Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İTİBAR YÖNETİMİ -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; stratejik kurumsal iletişim faaliyetleri bağlamında itibar yönetiminin önemini kavratmak; bu bağlamda imaj, kurumsal kimlik, kurumsal kültür, sosyal sorumluluk, marka değeri, kriz iletişimi, algı yönetimi ve liderliğin önemini vurgulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi,İtibar bileşenleri,İtibar yönetiminin kurumsal değeri,Kurumsal imaj ve itibar ilişkisi,Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
,Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
,Marka değeri yaratma,İtibarın yönetilmesinde liderlik rolü,Kriz iletişimi ve itibarın korunması,Algı yönetimi,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde itibar yönetiminin önemini kavrar. 2. İtibar bileşenlerini tanır. 3. İtibarın yönetilmesinde liderlik, kurumsal kimlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin önemini içselleştirir. 4. İtibarın sürdürülmesinde kriz iletişiminin önemini kavrar. 5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler. 13, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemiDers notları
2İtibar bileşenleriDers notları
3İtibar yönetiminin kurumsal değeriDers notları
4Kurumsal imaj ve itibar ilişkisiDers notları
5Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
Ders notları
6Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
Ders notları
7Marka değeri yaratmaDers notları
8İtibarın yönetilmesinde liderlik rolüDers notları, ödev
9Kriz iletişimi ve itibarın korunmasıDers notları, ödev
10Algı yönetimiDers notları, ödev
11Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibarDers notları, ödev
12Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
13Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
14Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
Kaynak
1. Yılmaz ARGÜDEN, “İtibar Yönetimi” İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları. 2. İrfan ERDOĞAN, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yayınları, Ankara - 2006 3. James E. GRUNIG, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar-Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul- 2005 4. Salim KADIBEŞEGİL, İtibar Yönetimi, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, İstanbul - 2006 5. Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Halkla İlişkiler Nedir? 5. Baskı, Beta Basım-Yayım, İstanbul- 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İTİBAR YÖNETİMİ -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; stratejik kurumsal iletişim faaliyetleri bağlamında itibar yönetiminin önemini kavratmak; bu bağlamda imaj, kurumsal kimlik, kurumsal kültür, sosyal sorumluluk, marka değeri, kriz iletişimi, algı yönetimi ve liderliğin önemini vurgulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi,İtibar bileşenleri,İtibar yönetiminin kurumsal değeri,Kurumsal imaj ve itibar ilişkisi,Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
,Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
,Marka değeri yaratma,İtibarın yönetilmesinde liderlik rolü,Kriz iletişimi ve itibarın korunması,Algı yönetimi,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar,Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde itibar yönetiminin önemini kavrar. 2. İtibar bileşenlerini tanır. 3. İtibarın yönetilmesinde liderlik, kurumsal kimlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin önemini içselleştirir. 4. İtibarın sürdürülmesinde kriz iletişiminin önemini kavrar. 5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler. 13, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemiDers notları
2İtibar bileşenleriDers notları
3İtibar yönetiminin kurumsal değeriDers notları
4Kurumsal imaj ve itibar ilişkisiDers notları
5Kurumsal kimlik ve kurumsal kültür
Ders notları
6Sosyal sorumluluk ve toplumsal fayda
Ders notları
7Marka değeri yaratmaDers notları
8İtibarın yönetilmesinde liderlik rolüDers notları, ödev
9Kriz iletişimi ve itibarın korunmasıDers notları, ödev
10Algı yönetimiDers notları, ödev
11Kurumsal iletişimin yönetilmesinde itibarDers notları, ödev
12Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
13Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
14Sektörel vaka çalışmalarından derlenen uygulamalarAraştırma
Kaynak
1. Yılmaz ARGÜDEN, “İtibar Yönetimi” İtibar Yönetimi, ARGE Danışmanlık Yayınları. 2. İrfan ERDOĞAN, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Erk Yayınları, Ankara - 2006 3. James E. GRUNIG, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çeviren: Elif Özsayar-Editör:Serra Görpe), Tribeca İletişim-Danışmanlık, Rota Yayınları, İstanbul- 2005 4. Salim KADIBEŞEGİL, İtibar Yönetimi, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, İstanbul - 2006 5. Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Halkla İlişkiler Nedir? 5. Baskı, Beta Basım-Yayım, İstanbul- 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59