Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin amacı; dünyada üretim ve hizmet kurumlarından, kamu kurumları ve kar amacı olmayan oluşumlara kadar mükemmele ulaşmanın temel yolu olarak benimsenen toplam kalite anlayışının benimsetilerek, farklı kurumsal uygulamalarla içselleştirilmesidir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri,Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık,Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite,Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi,Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi ,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi 2,Kurumsal iletişimde kalite,Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin önemi,Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi,Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler,Değerlendirme / Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; 1. Toplam kalite yönetiminin kurumsal önemini kavrar. 2. Kalite ve halkla ilişkilerde kalite modellerini içselleştirir. 3.Müşteri odaklılık, ürün ve hizmet sunumunda mükemmellik ve süreç yönetimini deneyimler. 4. Kurumsal iletişim süreçlerinde kalite felsefesinin önemini kavrar. 5. Mükemmel halkla ilişkiler uygulamalarını değerlendirir. | 10, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri | Ders notları |
2 | Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık | Ders notları |
3 | Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite | Ders notları |
4 | Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi | Ders notları |
5 | Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri | Ders notları |
6 | Halkla ilişkilerde kalite modelleri | Ders notları |
7 | Halkla ilişkilerde kalite modelleri | Ders notları |
8 | Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi | Ders notları |
9 | Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi 2 | Ders notları, ödev |
10 | Kurumsal iletişimde kalite | Ders notları, ödev |
11 | Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin önemi | Ders notları, ödev |
12 | Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi | Ders notları, ödev |
13 | Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler | Ders notları, ödev |
14 | Değerlendirme / Ders tekrarı | Ders notları |
Kaynak |
İbrahim Kavrakoğlu, Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Kalder, 1998. Muhittin Şimşek, Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Alfa, 2002. Aylin Göztaş & E. Pelin Baytekin, Kalite Yolculuğunda Halkla ilişkiler, İstanbul, Nobel, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin amacı; dünyada üretim ve hizmet kurumlarından, kamu kurumları ve kar amacı olmayan oluşumlara kadar mükemmele ulaşmanın temel yolu olarak benimsenen toplam kalite anlayışının benimsetilerek, farklı kurumsal uygulamalarla içselleştirilmesidir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri,Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık,Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite,Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi,Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi ,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi 2,Kurumsal iletişimde kalite,Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin önemi,Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi,Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler,Değerlendirme / Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenci; 1. Toplam kalite yönetiminin kurumsal önemini kavrar. 2. Kalite ve halkla ilişkilerde kalite modellerini içselleştirir. 3.Müşteri odaklılık, ürün ve hizmet sunumunda mükemmellik ve süreç yönetimini deneyimler. 4. Kurumsal iletişim süreçlerinde kalite felsefesinin önemini kavrar. 5. Mükemmel halkla ilişkiler uygulamalarını değerlendirir. | 10, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri | Ders notları |
2 | Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık | Ders notları |
3 | Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite | Ders notları |
4 | Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi | Ders notları |
5 | Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri | Ders notları |
6 | Halkla ilişkilerde kalite modelleri | Ders notları |
7 | Halkla ilişkilerde kalite modelleri | Ders notları |
8 | Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi | Ders notları |
9 | Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi 2 | Ders notları, ödev |
10 | Kurumsal iletişimde kalite | Ders notları, ödev |
11 | Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin önemi | Ders notları, ödev |
12 | Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi | Ders notları, ödev |
13 | Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler | Ders notları, ödev |
14 | Değerlendirme / Ders tekrarı | Ders notları |
Kaynak |
İbrahim Kavrakoğlu, Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Kalder, 1998. Muhittin Şimşek, Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Alfa, 2002. Aylin Göztaş & E. Pelin Baytekin, Kalite Yolculuğunda Halkla ilişkiler, İstanbul, Nobel, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |