Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tutku BEŞBİLEK
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 16, 3, 9A
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 19, 3, 9A
1.2 Çalışma alanını kısa cümleler ile tanımlar.10, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 11, 16, 3, 6, 9A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen haber başlıklarını yorumlar.10, 16, 6, 9A
3. Temel seviyedeki metinleri yorumlar. 10, 15, 16, 3, 6, 9A
3.1 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 10, 16, 3, 6, 9A
3.2 Kendisi ve çevresini kısa yazılar ile tanıtır.10, 16, 6, 9A
4. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 3, 6, 9A
4.1 Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 3, 6, 9A
4.2 Hedef dildeki kısa yazıları sözlük yardımıyla analiz eder.10, 16, 6, 9A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar. 10, 16, 3, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tutku BEŞBİLEK
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Barış Günay
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 16, 3, 9A
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 16, 19, 3, 9A
1.2 Çalışma alanını kısa cümleler ile tanımlar.10, 16, 6, 9A
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 16, 3, 9A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 11, 16, 3, 6, 9A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen haber başlıklarını yorumlar.10, 16, 6, 9A
3. Temel seviyedeki metinleri yorumlar. 10, 15, 16, 3, 6, 9A
3.1 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 10, 16, 3, 6, 9A
3.2 Kendisi ve çevresini kısa yazılar ile tanıtır.10, 16, 6, 9A
4. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 3, 6, 9A
4.1 Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 16, 3, 6, 9A
4.2 Hedef dildeki kısa yazıları sözlük yardımıyla analiz eder.10, 16, 6, 9A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar. 10, 16, 3, 9A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.10, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
2"Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)"Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)

Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
Kitaptan ilgili bölümün çalışılması
Kaynak
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59