Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA PLANLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Saadet Uğurlu |
Dersin Amacı | Bu sektöre yapılan büyük yatırımlarla yeni teknolojilerin ardarda devreye girişi geleneksel iletişim araçları sürekli bir genişleme ve yenilenme halindeki bu sektörünün bütününü kavramak, mantığını, eğilimlerini, dinamiklerini çözmek zorunlu bir hal almıştır. Bu dersin amacı geleneksel ve yeni mecraların, doğru hedef kitleye uygun bütçeyle frekansı bol ve erişimi yüksek medya planı yaptırabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya, kitle iletişim araçları ve genel tanımlar.,Medya planlama kavramı, günümüzdeki önemi ve hedef kitle.,Geleneksel medya1: Tv (Kullanım alanları, faydaları, dikkat edilecek hususları, kavramlar primetime on/off,kanal, kuşak, frekans).,Geleneksel Medya2: Radyo ( kullanım alanları, faydaları, öneli hususlar, drivetime, cıngıl, v.b).,Geleneksel Medya3: Açıkhava (Durak, billboard, duvar,... ), Gerilla .,Geleneksel Medya 4:Dergi (advertorial, editoryal).,7. Geleneksel Medya5: Gazete Kullanım alanları, faydaları, önemli hususlar (sutunXsantim, göbek, ınsert, bant, v.b),Gelişen tüketici, değişen davranışları.,Dijital Medya Planlama ve Satın alma, Dijital Reklam Örnekleri.,Mobil Reklamcılık ve örnekler.,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA).,Sosyal Medya Reklamcılığı- e WOMM, İnflucer, vb.,Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Veri yönetimi.,Dijital Reklamcılıkta Etik.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Medya Planlamanın işlevlerini açıklayabilecektir. 2. Medya Planlamanın geleneksel ve yeni medya da modellerini tanımlayabilecektir. 3. Medya planlama stratejilerini planlayabilecek ve uygulama yapabileceklerdir. 4. Geleneksel ve Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize edebilecektir. | 10, 14, 16, 2, 4 | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya, kitle iletişim araçları ve genel tanımlar. | Ders kavramlarını inceleyebilir |
2 | Medya planlama kavramı, günümüzdeki önemi ve hedef kitle. | 'Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
3 | Geleneksel medya1: Tv (Kullanım alanları, faydaları, dikkat edilecek hususları, kavramlar primetime on/off,kanal, kuşak, frekans). | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
4 | Geleneksel Medya2: Radyo ( kullanım alanları, faydaları, öneli hususlar, drivetime, cıngıl, v.b). | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
5 | Geleneksel Medya3: Açıkhava (Durak, billboard, duvar,... ), Gerilla . | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
6 | Geleneksel Medya 4:Dergi (advertorial, editoryal). | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
7 | 7. Geleneksel Medya5: Gazete Kullanım alanları, faydaları, önemli hususlar (sutunXsantim, göbek, ınsert, bant, v.b) | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
8 | Gelişen tüketici, değişen davranışları. | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
9 | Dijital Medya Planlama ve Satın alma, Dijital Reklam Örnekleri. | Örnek kampanyalar incelenebilir |
10 | Mobil Reklamcılık ve örnekler. | Örnek kampanyalar incelenebilir |
11 | Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA). | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
12 | Sosyal Medya Reklamcılığı- e WOMM, İnflucer, vb. | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
13 | Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Veri yönetimi. | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
14 | Dijital Reklamcılıkta Etik. | Temel kavramlar incelenebilir |
Kaynak |
1. Mehmet Özkundakçı: Medya Planlama, Hayat Yay.,2009. 2. Jonathan Bond,R. Kirshenbaum: Radar Altı İletişim, Mediacat Yay.,2003. 3. Sergio Zyman: Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu, Mediacat Yay.,2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA PLANLAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Saadet Uğurlu |
Dersin Amacı | Bu sektöre yapılan büyük yatırımlarla yeni teknolojilerin ardarda devreye girişi geleneksel iletişim araçları sürekli bir genişleme ve yenilenme halindeki bu sektörünün bütününü kavramak, mantığını, eğilimlerini, dinamiklerini çözmek zorunlu bir hal almıştır. Bu dersin amacı geleneksel ve yeni mecraların, doğru hedef kitleye uygun bütçeyle frekansı bol ve erişimi yüksek medya planı yaptırabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medya, kitle iletişim araçları ve genel tanımlar.,Medya planlama kavramı, günümüzdeki önemi ve hedef kitle.,Geleneksel medya1: Tv (Kullanım alanları, faydaları, dikkat edilecek hususları, kavramlar primetime on/off,kanal, kuşak, frekans).,Geleneksel Medya2: Radyo ( kullanım alanları, faydaları, öneli hususlar, drivetime, cıngıl, v.b).,Geleneksel Medya3: Açıkhava (Durak, billboard, duvar,... ), Gerilla .,Geleneksel Medya 4:Dergi (advertorial, editoryal).,7. Geleneksel Medya5: Gazete Kullanım alanları, faydaları, önemli hususlar (sutunXsantim, göbek, ınsert, bant, v.b),Gelişen tüketici, değişen davranışları.,Dijital Medya Planlama ve Satın alma, Dijital Reklam Örnekleri.,Mobil Reklamcılık ve örnekler.,Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA).,Sosyal Medya Reklamcılığı- e WOMM, İnflucer, vb.,Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Veri yönetimi.,Dijital Reklamcılıkta Etik.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Medya Planlamanın işlevlerini açıklayabilecektir. 2. Medya Planlamanın geleneksel ve yeni medya da modellerini tanımlayabilecektir. 3. Medya planlama stratejilerini planlayabilecek ve uygulama yapabileceklerdir. 4. Geleneksel ve Dijital reklam kampanyalarının kreatif sürecini organize edebilecektir. | 10, 14, 16, 2, 4 | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya, kitle iletişim araçları ve genel tanımlar. | Ders kavramlarını inceleyebilir |
2 | Medya planlama kavramı, günümüzdeki önemi ve hedef kitle. | 'Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
3 | Geleneksel medya1: Tv (Kullanım alanları, faydaları, dikkat edilecek hususları, kavramlar primetime on/off,kanal, kuşak, frekans). | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
4 | Geleneksel Medya2: Radyo ( kullanım alanları, faydaları, öneli hususlar, drivetime, cıngıl, v.b). | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
5 | Geleneksel Medya3: Açıkhava (Durak, billboard, duvar,... ), Gerilla . | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
6 | Geleneksel Medya 4:Dergi (advertorial, editoryal). | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
7 | 7. Geleneksel Medya5: Gazete Kullanım alanları, faydaları, önemli hususlar (sutunXsantim, göbek, ınsert, bant, v.b) | Radar altı iletişim' kitabının 1.bölümü okunabilir |
8 | Gelişen tüketici, değişen davranışları. | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
9 | Dijital Medya Planlama ve Satın alma, Dijital Reklam Örnekleri. | Örnek kampanyalar incelenebilir |
10 | Mobil Reklamcılık ve örnekler. | Örnek kampanyalar incelenebilir |
11 | Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA). | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
12 | Sosyal Medya Reklamcılığı- e WOMM, İnflucer, vb. | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
13 | Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Veri yönetimi. | Ders dosyasında yüklü olan konu ile ilgili sunum incelenebilir |
14 | Dijital Reklamcılıkta Etik. | Temel kavramlar incelenebilir |
Kaynak |
1. Mehmet Özkundakçı: Medya Planlama, Hayat Yay.,2009. 2. Jonathan Bond,R. Kirshenbaum: Radar Altı İletişim, Mediacat Yay.,2003. 3. Sergio Zyman: Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu, Mediacat Yay.,2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |