Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MASAÜSTÜ YAYINCILIK UYGULAMALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknolojinin sunduğu güncel teknikler ile masaüstü yayıncılıkta bir zorunluluk haline gelen araçları kullanarak sayfa tasarımı yapmak, tekniklerini öğretmek ve uygulamalar hazırlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Masaüstü yayıncılığın tanımı. Kullanılan araçlar. Dijital araçların tasarıma katkısı.,Masaüstü yayıncılıkta tasarım,Sayfa tasarımına giriş,Çeşitli boyutlarda tasarım örnekleri. Kitap, dergi, afiş, broşür, katalog gibi materyallerin sayfa tasarımları,Sayfa düzenleme, tarihsel gelişim ve değişimler, resim ve renk, başlık, metin, yazı tipi, metnin yapısı,Sayfa düzeni çeşitleri, sayfa boyutları, biçimleri.,Adobe Uygulamalarının Kullanımı,Sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar. ,Yayın tipine göre sayfa düzeni, yerel örnekler, dünyadan örnekler.,Photoshop ile masaüstü yayıncılık uygulamaları.,InDesign programı ile mizanpaj uygulamaları.,Mobil ortamda sayfa tasarımı (Adobe Comp),Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.,Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Planladığı tasarımı uygun ortamda oluşturur.9E
İçeriğe uygun şekilde tasarımını yerleştirir.6E
Masaüstü yayıncılıkta yardımcı araçları kullanır.6E
Gazete, dergi vb. sayfaları tasarlarken görsel tasarım disiplini içerisinde çalışır.6, 9F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Masaüstü yayıncılığın tanımı. Kullanılan araçlar. Dijital araçların tasarıma katkısı.İlgili araştırma
2Masaüstü yayıncılıkta tasarımİlgili araştırma
3Sayfa tasarımına girişİlgili araştırma
4Çeşitli boyutlarda tasarım örnekleri. Kitap, dergi, afiş, broşür, katalog gibi materyallerin sayfa tasarımlarıİlgili araştırma
5Sayfa düzenleme, tarihsel gelişim ve değişimler, resim ve renk, başlık, metin, yazı tipi, metnin yapısıİlgili araştırma
6Sayfa düzeni çeşitleri, sayfa boyutları, biçimleri.İlgili araştırma
7Adobe Uygulamalarının Kullanımıİlgili araştırma
8Sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar. İlgili araştırma
9Yayın tipine göre sayfa düzeni, yerel örnekler, dünyadan örnekler.İlgili araştırma
10Photoshop ile masaüstü yayıncılık uygulamaları.İlgili araştırma
11InDesign programı ile mizanpaj uygulamaları.İlgili araştırma
12Mobil ortamda sayfa tasarımı (Adobe Comp)İlgili araştırma
13Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.İlgili araştırma
14Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.
Kaynak
1- B. P. Lawler Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu 2- F. S. Mazlum, Masaüstü Yayıncılık/Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MASAÜSTÜ YAYINCILIK UYGULAMALARI -Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknolojinin sunduğu güncel teknikler ile masaüstü yayıncılıkta bir zorunluluk haline gelen araçları kullanarak sayfa tasarımı yapmak, tekniklerini öğretmek ve uygulamalar hazırlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Masaüstü yayıncılığın tanımı. Kullanılan araçlar. Dijital araçların tasarıma katkısı.,Masaüstü yayıncılıkta tasarım,Sayfa tasarımına giriş,Çeşitli boyutlarda tasarım örnekleri. Kitap, dergi, afiş, broşür, katalog gibi materyallerin sayfa tasarımları,Sayfa düzenleme, tarihsel gelişim ve değişimler, resim ve renk, başlık, metin, yazı tipi, metnin yapısı,Sayfa düzeni çeşitleri, sayfa boyutları, biçimleri.,Adobe Uygulamalarının Kullanımı,Sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar. ,Yayın tipine göre sayfa düzeni, yerel örnekler, dünyadan örnekler.,Photoshop ile masaüstü yayıncılık uygulamaları.,InDesign programı ile mizanpaj uygulamaları.,Mobil ortamda sayfa tasarımı (Adobe Comp),Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.,Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Planladığı tasarımı uygun ortamda oluşturur.9E
İçeriğe uygun şekilde tasarımını yerleştirir.6E
Masaüstü yayıncılıkta yardımcı araçları kullanır.6E
Gazete, dergi vb. sayfaları tasarlarken görsel tasarım disiplini içerisinde çalışır.6, 9F
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Masaüstü yayıncılığın tanımı. Kullanılan araçlar. Dijital araçların tasarıma katkısı.İlgili araştırma
2Masaüstü yayıncılıkta tasarımİlgili araştırma
3Sayfa tasarımına girişİlgili araştırma
4Çeşitli boyutlarda tasarım örnekleri. Kitap, dergi, afiş, broşür, katalog gibi materyallerin sayfa tasarımlarıİlgili araştırma
5Sayfa düzenleme, tarihsel gelişim ve değişimler, resim ve renk, başlık, metin, yazı tipi, metnin yapısıİlgili araştırma
6Sayfa düzeni çeşitleri, sayfa boyutları, biçimleri.İlgili araştırma
7Adobe Uygulamalarının Kullanımıİlgili araştırma
8Sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar. İlgili araştırma
9Yayın tipine göre sayfa düzeni, yerel örnekler, dünyadan örnekler.İlgili araştırma
10Photoshop ile masaüstü yayıncılık uygulamaları.İlgili araştırma
11InDesign programı ile mizanpaj uygulamaları.İlgili araştırma
12Mobil ortamda sayfa tasarımı (Adobe Comp)İlgili araştırma
13Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.İlgili araştırma
14Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.
Kaynak
1- B. P. Lawler Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu 2- F. S. Mazlum, Masaüstü Yayıncılık/Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59