Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. hafta: Kültür Nedir?
,2. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi,3. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim,4. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür,5. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri,6. Hafta: İletişim Türleri ve medya
,7. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu,Ara Sınav
,8. Hafta: İnternet kültürü
,9. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme
,10.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,11. Hafta: Küreselleşme ve kültür,12. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri,13 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat,14. Hafta: Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürü tanımlar9A, D
İletişim teknolojilerinin toplumsal etkilerini analiz eder.9A, D
Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisini değerlendirir.9A, D
Kültür değişiminin sebeplerini analiz eder9A, D
Mesajları kültürel değişime bağlı olarak analiz eder9A, D
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. hafta: Kültür Nedir?
22. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi
33. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim
44. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür
55. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri
66. Hafta: İletişim Türleri ve medya
77. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu
8Ara Sınav
88. Hafta: İnternet kültürü
99. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme
1010.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi
1111. Hafta: Küreselleşme ve kültür
1212. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri
1313 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat
1414. Hafta: Genel Sınav
Kaynak
Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon. Raymond Williams, Kültür ve Toplum, Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Mümtaz Turhan, Kültür Değişmeleri, George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme Simmel, Bireysellik ve Kültür Gösteri Toplumu - Guy Debord Şeffaflık Toplumu - Byung - Chul Han

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR, İLETİŞİM VE TOPLUM-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Betül OK ŞEHİTOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeleneksel ve yeni medya araçlarını tanımlayarak bu araçlar vasıtası ile iletilen sözlü, görsel, yazılı mesajların kültüre olan etkisini açıklayarak küresel ve yerel kültür değişiminin sebeplerini ve sonuçlarını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. hafta: Kültür Nedir?
,2. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi,3. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim,4. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür,5. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri,6. Hafta: İletişim Türleri ve medya
,7. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu,Ara Sınav
,8. Hafta: İnternet kültürü
,9. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme
,10.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi,11. Hafta: Küreselleşme ve kültür,12. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri,13 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat,14. Hafta: Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürü tanımlar9A, D
İletişim teknolojilerinin toplumsal etkilerini analiz eder.9A, D
Yeni iletişim teknolojilerinin toplumsal olaylara etkisini değerlendirir.9A, D
Kültür değişiminin sebeplerini analiz eder9A, D
Mesajları kültürel değişime bağlı olarak analiz eder9A, D
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. hafta: Kültür Nedir?
22. Hafta: Kültürün Ögeleri ve Kültüre Etkisi
33. Hafta: Kültürel Süreçler, Kültürel Değişme, Toplumsal Değişim
44. Hafta: Kitle Kültürü ve Popüler Kültür
55. Hafta: İletişim ve iletişim süreçleri
66. Hafta: İletişim Türleri ve medya
77. Hafta: Medya ve Kamuoyu oluşumu
8Ara Sınav
88. Hafta: İnternet kültürü
99. Hafta: Yeni medya ve kültürel değişme
1010.. Hafta: İletişimin kültürel boyutları ile toplumsal yapıdaki yeri ve önemi
1111. Hafta: Küreselleşme ve kültür
1212. Hafta: Kültür ve yeni iletişim teknolojileri
1313 Hafta: Kültür, iletişim ve toplum bağlamında gündelik hayat
1414. Hafta: Genel Sınav
Kaynak
Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon. Raymond Williams, Kültür ve Toplum, Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, Mümtaz Turhan, Kültür Değişmeleri, George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme Simmel, Bireysellik ve Kültür Gösteri Toplumu - Guy Debord Şeffaflık Toplumu - Byung - Chul Han

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59