Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında öğrencinin şu konularda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır: Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemi, Halkla ilişkiler süreç ve uygulamaları, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, hakla ilişkiler model ve kuramları, temel halkla ilişkiler kavramları, halkla ilişkiler etiği, halkla ilişkiler yöntem ve araçları, medya ilişkileri.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri ,Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim Süreci,Halkla İlişkiler Modelleri,Temel Halkla İlişkiler Kavramları,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar,Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-Planlama,Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-Değerlendirme,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2,Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım Teknikleri,Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-Sponsorluk,Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkiler,Dijital Halkla İlişkiler,Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci;A, E
1. Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü ve önemini kavrar.13, 16, 19, 9
2. Halkla ilişkiler süreçlerini tanımlar.13, 16, 4, 9
3. Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini kavrar.13, 14, 16, 37, 4, 9
4. Halkla ilişkiler stratejilerini tanımlar.13, 16, 19, 4, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri Pazarlama iletişimi kavramının araştırılması
2Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim SüreciHalkla ilişkiler kavramının araştırılması
3Halkla İlişkiler ModelleriDers kitabında ilgili bölümün okunması
4Temel Halkla İlişkiler KavramlarıDers kitabında ilgili bölümün okunması
5Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal PaydaşlarDers kitabında ilgili bölümün okunması
6Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-PlanlamaDers kitabında ilgili bölümün okunması
7Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-DeğerlendirmeDers kitabında ilgili bölümün okunması
8Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1Ders kitabında ilgili bölümün okunması
9Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2Ders kitabında ilgili bölümün okunması
10Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım TeknikleriBasın bülteni örneklerinin incelenmesi
11Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-SponsorlukSponsorluk örneklerinin incelenmesi
12Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkilerKurumsal kimlik örneklerinin incelenmesi
13Dijital Halkla İlişkilerDijital mecra örneklerinin incelenmesi
14Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi Etik kod örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016.
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. İletişimin Gücü, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmed Bülent Göksel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş, Füsün Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında öğrencinin şu konularda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır: Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemi, Halkla ilişkiler süreç ve uygulamaları, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, hakla ilişkiler model ve kuramları, temel halkla ilişkiler kavramları, halkla ilişkiler etiği, halkla ilişkiler yöntem ve araçları, medya ilişkileri.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri ,Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim Süreci,Halkla İlişkiler Modelleri,Temel Halkla İlişkiler Kavramları,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar,Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-Planlama,Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-Değerlendirme,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2,Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım Teknikleri,Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-Sponsorluk,Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkiler,Dijital Halkla İlişkiler,Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci;A, E
1. Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü ve önemini kavrar.13, 16, 19, 9
2. Halkla ilişkiler süreçlerini tanımlar.13, 16, 4, 9
3. Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini kavrar.13, 14, 16, 37, 4, 9
4. Halkla ilişkiler stratejilerini tanımlar.13, 16, 19, 4, 9
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri Pazarlama iletişimi kavramının araştırılması
2Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim SüreciHalkla ilişkiler kavramının araştırılması
3Halkla İlişkiler ModelleriDers kitabında ilgili bölümün okunması
4Temel Halkla İlişkiler KavramlarıDers kitabında ilgili bölümün okunması
5Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal PaydaşlarDers kitabında ilgili bölümün okunması
6Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-PlanlamaDers kitabında ilgili bölümün okunması
7Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-DeğerlendirmeDers kitabında ilgili bölümün okunması
8Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1Ders kitabında ilgili bölümün okunması
9Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2Ders kitabında ilgili bölümün okunması
10Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım TeknikleriBasın bülteni örneklerinin incelenmesi
11Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-SponsorlukSponsorluk örneklerinin incelenmesi
12Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkilerKurumsal kimlik örneklerinin incelenmesi
13Dijital Halkla İlişkilerDijital mecra örneklerinin incelenmesi
14Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi Etik kod örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016.
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. İletişimin Gücü, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmed Bülent Göksel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş, Füsün Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59