Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKSİYON-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Alper Veysel ALTUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerimizi hem eğitim hem de iş hayatlarında hatta kişisel yaşamlarında iletişim kabiliyetlerini doğrudan olumlu etkileyen iyi bir diksiyon ve doğru bir Türkçe kullanımına sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Vurgu, Ezgi, Ulama ,Beden dili, mimik ve jestler ,Mikrofonda konuşma çalışmaları ,Duraklama çalışmaları ,Tonlama çalışmaları ,Verilen metinleri okuma ve anlatma ,Verilen metinleri okuma ve anlatma II,Prompter çalışmaları ,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Konuşma hazırlama teknikleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kendisini rahatça ifade eder 13, 15, 5, 8, 9D, E
2. Konuşma bozukluklarını giderir. 13, 15, 5, 8, 9D, E
3. Topluluk önünde rahatça kendini ifade eder. 13, 15, 5, 8, 9D, E
4. Anlatım ve sunum becerileri geliştirir.13, 15, 5, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Diksiyon, Artikülasyon
3Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalarİlgili okuma
4Vurgu, Ezgi, Ulama İlgili okuma
5Beden dili, mimik ve jestler İlgili okuma
6Mikrofonda konuşma çalışmaları İlgili okuma
7Duraklama çalışmaları İlgili okuma
8Tonlama çalışmaları
9Verilen metinleri okuma ve anlatma İlgili okuma
10Verilen metinleri okuma ve anlatma IIİlgili okuma
11Prompter çalışmaları
12Seslendirme uygulamaları
13Konuşma hazırlama teknikleriİlgili okuma
14Konuşma hazırlama teknikleri IIİlgili okuma
Kaynak
Öğretim elemanına ait ders notları
1.Aksan,Doğan,”Türkçenin Gücü”,Bilgi Yayınevi,Ankara. 2.Vural,Birol”Etkili ve Başarılı Konuşma”,Hayat yayınları,2007. 3.Gürzap,Can”Söz Söyleme ve Diksiyon”,Remzi Kitabevi,2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİKSİYON-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Alper Veysel ALTUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerimizi hem eğitim hem de iş hayatlarında hatta kişisel yaşamlarında iletişim kabiliyetlerini doğrudan olumlu etkileyen iyi bir diksiyon ve doğru bir Türkçe kullanımına sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Vurgu, Ezgi, Ulama ,Beden dili, mimik ve jestler ,Mikrofonda konuşma çalışmaları ,Duraklama çalışmaları ,Tonlama çalışmaları ,Verilen metinleri okuma ve anlatma ,Verilen metinleri okuma ve anlatma II,Prompter çalışmaları ,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Konuşma hazırlama teknikleri II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kendisini rahatça ifade eder 13, 15, 5, 8, 9D, E
2. Konuşma bozukluklarını giderir. 13, 15, 5, 8, 9D, E
3. Topluluk önünde rahatça kendini ifade eder. 13, 15, 5, 8, 9D, E
4. Anlatım ve sunum becerileri geliştirir.13, 15, 5, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Diksiyon, Artikülasyon
3Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalarİlgili okuma
4Vurgu, Ezgi, Ulama İlgili okuma
5Beden dili, mimik ve jestler İlgili okuma
6Mikrofonda konuşma çalışmaları İlgili okuma
7Duraklama çalışmaları İlgili okuma
8Tonlama çalışmaları
9Verilen metinleri okuma ve anlatma İlgili okuma
10Verilen metinleri okuma ve anlatma IIİlgili okuma
11Prompter çalışmaları
12Seslendirme uygulamaları
13Konuşma hazırlama teknikleriİlgili okuma
14Konuşma hazırlama teknikleri IIİlgili okuma
Kaynak
Öğretim elemanına ait ders notları
1.Aksan,Doğan,”Türkçenin Gücü”,Bilgi Yayınevi,Ankara. 2.Vural,Birol”Etkili ve Başarılı Konuşma”,Hayat yayınları,2007. 3.Gürzap,Can”Söz Söyleme ve Diksiyon”,Remzi Kitabevi,2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59