Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğretim Üyesi Saadet UĞURLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, internet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital içerik tipleri,Dijital içerik platformlarının gelişimi,Dijital içerik kavramının nitelikleri,Dijital içerik üretiminin kuralları ,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler10, 9A, D, F
2. Temel dijital içerik ölçütleri tanır.16, 6, 9A, D
3. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar.6, 9A, E
4. Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar.A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının açıklanması.Ders kavramlarını inceleyebilir
2Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 5-74 sayfaları okunabilir
3Dijital içerik tipleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir
4Dijital içerik platformlarının gelişimi'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir
5Dijital içerik kavramının nitelikleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir
6Dijital içerik üretiminin kuralları 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir
7Sosyal medya ve dijital içerik üretimi'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir
8Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanmasıGrup çalışması hazırlıkları 1
9Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanmasıGrup çalışması hazırlıkları 2
10Sosyal müşteri ilişkileri yönetimiYeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir
11Online itibar yönetimiYeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 181 ve sonrası sayfası okunabilir
12Dijital makale yazımı. Uygulamalı örneklerTemel kavramlar incelenebilir
13Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. Grup çalışması hazırlıkları 3
14Genel DeğerlendirmeProje sunum hazırlıkları
Kaynak
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8648
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK YÖNETİMİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin YardımcılarıDr. Öğretim Üyesi Saadet UĞURLU
Dersin AmacıBu dersin amacı, internet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının açıklanması.,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.,Dijital içerik tipleri,Dijital içerik platformlarının gelişimi,Dijital içerik kavramının nitelikleri,Dijital içerik üretiminin kuralları ,Sosyal medya ve dijital içerik üretimi,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanması,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi,Online itibar yönetimi,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler10, 9A, D, F
2. Temel dijital içerik ölçütleri tanır.16, 6, 9A, D
3. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar.6, 9A, E
4. Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar.A, D, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının açıklanması.Ders kavramlarını inceleyebilir
2Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 5-74 sayfaları okunabilir
3Dijital içerik tipleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir
4Dijital içerik platformlarının gelişimi'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir
5Dijital içerik kavramının nitelikleri'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 74-151 sayfası okunabilir
6Dijital içerik üretiminin kuralları 'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir
7Sosyal medya ve dijital içerik üretimi'Yeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir
8Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanmasıGrup çalışması hazırlıkları 1
9Video üretimi konusunun uygulamalı olarak açıklanmasıGrup çalışması hazırlıkları 2
10Sosyal müşteri ilişkileri yönetimiYeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 151-181 sayfası okunabilir
11Online itibar yönetimiYeni medyada stratejik iletişim yönetimi' kitabının 181 ve sonrası sayfası okunabilir
12Dijital makale yazımı. Uygulamalı örneklerTemel kavramlar incelenebilir
13Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları. Grup çalışması hazırlıkları 3
14Genel DeğerlendirmeProje sunum hazırlıkları
Kaynak
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59