde teknik uygulama ve kolaj tekniği | Görsel Kaynak Taraması |
10 | Zemin-biçim ilişkilerinin tanımı ve Gestalt Kuramı | Görsel Kaynak Taraması |
11 | Teknik uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
12 | Görsel anlatım öğesi olarak renk ile ilgili kavramlar ve Renk Çemberi uygulaması | Görsel Kaynak Taraması |
13 | Renk araştırmaları ve renk grupları, ana ve ara renler, sıcak-soğuk ve nötr renkler, renk kontrastları. Guaj boya teknik uygulamaları. | Görsel Kaynak Taraması |
14 | Yüzey üzerinde teknik uygulama - renk araştırması | Görsel Kaynak Taraması |
Kaynak |
1. Yrd. Doç. Dr. Y. B. Balcı, Dr. N. Say, Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa yayınları, 2005. 2. Prof. H. A. Odabaşı, Grafikte Temel Tasarım, İstanbul, Yorum sanat yayınları, 2006. 3. Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton, Art Fundamentals. Theory and Practice, Çevirmenler: N. B. Kuru, A. Kuru, İzmir, Karakalem Kitabevi yayınları, 2002. 4. T. Çellek, A. M. Sağocak, Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, İstanbul, Grafik Tasarım Yayıncılık, Grafik Kitaplığı, Görsel Kitaplar Serisi, 2014. |
1. Prof. Dr. E. D. Aydın, Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul, Mor Ajans Reklam ve Tanıtım, 2004. 2. İ. H. Güngör, Görsel Sanatlar ve iç mimarlık için Basic Design, İstanbul, Bilgisayar destekli baskı ve Reklam hizmetleri, 2005 3. N. Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İstanbul, İdeal kültür yayıncılık, 2008. 4. U. U. Dağlı, Tasarım içindeki sırlar, Lefkoşe, Deniz Plaza yayınevi, 2012. 5. S. Çağlarca, Renk ve Armoni kuralları, İstanbul, İnkılap Kitapevi, 1993. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |