Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM YAZARLIĞI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı düşünceyi etkin kullanarak, reklam fikrini bulma ve fikri kullanılacak mecralara göre reklam metni haline getirme becerisinin geliştirilmesi, reklam yazma tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir?,Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi.,Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı.,Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri.,Reklam yazarı, şiir ve edebiyat.,Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri.,Reklam yazarı ve sinema.,Mecralara göre reklam yazımı. , Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.k,Güncel reklam nedir.,Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol., Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları.,Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları.,Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenir.14, 16, 19, 4, 9A, E
3.Yaratıcı yazma alanındaki becerilerini geliştirir.16, 9A, E
4.Reklam ajanslarındaki reklam yazma sürecini uygular.16, 9A, E
5.Bir reklam yazma sürecini planlar.16, 9A, F
2. Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam yaratır16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir?İlgili okuma
2Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi.İlgili okuma
3Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı.İlgili okuma
4Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri.İlgili okuma
5Reklam yazarı, şiir ve edebiyat.İlgili okuma
6Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri.İlgili okuma
7Reklam yazarı ve sinema.İlgili okuma
8Mecralara göre reklam yazımı. İlgili okuma
9 Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.kİlgili okuma
10Güncel reklam nedir.İlgili okuma
11Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol.İlgili okuma
12 Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları.İlgili okuma
13Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları.İlgili okuma
14Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları.İlgili okuma
Kaynak
1- Dan and Chip Heath, Made to stick, Why some ideas survive and others die 2- Joseph Sugarman, The Adweek Copywriting Handbook
John Caples, Tested Advertising Methods (5th Edition) (Prentice Hall Business Classics) 5th Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM YAZARLIĞI-Güz Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı düşünceyi etkin kullanarak, reklam fikrini bulma ve fikri kullanılacak mecralara göre reklam metni haline getirme becerisinin geliştirilmesi, reklam yazma tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir?,Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi.,Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı.,Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri.,Reklam yazarı, şiir ve edebiyat.,Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri.,Reklam yazarı ve sinema.,Mecralara göre reklam yazımı. , Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.k,Güncel reklam nedir.,Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol., Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları.,Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları.,Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenir.14, 16, 19, 4, 9A, E
3.Yaratıcı yazma alanındaki becerilerini geliştirir.16, 9A, E
4.Reklam ajanslarındaki reklam yazma sürecini uygular.16, 9A, E
5.Bir reklam yazma sürecini planlar.16, 9A, F
2. Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam yaratır16, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir?İlgili okuma
2Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi.İlgili okuma
3Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı.İlgili okuma
4Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri.İlgili okuma
5Reklam yazarı, şiir ve edebiyat.İlgili okuma
6Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri.İlgili okuma
7Reklam yazarı ve sinema.İlgili okuma
8Mecralara göre reklam yazımı. İlgili okuma
9 Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.kİlgili okuma
10Güncel reklam nedir.İlgili okuma
11Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol.İlgili okuma
12 Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları.İlgili okuma
13Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları.İlgili okuma
14Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları.İlgili okuma
Kaynak
1- Dan and Chip Heath, Made to stick, Why some ideas survive and others die 2- Joseph Sugarman, The Adweek Copywriting Handbook
John Caples, Tested Advertising Methods (5th Edition) (Prentice Hall Business Classics) 5th Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59