Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. hafta: Kültür Nedir? ,2. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi,3. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim,4. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür,5. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri,6. Hafta: İletişim Türleri ve medya ,7. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu,Ara Sınav ,8. Hafta: İnternet kültürü ,9. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme ,10.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,11. Hafta: Küreselleşme ve kültür,12. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri,13 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat,14. Hafta: Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürü tanımlar | 9 | A, D |
İletişim teknolojilerinin toplumsal etkilerini analiz eder. | 9 | A, D |
Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisini değerlendirir. | 9 | A, D |
Kültür değişiminin sebeplerini analiz eder | 9 | A, D |
Mesajları kültürel değişime bağlı olarak analiz eder | 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. hafta: Kültür Nedir? | |
2 | 2. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi | |
3 | 3. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim | |
4 | 4. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür | |
5 | 5. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri | |
6 | 6. Hafta: İletişim Türleri ve medya | |
7 | 7. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu | |
8 | Ara Sınav | |
8 | 8. Hafta: İnternet kültürü | |
9 | 9. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme | |
10 | 10.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi | |
11 | 11. Hafta: Küreselleşme ve kültür | |
12 | 12. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri | |
13 | 13 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat | |
14 | 14. Hafta: Genel Sınav |
Kaynak |
Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon. Raymond Williams, Kültür ve Toplum, Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Mümtaz Turhan, Kültür Değişmeleri, George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme Simmel, Bireysellik ve Kültür Gösteri Toplumu - Guy Debord Şeffaflık Toplumu - Byung - Chul Han |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. hafta: Kültür Nedir? ,2. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi,3. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim,4. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür,5. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri,6. Hafta: İletişim Türleri ve medya ,7. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu,Ara Sınav ,8. Hafta: İnternet kültürü ,9. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme ,10.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,11. Hafta: Küreselleşme ve kültür,12. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri,13 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat,14. Hafta: Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kültürü tanımlar | 9 | A, D |
İletişim teknolojilerinin toplumsal etkilerini analiz eder. | 9 | A, D |
Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisini değerlendirir. | 9 | A, D |
Kültür değişiminin sebeplerini analiz eder | 9 | A, D |
Mesajları kültürel değişime bağlı olarak analiz eder | 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. hafta: Kültür Nedir? | |
2 | 2. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi | |
3 | 3. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim | |
4 | 4. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür | |
5 | 5. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri | |
6 | 6. Hafta: İletişim Türleri ve medya | |
7 | 7. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu | |
8 | Ara Sınav | |
8 | 8. Hafta: İnternet kültürü | |
9 | 9. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme | |
10 | 10.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi | |
11 | 11. Hafta: Küreselleşme ve kültür | |
12 | 12. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri | |
13 | 13 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat | |
14 | 14. Hafta: Genel Sınav |
Kaynak |
Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon. Raymond Williams, Kültür ve Toplum, Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Mümtaz Turhan, Kültür Değişmeleri, George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme Simmel, Bireysellik ve Kültür Gösteri Toplumu - Guy Debord Şeffaflık Toplumu - Byung - Chul Han |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |