Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı düşünceyi etkin kullanarak, reklam fikrini bulma ve fikri kullanılacak mecralara göre reklam metni haline getirme becerisinin geliştirilmesi, reklam yazma tekniklerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir?,Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi.,Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı.,Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri.,Reklam yazarı, şiir ve edebiyat.,Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri.,Reklam yazarı ve sinema.,Mecralara göre reklam yazımı. , Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.k,Güncel reklam nedir.,Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol., Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları.,Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları.,Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenir. | 14, 16, 19, 4, 9 | A, E |
3.Yaratıcı yazma alanındaki becerilerini geliştirir. | 16, 9 | A, E |
4.Reklam ajanslarındaki reklam yazma sürecini uygular. | 16, 9 | A, E |
5.Bir reklam yazma sürecini planlar. | 16, 9 | A, F |
2. Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam yaratır | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir? | İlgili okuma |
2 | Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi. | İlgili okuma |
3 | Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı. | İlgili okuma |
4 | Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri. | İlgili okuma |
5 | Reklam yazarı, şiir ve edebiyat. | İlgili okuma |
6 | Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri. | İlgili okuma |
7 | Reklam yazarı ve sinema. | İlgili okuma |
8 | Mecralara göre reklam yazımı. | İlgili okuma |
9 | Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.k | İlgili okuma |
10 | Güncel reklam nedir. | İlgili okuma |
11 | Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol. | İlgili okuma |
12 | Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları. | İlgili okuma |
13 | Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları. | İlgili okuma |
14 | Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları. | İlgili okuma |
Kaynak |
1- Dan and Chip Heath, Made to stick, Why some ideas survive and others die 2- Joseph Sugarman, The Adweek Copywriting Handbook |
John Caples, Tested Advertising Methods (5th Edition) (Prentice Hall Business Classics) 5th Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM YAZARLIĞI | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı düşünceyi etkin kullanarak, reklam fikrini bulma ve fikri kullanılacak mecralara göre reklam metni haline getirme becerisinin geliştirilmesi, reklam yazma tekniklerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir?,Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi.,Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı.,Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri.,Reklam yazarı, şiir ve edebiyat.,Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri.,Reklam yazarı ve sinema.,Mecralara göre reklam yazımı. , Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.k,Güncel reklam nedir.,Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol., Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları.,Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları.,Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenir. | 14, 16, 19, 4, 9 | A, E |
3.Yaratıcı yazma alanındaki becerilerini geliştirir. | 16, 9 | A, E |
4.Reklam ajanslarındaki reklam yazma sürecini uygular. | 16, 9 | A, E |
5.Bir reklam yazma sürecini planlar. | 16, 9 | A, F |
2. Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam yaratır | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, reklam nedir, reklam yazarlığı nedir, reklam yazarı kimdir? | İlgili okuma |
2 | Dünden bugüne, dışarıdan ve bizden reklam yazarları. Mesleğin gelişimi. | İlgili okuma |
3 | Reklam yazmak ile okumak arasındaki ilişki, Türkçe’nin doğru kullanımı. | İlgili okuma |
4 | Reklam yazarı brifi nasıl okur, brif örnekleri ve çözümlemeleri. | İlgili okuma |
5 | Reklam yazarı, şiir ve edebiyat. | İlgili okuma |
6 | Relam filmi yazmak, senaryo teknikleri. | İlgili okuma |
7 | Reklam yazarı ve sinema. | İlgili okuma |
8 | Mecralara göre reklam yazımı. | İlgili okuma |
9 | Konvansiyonel mecralar ile dijital mecralar arasındaki farklar ve reklam yazımı.k | İlgili okuma |
10 | Güncel reklam nedir. | İlgili okuma |
11 | Reklamın pazarlama iletişimi bütününde oynadığı rol. | İlgili okuma |
12 | Radyo, ilan ve film yazımı I- Öğrenci Sunumları. | İlgili okuma |
13 | Dijital kampanya yazımı II- Öğrenci Sunumları. | İlgili okuma |
14 | Reklam kampanyası yazımı III- Öğrenci Sunumları. | İlgili okuma |
Kaynak |
1- Dan and Chip Heath, Made to stick, Why some ideas survive and others die 2- Joseph Sugarman, The Adweek Copywriting Handbook |
John Caples, Tested Advertising Methods (5th Edition) (Prentice Hall Business Classics) 5th Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |