Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; pazarlama iletişimi çatısı altında yer alan halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinleri başta olmak üzere pazarlama iletişimine ait unsurların detaylı olarak ve çeşitli örneklerle ele alınmasıyla birlikte pazarlama iletişiminin uygulanmasına yönelik perspektif kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Dinamikleri,Pazarlama İletişimi Kavramı ve Gelişimi,Bütünleşik Pazarlama İletişimi,Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Strateji ve Amaçlar,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Halkla İlişkiler,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Reklamcılık,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Doğrudan Pazarlama & Kişisel Satış,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Marka ve Marka Yönetimi,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Sponsorluk,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Satış Tutundurma,Kampanya Örnekleri,Kampanya Örnekleri,Kampanya Analiz Sunumları,Kampanya Analiz Sunumları & Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama iletişimine yönelik kavramları tanımlar13, 16, 9E, F
Pazarlama iletişiminde yer alan araçları etkili şekilde kullanırE, F
Pazarlama iletişimi kampanyasına yönelik iletişim stratejisi planlar13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramı ve Pazarlama DinamikleriPazarlama kavramına ilişkin literatür taraması
2Pazarlama İletişimi Kavramı ve GelişimiPazarlama iletişimi kavramına ilişkin makale okuması
3Bütünleşik Pazarlama İletişimiPazarlama iletişimi konulu web sitelerinin incelenmesi
4Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Strateji ve AmaçlarStrateji kavramının araştırılması
5Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Halkla İlişkilerHalkla ilişkiler örneklerinin incelenmesi
6Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: ReklamcılıkReklam örneklerinin incelenmesi
7Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Doğrudan Pazarlama & Kişisel SatışDoğrudan pazarlama ve kişisel satış örneklerinin incelenmesi
8Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Marka ve Marka YönetimiMarka kavramının araştırılması
9Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: SponsorlukSponsorluk örneklerinin incelenmesi
10Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Satış TutundurmaSatış tutundurma kavramının araştırılması
11Kampanya ÖrnekleriPaylaşılan kampanyaların incelenmesi
12Kampanya ÖrnekleriPaylaşılan kampanyaların incelenmesi
13Kampanya Analiz SunumlarıKampanya analiz sunumlarının hazırlanması
14Kampanya Analiz Sunumları & Genel DeğerlendirmeKampanya analiz sunumlarının hazırlanması
Kaynak
Vakalarla Pazarlama Yönetimi, İsmail Kaya, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2003. Pazarlama: İlkeler, Yonetim, Örnek Olaylar, Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, 2015. Pazarlama Karması ve Örnek Olaylar, Editör: Fikret Yaman, Kriter Yayınevi, 2017. Türkiye'deki pazarlama vak'aları : zorluklar ve fırsatlar, Thompson, Donald N., Gazi Kitabevi, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)160
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(160/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÖRNEK OLAYLAR -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında; pazarlama iletişimi çatısı altında yer alan halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplinleri başta olmak üzere pazarlama iletişimine ait unsurların detaylı olarak ve çeşitli örneklerle ele alınmasıyla birlikte pazarlama iletişiminin uygulanmasına yönelik perspektif kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı ve Pazarlama Dinamikleri,Pazarlama İletişimi Kavramı ve Gelişimi,Bütünleşik Pazarlama İletişimi,Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Strateji ve Amaçlar,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Halkla İlişkiler,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Reklamcılık,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Doğrudan Pazarlama & Kişisel Satış,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Marka ve Marka Yönetimi,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Sponsorluk,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Satış Tutundurma,Kampanya Örnekleri,Kampanya Örnekleri,Kampanya Analiz Sunumları,Kampanya Analiz Sunumları & Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlama iletişimine yönelik kavramları tanımlar13, 16, 9E, F
Pazarlama iletişiminde yer alan araçları etkili şekilde kullanırE, F
Pazarlama iletişimi kampanyasına yönelik iletişim stratejisi planlar13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramı ve Pazarlama DinamikleriPazarlama kavramına ilişkin literatür taraması
2Pazarlama İletişimi Kavramı ve GelişimiPazarlama iletişimi kavramına ilişkin makale okuması
3Bütünleşik Pazarlama İletişimiPazarlama iletişimi konulu web sitelerinin incelenmesi
4Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Strateji ve AmaçlarStrateji kavramının araştırılması
5Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Halkla İlişkilerHalkla ilişkiler örneklerinin incelenmesi
6Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: ReklamcılıkReklam örneklerinin incelenmesi
7Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Doğrudan Pazarlama & Kişisel SatışDoğrudan pazarlama ve kişisel satış örneklerinin incelenmesi
8Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Marka ve Marka YönetimiMarka kavramının araştırılması
9Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: SponsorlukSponsorluk örneklerinin incelenmesi
10Bütünleşik Pazarlama İletişimi Unsurları: Satış TutundurmaSatış tutundurma kavramının araştırılması
11Kampanya ÖrnekleriPaylaşılan kampanyaların incelenmesi
12Kampanya ÖrnekleriPaylaşılan kampanyaların incelenmesi
13Kampanya Analiz SunumlarıKampanya analiz sunumlarının hazırlanması
14Kampanya Analiz Sunumları & Genel DeğerlendirmeKampanya analiz sunumlarının hazırlanması
Kaynak
Vakalarla Pazarlama Yönetimi, İsmail Kaya, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 2003. Pazarlama: İlkeler, Yonetim, Örnek Olaylar, Cemal Yükselen, Detay Yayıncılık, 2015. Pazarlama Karması ve Örnek Olaylar, Editör: Fikret Yaman, Kriter Yayınevi, 2017. Türkiye'deki pazarlama vak'aları : zorluklar ve fırsatlar, Thompson, Donald N., Gazi Kitabevi, 2006.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59