Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; pazarlama iletişimi projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak yeni medyaya dair detaylı bilgi sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri,Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamaları,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı,Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka Arketipleri,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz Yönetimi,Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanması,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yeni medya platformlarının işlevlerini açıklayabilecektir. | 9 | A |
2. Yeni medya odaklı halkla ilişkiler ve reklam projeleri tasarlayabilecektir. | 13, 5, 9 | F |
3. Yeni medyaya yönelik olarak içerik üretimini ve yönetimini organize edebilecektir. | 13, 5, 9 | F |
4. Yeni medya üzerinden hedef kitleler ile iletişim kurulmasını sağlayabilecektir. | 13, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | İlgili doküman/ders notu okuma |
2 | Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri | İlgili dokümanı/ ders notunu okuma |
3 | Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamaları | İlgili doküman/ders notunu okuma |
4 | Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı | Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? |
5 | Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka Arketipleri | Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? İlgili doküman/ders notunu okuma |
6 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk | Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma |
7 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz Yönetimi | Murat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma |
8 | Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanması | İlgili doküman/ders notlarının okunması |
9 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
10 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
11 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
12 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
13 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
14 | Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Murat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Ders Makaleleri Önerilen Tez Çalışmaları Öğretim Elemanının Notları |
1. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley ve C. C. Chapman, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2012. 2. Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler The Business of Influence, THY Yayınları, İstanbul, 2011. 3. Sosyal Medya Pazarlama, İbrahim Kırcova, Ebru Enginkaya, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 1 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; pazarlama iletişimi projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak yeni medyaya dair detaylı bilgi sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri,Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamaları,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı,Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka Arketipleri,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz Yönetimi,Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanması,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yeni medya platformlarının işlevlerini açıklayabilecektir. | 9 | A |
2. Yeni medya odaklı halkla ilişkiler ve reklam projeleri tasarlayabilecektir. | 13, 5, 9 | F |
3. Yeni medyaya yönelik olarak içerik üretimini ve yönetimini organize edebilecektir. | 13, 5, 9 | F |
4. Yeni medya üzerinden hedef kitleler ile iletişim kurulmasını sağlayabilecektir. | 13, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri | İlgili doküman/ders notu okuma |
2 | Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri | İlgili dokümanı/ ders notunu okuma |
3 | Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamaları | İlgili doküman/ders notunu okuma |
4 | Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı | Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? |
5 | Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka Arketipleri | Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? İlgili doküman/ders notunu okuma |
6 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk | Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma |
7 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz Yönetimi | Murat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma |
8 | Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanması | İlgili doküman/ders notlarının okunması |
9 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
10 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
11 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
12 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
13 | Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme | İlgili doküman/ders notlarının incelenmesi |
14 | Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Murat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Ders Makaleleri Önerilen Tez Çalışmaları Öğretim Elemanının Notları |
1. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley ve C. C. Chapman, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2012. 2. Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler The Business of Influence, THY Yayınları, İstanbul, 2011. 3. Sosyal Medya Pazarlama, İbrahim Kırcova, Ebru Enginkaya, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |