Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklam modelleri ve reklam stratejilerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama stratejik yaklaşım,Strateji belirleme,AIDA VE DAGMAR MODELİ,MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ,DAVID BERNSTEIN'S MODEL,DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ,ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ,Cialdini Modeli- İkna Modeli,Ürün yaşam eğtisi modeli,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam model ve stratejilerini açıklar.12, 13, 9C
2. Reklam model ve stratejilerini değerlendirir13, 16, 9A
3. Reklam modellerini tanımlar12, 14, 9A
4. Reklam stratejilerini tanımlar14, 16, 9A
5 Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama stratejik yaklaşımİlgili okuma
2Strateji belirlemeİlgili okuma
3AIDA VE DAGMAR MODELİİlgili okuma
4MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİİlgili okuma
5DAVID BERNSTEIN'S MODELİlgili okuma
6DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİİlgili okuma
7ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİİlgili okuma
8Cialdini Modeli- İkna Modeliİlgili okuma
9Ürün yaşam eğtisi modeliİlgili okuma
10Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Jones, John Philip, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, MediaCat Kitapları Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları
Hopkins, Claude, Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, Yapı Kredi Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin reklam modelleri ve reklam stratejilerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklama stratejik yaklaşım,Strateji belirleme,AIDA VE DAGMAR MODELİ,MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ,DAVID BERNSTEIN'S MODEL,DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ,ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ,Cialdini Modeli- İkna Modeli,Ürün yaşam eğtisi modeli,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklam model ve stratejilerini açıklar.12, 13, 9C
2. Reklam model ve stratejilerini değerlendirir13, 16, 9A
3. Reklam modellerini tanımlar12, 14, 9A
4. Reklam stratejilerini tanımlar14, 16, 9A
5 Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklama stratejik yaklaşımİlgili okuma
2Strateji belirlemeİlgili okuma
3AIDA VE DAGMAR MODELİİlgili okuma
4MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİİlgili okuma
5DAVID BERNSTEIN'S MODELİlgili okuma
6DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİİlgili okuma
7ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİİlgili okuma
8Cialdini Modeli- İkna Modeliİlgili okuma
9Ürün yaşam eğtisi modeliİlgili okuma
10Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Jones, John Philip, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, MediaCat Kitapları Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları
Hopkins, Claude, Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, Yapı Kredi Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59