Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLERARASI İLETİŞİM -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlamak, kendini tanımanın önemini kavramak ve iletişim becerilerinin geliştirilmesidir. Dersin %70' ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi,Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri ,Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri ,Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri ,Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri,Kişilerarası iletişim modelleri ,İletişim ve İkna,İletişim ve Algı ,Dinleme ve anlama becerisi geliştirme ,İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri ,Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar ,Kurumsal iletişim,Toplumsal ve kültürlerarası iletişim

,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kişilerarası iletişimi tanımlar ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varır. 2. Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını kavrar. 3. İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanır. 4. Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygular. 5. Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışır. 10, 13, 19, 20, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişiDers notları
2Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri Ders notları
3Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri Ders notları
4Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri Ders notları
5Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleriDers notları
6Kişilerarası iletişim modelleri Ders notları
7İletişim ve İknaDers notları
8İletişim ve Algı Ders notları
9Dinleme ve anlama becerisi geliştirme Ders notları, ödev
10İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri Ders notları, ödev
11Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar Ders notları, ödev
12Kurumsal iletişimDers notları, ödev
13Toplumsal ve kültürlerarası iletişim

Ders notları, ödev
14Ders tekrarıDers notları
Kaynak
İletişimi Anlamak, İrfan Erdoğan, Erk, 2005. İletişimin ABC´si, Ünsal Oskay, 1992. İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink, 2016, İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, Galata, 2008. Yeniden İnsan İnsana”, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2000.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİŞİLERARASI İLETİŞİM -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlamak, kendini tanımanın önemini kavramak ve iletişim becerilerinin geliştirilmesidir. Dersin %70' ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi,Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri ,Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri ,Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri ,Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri,Kişilerarası iletişim modelleri ,İletişim ve İkna,İletişim ve Algı ,Dinleme ve anlama becerisi geliştirme ,İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri ,Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar ,Kurumsal iletişim,Toplumsal ve kültürlerarası iletişim

,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kişilerarası iletişimi tanımlar ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varır. 2. Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını kavrar. 3. İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanır. 4. Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygular. 5. Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışır. 10, 13, 19, 20, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişiDers notları
2Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri Ders notları
3Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri Ders notları
4Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri Ders notları
5Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleriDers notları
6Kişilerarası iletişim modelleri Ders notları
7İletişim ve İknaDers notları
8İletişim ve Algı Ders notları
9Dinleme ve anlama becerisi geliştirme Ders notları, ödev
10İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri Ders notları, ödev
11Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar Ders notları, ödev
12Kurumsal iletişimDers notları, ödev
13Toplumsal ve kültürlerarası iletişim

Ders notları, ödev
14Ders tekrarıDers notları
Kaynak
İletişimi Anlamak, İrfan Erdoğan, Erk, 2005. İletişimin ABC´si, Ünsal Oskay, 1992. İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink, 2016, İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, Galata, 2008. Yeniden İnsan İnsana”, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2000.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59