Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıModern Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Kuramlarına Giriş
,19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik.
,20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm.
,Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.,Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.,Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.,Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.,Uygulama,uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat yapıtlarını dönemin kendi koşullarına göre değerlendirir.16, 9A, D, E, H
Kuramsal kazanımları görsel ürüne uyarlar.10, 16, 20, 6, 9A, D, E, F, H
Dönemler arasında değişen üslupları ilişkilendirebilir.10, 14, 16, 20, 9A, D, E, F, H
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A, D, E, H
Sanat yapıtlarını kuramsal bağlamda analiz eder.10, 16, 20, 6, 9A, D, G, H
Sanat kuramlarını sözlü ve yazılı olarak tanımlar.10, 16A, D
Dönem üsluplarını sanat yapıtlarında uygular.10, 16, 19, 2, 20, 9A, D, E
Çağ ve dönem üsluplarını farklılık ve benzerliklerini açıklar.10, 16, 6A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Kuramlarına Giriş
Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
219.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik.
Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
320.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm.
Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
4Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
5Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
6Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
7Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
8UygulamaGörsel Kaynak Taraması
9uygulamaGörsel Kaynak Taraması
10UygulamaGörsel Kaynak Taraması
11UygulamaGörsel Kaynak Taraması
12UygulamaGörsel Kaynak Taraması
13UygulamaGörsel Kaynak Taraması
14Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi
Kaynak
"Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , ''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı.
Şentürk Varlık, Leyla, ‘’Analitik resim Çözümlemeleri’’ İstanbul: Ayrıntı 2012, H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel İlkeleri, Hayalperest, 2015, A. C. Danto, "Sanatın Sonundan Sonra." Ayrıntı Yayınları, 2010, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıModern Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sanat Kuramlarına Giriş
,19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik.
,20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm.
,Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.,Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.,Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.,Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.,Uygulama,uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sanat yapıtlarını dönemin kendi koşullarına göre değerlendirir.16, 9A, D, E, H
Kuramsal kazanımları görsel ürüne uyarlar.10, 16, 20, 6, 9A, D, E, F, H
Dönemler arasında değişen üslupları ilişkilendirebilir.10, 14, 16, 20, 9A, D, E, F, H
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A, D, E, H
Sanat yapıtlarını kuramsal bağlamda analiz eder.10, 16, 20, 6, 9A, D, G, H
Sanat kuramlarını sözlü ve yazılı olarak tanımlar.10, 16A, D
Dönem üsluplarını sanat yapıtlarında uygular.10, 16, 19, 2, 20, 9A, D, E
Çağ ve dönem üsluplarını farklılık ve benzerliklerini açıklar.10, 16, 6A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanat Kuramlarına Giriş
Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
219.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik.
Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
320.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm.
Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
4Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
5Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
6Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
7Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011
8UygulamaGörsel Kaynak Taraması
9uygulamaGörsel Kaynak Taraması
10UygulamaGörsel Kaynak Taraması
11UygulamaGörsel Kaynak Taraması
12UygulamaGörsel Kaynak Taraması
13UygulamaGörsel Kaynak Taraması
14Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi
Kaynak
"Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , ''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı.
Şentürk Varlık, Leyla, ‘’Analitik resim Çözümlemeleri’’ İstanbul: Ayrıntı 2012, H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel İlkeleri, Hayalperest, 2015, A. C. Danto, "Sanatın Sonundan Sonra." Ayrıntı Yayınları, 2010, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59