Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; pazarlama iletişimi projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak yeni medyaya dair detaylı bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri,Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamaları,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı,Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka Arketipleri,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz Yönetimi,Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanması,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yeni medya platformlarının işlevlerini açıklayabilecektir.9A
2. Yeni medya odaklı halkla ilişkiler ve reklam projeleri tasarlayabilecektir. 13, 5, 9F
3. Yeni medyaya yönelik olarak içerik üretimini ve yönetimini organize edebilecektir.13, 5, 9F
4. Yeni medya üzerinden hedef kitleler ile iletişim kurulmasını sağlayabilecektir.13, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleriİlgili doküman/ders notu okuma
2Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleriİlgili dokümanı/ ders notunu okuma
3Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamalarıİlgili doküman/ders notunu okuma
4Sosyal Medya Platformları ve KullanımıGary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin?
5Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka ArketipleriGary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? İlgili doküman/ders notunu okuma
6Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve SponsorlukAybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma
7Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz YönetimiMurat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma
8Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanmasıİlgili doküman/ders notlarının okunması
9Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
10Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
11Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
12Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
13Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
14Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme
Kaynak
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Murat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Ders Makaleleri Önerilen Tez Çalışmaları Öğretim Elemanının Notları
1. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley ve C. C. Chapman, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2012. 2. Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler The Business of Influence, THY Yayınları, İstanbul, 2011. 3. Sosyal Medya Pazarlama, İbrahim Kırcova, Ebru Enginkaya, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYADA HİR UYGULAMALARI -Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; pazarlama iletişimi projelerinde yeni medyanın etkili bir şekilde kullanılabilmesine yönelik olarak yeni medyaya dair detaylı bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleri,Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamaları,Sosyal Medya Platformları ve Kullanımı,Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka Arketipleri,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz Yönetimi,Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanması,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İnceleme,Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yeni medya platformlarının işlevlerini açıklayabilecektir.9A
2. Yeni medya odaklı halkla ilişkiler ve reklam projeleri tasarlayabilecektir. 13, 5, 9F
3. Yeni medyaya yönelik olarak içerik üretimini ve yönetimini organize edebilecektir.13, 5, 9F
4. Yeni medya üzerinden hedef kitleler ile iletişim kurulmasını sağlayabilecektir.13, 5, 9F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleriİlgili doküman/ders notu okuma
2Yeni Medyanın Doğası ve Özellikleriİlgili dokümanı/ ders notunu okuma
3Halkla İlişkilerin Tanımı, Doğası ve Konumu: Literatüre İlişkin Değerlendirmeler-Klasik Halkla İlişkiler Uygulamalarıİlgili doküman/ders notunu okuma
4Sosyal Medya Platformları ve KullanımıGary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin?
5Sosyal Medya Platformları ve İçerik Üretimi, Hikaye Anlatımı: Marka ArketipleriGary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? İlgili doküman/ders notunu okuma
6Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve SponsorlukAybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma
7Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları: İtibar Yönetimi ve Kriz YönetimiMurat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Dijital Dünyada Halkla İlişkiler Nural İmik Tanyıldızı İlgili doküman/ders notu okuma
8Yeni Medyada Halka İlişkiler Uygulamaları Proje Ödevi Hakkında Bilgilendirme ve Sunum Listelerinin Hazırlanmasıİlgili doküman/ders notlarının okunması
9Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
10Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
11Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
12Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
13Yeni Medyada Halkla İlişkiler Uygulamaları Öğrenci Sunumları- Örnek Olay İncelemeİlgili doküman/ders notlarının incelenmesi
14Örnek Olay İncelemeleri ve Genel Değerlendirme
Kaynak
Guy Kawasaki Sosyal Medya Sanatı Aybike Özel-Nuray Sert Dijital Halkla İlişkiler Murat Koçyiğit Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi Gary Vaynerchuck- Rakibini Yere Ser: Sosyal Medya Çağında Hikaye Anlatmak. Oğuzhan Saruhan-Sosyal Medya Canavarı Olmak İster Misin? Ders Makaleleri Önerilen Tez Çalışmaları Öğretim Elemanının Notları
1. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley ve C. C. Chapman, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2012. 2. Dijital Çağda Pazarlama ve Halkla İlişkiler The Business of Influence, THY Yayınları, İstanbul, 2011. 3. Sosyal Medya Pazarlama, İbrahim Kırcova, Ebru Enginkaya, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59