Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde detaylı bir 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam Bitirme Projesi Kılavuzunun Okunması,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması ,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri) ,Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı&Bütçe,Proje Genel Değerlendirme& Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleri projelerde etkin bir şekilde kullanır.10, 13, 16, 9E, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar.10, 13, 16, 9E, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir.10, 13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam Bitirme Projesi Kılavuzunun OkunmasıBitirme Projesi Kılavuzunun Okunması
2Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu KriterleriProje markasının araştırılması
3Proje Brief YazımıBrief hakkında bilgi toplanması
4Proje Revize Debrief ve Rebrief SüreciDebrief yazılması
5Literatür Taraması Kaynakların belirlenmesi
6Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri) SWOT analizi için hazırlık yapılması
7Hedef Kitle Analizi& SİP SunumuHedef kitle hakkında çalışma yapılması
8Kreatif Çalışma PlanıKreatif proje örneklerinin incelenmesi
9Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam StiliReklam örneklerinin incelenmesi
10Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital MecralarKullanılacak mecraların belirlenmesi
11Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutlarıKampanya örneklerinin incelenmesi
12Reklam Filmi, Radyo Spotu, StoryboardReklam senaryosu örneklerinin incelenmesi
13Zaman Planı&BütçeBütçe hazırlıklarının yapılması
14Proje Genel Değerlendirme& Proje SunumlarıProje sunumlarının hazırlanması
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK PROJESİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDört yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık eğitimi boyunca alınan bilgilerin uygulamaya aktarılmasını ve öğrencinin proje danışman öğretim üyesi gözetiminde detaylı bir 360 derece pazarlama iletişimi kampanyası gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam Bitirme Projesi Kılavuzunun Okunması,Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu Kriterleri,Proje Brief Yazımı,Proje Revize Debrief ve Rebrief Süreci,Literatür Taraması ,Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri) ,Hedef Kitle Analizi& SİP Sunumu,Kreatif Çalışma Planı,Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam Stili,Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital Mecralar,Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutları,Reklam Filmi, Radyo Spotu, Storyboard,Zaman Planı&Bütçe,Proje Genel Değerlendirme& Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yöntemleri projelerde etkin bir şekilde kullanır.10, 13, 16, 9E, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasının stratejisini planlar.10, 13, 16, 9E, F
360 Derece pazarlama iletişimi kampanyasını yönetir.10, 13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Proje Genel Bilgilendirme, İşleyiş ve Kapsam Bitirme Projesi Kılavuzunun OkunmasıBitirme Projesi Kılavuzunun Okunması
2Proje Konusu Seçim Süreci ve Proje Konusu KriterleriProje markasının araştırılması
3Proje Brief YazımıBrief hakkında bilgi toplanması
4Proje Revize Debrief ve Rebrief SüreciDebrief yazılması
5Literatür Taraması Kaynakların belirlenmesi
6Durum Analizi (Marka, Ürün, Rakip, Pazar, SWOT ve PEST Analizleri) SWOT analizi için hazırlık yapılması
7Hedef Kitle Analizi& SİP SunumuHedef kitle hakkında çalışma yapılması
8Kreatif Çalışma PlanıKreatif proje örneklerinin incelenmesi
9Reklam Kampanya Hedefleri, Motto, Reklam Tonu ve Reklam StiliReklam örneklerinin incelenmesi
10Medya Planlama Stratejisi: Geleneksel ve Dijital MecralarKullanılacak mecraların belirlenmesi
11Kreatif Çalışmalar: Kampanyanın geleneksel ve dijital mecra boyutlarıKampanya örneklerinin incelenmesi
12Reklam Filmi, Radyo Spotu, StoryboardReklam senaryosu örneklerinin incelenmesi
13Zaman Planı&BütçeBütçe hazırlıklarının yapılması
14Proje Genel Değerlendirme& Proje SunumlarıProje sunumlarının hazırlanması
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59