Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Saadet UĞURLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, internet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital içerik tipleri,Dijital içerik platformlarının gelişimi,Dijital içerik kavramının nitelikleri,Dijital içerik üretiminin kuralları ,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler | 10, 9 | A, D, F |
2. Temel dijital içerik ölçütleri tanır. | 16, 6, 9 | A, D |
3. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. | 6, 9 | A, E |
4. Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. | A, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital içerik kavramının açıklanması. | Ders kavramlarını inceleyebilir |
2 | Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 5-74 sayfaları okunabilir |
3 | Dijital içerik tipleri | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir |
4 | Dijital içerik platformlarının gelişimi | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir |
5 | Dijital içerik kavramının nitelikleri | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir |
6 | Dijital içerik üretiminin kuralları | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir |
7 | Sosyal medya ve dijital içerik üretimi | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir |
8 | Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması | Grup çalışması hazırlıkları 1 |
9 | Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması | Grup çalışması hazırlıkları 2 |
10 | Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi | Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir |
11 | Online itibar yönetimi | Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 181 ve sonrası sayfası okunabilir |
12 | Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler | Temel kavramlar incelenebilir |
13 | Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. | Grup çalışması hazırlıkları 3 |
14 | Genel Değerlendirme | Proje sunum hazırlıkları |
Kaynak |
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 6 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Saadet UĞURLU |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, internet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital içerik tipleri,Dijital içerik platformlarının gelişimi,Dijital içerik kavramının nitelikleri,Dijital içerik üretiminin kuralları ,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler | 10, 9 | A, D, F |
2. Temel dijital içerik ölçütleri tanır. | 16, 6, 9 | A, D |
3. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. | 6, 9 | A, E |
4. Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. | A, D, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital içerik kavramının açıklanması. | Ders kavramlarını inceleyebilir |
2 | Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi. | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 5-74 sayfaları okunabilir |
3 | Dijital içerik tipleri | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir |
4 | Dijital içerik platformlarının gelişimi | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir |
5 | Dijital içerik kavramının nitelikleri | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir |
6 | Dijital içerik üretiminin kuralları | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir |
7 | Sosyal medya ve dijital içerik üretimi | 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir |
8 | Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması | Grup çalışması hazırlıkları 1 |
9 | Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması | Grup çalışması hazırlıkları 2 |
10 | Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi | Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir |
11 | Online itibar yönetimi | Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 181 ve sonrası sayfası okunabilir |
12 | Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler | Temel kavramlar incelenebilir |
13 | Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. | Grup çalışması hazırlıkları 3 |
14 | Genel Değerlendirme | Proje sunum hazırlıkları |
Kaynak |
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |