Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, halkla ilişkiler de kullanılan metin yazım araçlarını ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve Önemi,2. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım Süreci,3. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma Teknikleri,4. Basın Bülteni Tasarlama ve Yazma,5. Basın Bülteni Yazım Uygulaması,6. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın Mülakatı,7. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-Broşür,8. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-Insert,9. Konuşma Metinleri-İş Mektupları,10. Sosyal Medyada İçerik Üretimi,11. Dijital Yazarlık,12. Kriz Dönemlerine Yönelik Yazarlık,13. Proje sunumları,14. Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Metin yazarlığının halkla ilişkiler faaliyetlerindeki rolünü ve önemini açıklayabilecektir.9A
2. Halkla ilişkiler yazarlığında kullanılan yazım tekniklerini tanımlayabilecektir.10, 9A
3. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin yazım sürecini organize edebilecektir.13A
4. Hedef kitleleri ikna etmek amacıyla etkili mesajlar tasarlayabilecektir.9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve ÖnemiDers notlarının incelenmesi
22. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım SüreciDers notlarının incelenmesi
33. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma TeknikleriDers notlarının incelenmesi
44. Basın Bülteni Tasarlama ve YazmaDers notlarının incelenmesi
55. Basın Bülteni Yazım UygulamasıDers notlarının incelenmesi
66. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın MülakatıDers notlarının incelenmesi
77. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-BroşürDers notlarının incelenmesi
88. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-InsertDers notlarının incelenmesi
99. Konuşma Metinleri-İş MektuplarıDers notlarının incelenmesi
1010. Sosyal Medyada İçerik ÜretimiDers notlarının incelenmesi
1111. Dijital YazarlıkDers notlarının incelenmesi
1212. Kriz Dönemlerine Yönelik YazarlıkDers notlarının incelenmesi
1313. Proje sunumlarıÖdev
1414. Proje sunumlarıÖdev
Kaynak
Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Ece Çöklü, Set Systems, 2014. Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ferah Onat, Nobel,2014. Strateji ve uygulama Boyutunda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlıu Bayçu, Nobel,2019.
Slayt sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, halkla ilişkiler de kullanılan metin yazım araçlarını ve tekniklerini uygulamalı olarak öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve Önemi,2. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım Süreci,3. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma Teknikleri,4. Basın Bülteni Tasarlama ve Yazma,5. Basın Bülteni Yazım Uygulaması,6. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın Mülakatı,7. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-Broşür,8. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-Insert,9. Konuşma Metinleri-İş Mektupları,10. Sosyal Medyada İçerik Üretimi,11. Dijital Yazarlık,12. Kriz Dönemlerine Yönelik Yazarlık,13. Proje sunumları,14. Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Metin yazarlığının halkla ilişkiler faaliyetlerindeki rolünü ve önemini açıklayabilecektir.9A
2. Halkla ilişkiler yazarlığında kullanılan yazım tekniklerini tanımlayabilecektir.10, 9A
3. Halkla ilişkiler faaliyetlerinin yazım sürecini organize edebilecektir.13A
4. Hedef kitleleri ikna etmek amacıyla etkili mesajlar tasarlayabilecektir.9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığının Rolü ve ÖnemiDers notlarının incelenmesi
22. Halkla İlişkilerde Etkili Yazım SüreciDers notlarının incelenmesi
33. Medya İlişkilerinde Kullanılan Yazım Türleri ve Haber Yazma TeknikleriDers notlarının incelenmesi
44. Basın Bülteni Tasarlama ve YazmaDers notlarının incelenmesi
55. Basın Bülteni Yazım UygulamasıDers notlarının incelenmesi
66. Basın Toplantısı-Basın Bildirisi-Basın MülakatıDers notlarının incelenmesi
77. Yıllık Faaliyet Raporu-Kurum Dergisi-BroşürDers notlarının incelenmesi
88. Tanıtım Yazıları-Advertorial-El İlanları-InsertDers notlarının incelenmesi
99. Konuşma Metinleri-İş MektuplarıDers notlarının incelenmesi
1010. Sosyal Medyada İçerik ÜretimiDers notlarının incelenmesi
1111. Dijital YazarlıkDers notlarının incelenmesi
1212. Kriz Dönemlerine Yönelik YazarlıkDers notlarının incelenmesi
1313. Proje sunumlarıÖdev
1414. Proje sunumlarıÖdev
Kaynak
Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Ece Çöklü, Set Systems, 2014. Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ferah Onat, Nobel,2014. Strateji ve uygulama Boyutunda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Sevil Uzoğlıu Bayçu, Nobel,2019.
Slayt sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59