Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Modern Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat Kuramlarına Giriş ,19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik. ,20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm. ,Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.,Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.,Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.,Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.,Uygulama,uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat yapıtlarını dönemin kendi koşullarına göre değerlendirir. | 16, 9 | A, D, E, H |
Kuramsal kazanımları görsel ürüne uyarlar. | 10, 16, 20, 6, 9 | A, D, E, F, H |
Dönemler arasında değişen üslupları ilişkilendirebilir. | 10, 14, 16, 20, 9 | A, D, E, F, H |
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Sanat yapıtlarını kuramsal bağlamda analiz eder. | 10, 16, 20, 6, 9 | A, D, G, H |
Sanat kuramlarını sözlü ve yazılı olarak tanımlar. | 10, 16 | A, D |
Dönem üsluplarını sanat yapıtlarında uygular. | 10, 16, 19, 2, 20, 9 | A, D, E |
Çağ ve dönem üsluplarını farklılık ve benzerliklerini açıklar. | 10, 16, 6 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Kuramlarına Giriş | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
2 | 19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
3 | 20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
4 | Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
5 | Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
6 | Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
7 | Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
8 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
9 | uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
10 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
11 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
12 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
13 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
14 | Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi |
Kaynak |
"Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , ''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. |
Şentürk Varlık, Leyla, ‘’Analitik resim Çözümlemeleri’’ İstanbul: Ayrıntı 2012, H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel İlkeleri, Hayalperest, 2015, A. C. Danto, "Sanatın Sonundan Sonra." Ayrıntı Yayınları, 2010, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 16 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT KURAMLARI VE UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Modern Sanat akımlarını hazırlayan sebepleri irdelemek, dönemlere ait sanatçı ve sanat yapıtlarını belli teorik yaklaşımlar bağlamında görsel örnekler üzerinden değerlendirmektir. Bu bağlamda öğrencinin farklı dünya kültür ve uygarlıklarına yönelik çıkarımlar yapabilmesini sağlamak ve sanatsal bir vizyon ile kazanımlarını sanat ürünlerine dönüştürmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sanat Kuramlarına Giriş ,19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik. ,20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm. ,Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm.,Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm.,Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art.,Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat.,Uygulama,uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sanat yapıtlarını dönemin kendi koşullarına göre değerlendirir. | 16, 9 | A, D, E, H |
Kuramsal kazanımları görsel ürüne uyarlar. | 10, 16, 20, 6, 9 | A, D, E, F, H |
Dönemler arasında değişen üslupları ilişkilendirebilir. | 10, 14, 16, 20, 9 | A, D, E, F, H |
Dönemlerin temel özelliklerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A, D, E, H |
Sanat yapıtlarını kuramsal bağlamda analiz eder. | 10, 16, 20, 6, 9 | A, D, G, H |
Sanat kuramlarını sözlü ve yazılı olarak tanımlar. | 10, 16 | A, D |
Dönem üsluplarını sanat yapıtlarında uygular. | 10, 16, 19, 2, 20, 9 | A, D, E |
Çağ ve dönem üsluplarını farklılık ve benzerliklerini açıklar. | 10, 16, 6 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat Kuramlarına Giriş | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
2 | 19.yy. Sanatı: Empresyonizm, Post-Empresyonizm, Sembolizm, Art Nouveau, Gerçekçilik. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
3 | 20.yy.Sanatı: Nabiler, Fauvizm, Expresyonizm, Kübizm. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
4 | Metafizik Resim, Pürizm, Orfizm, Fütürizm. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
5 | Dadaizm, Sürrealizm, De Stijl, Konstrüktivizm. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
6 | Süprematizm, Soyut Expresyonizm, Kinetic Art. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
7 | Pop Art, Op Art, Minimalizm, Kavramsal Sanat. | Okunacak Kitap: "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 |
8 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
9 | uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
10 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
11 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
12 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
13 | Uygulama | Görsel Kaynak Taraması |
14 | Sanatsal Uygulamaların Değerlendirilmesi |
Kaynak |
"Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , ''Sanatın Öyküsü'' E.H Gombrich,Remzi Kitapevi, Harrison, and Paul Wood. "Sanat ve Kuram." İstanbul: Küre 2011 , 'Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş', Ahmet Şişmani Yaz Yayınları, 'Felsefenin Işığında Modern Resim-Modern Resimden Avangard Resme'İsmail Tunalı, Remzi Kitapevi,'Modern Sanat' Özken Eroğlu, Tekhne Yayınları, 'Modern Sanatın Öyküsü', Norbert Lynton, Remzi Kitapevi, 'Modernizmin Serüveni', Anonim, Yapı Kredi yayınları, Modern Resim'Barrett, Terry. ‘’Sanatı Eleştirmek-Günceli Anlamak’’ İstanbul: Hayalperest 2014, Yetişken Hülya.’’Estetiğin ABC’si’’ İstanbul: Say Yayınları, 2009,Nazan İpşiroğlu-Mazhar İpşiroğlu, 'Sanatta Devrim',Remzi Kitabevi, 'Çağdaş Sanat Felsefesi' Adnan Turani, Remzi Kitabevi, 'Post Modern Estetik Anlayışlar' , Okan Baldil, Papatya Bilim Üniversite Yayıncılığı. |
Şentürk Varlık, Leyla, ‘’Analitik resim Çözümlemeleri’’ İstanbul: Ayrıntı 2012, H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel İlkeleri, Hayalperest, 2015, A. C. Danto, "Sanatın Sonundan Sonra." Ayrıntı Yayınları, 2010, ''Dünya Sanat Tarihi'' Adnan Turani, Remzi Kitapevi, ''Sanat Tarihi'', Germain Bazin, Kabalcı Yayıncılık, ''Sanatın Tüm Öyküsü'' Stephen Farthing, Hayalperest Yayınevi, ''Sanatın Tarihi'', Özkan Eroğlu, Tekhne Yayınevi, ''Sanat- Sanatın Gizli Dili'', Sarah Carr-Gomm, İnkılap yayınevi, ''Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü'', Anna-Carola Krausse, Literatür Yayıncılık, ''Resim Sanatının Tarihi'', Remzi Kitapevi, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |