Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİKSİYON | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Alper Veysel ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem eğitim hem de iş hayatlarında hatta kişisel yaşamlarında iletişim kabiliyetlerini doğrudan olumlu etkileyen iyi bir diksiyon ve doğru bir Türkçe kullanımına sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Vurgu, Ezgi, Ulama ,Beden dili, mimik ve jestler ,Mikrofonda konuşma çalışmaları ,Duraklama çalışmaları ,Tonlama çalışmaları ,Verilen metinleri okuma ve anlatma ,Verilen metinleri okuma ve anlatma II,Prompter çalışmaları ,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Konuşma hazırlama teknikleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendisini rahatça ifade eder | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
2. Konuşma bozukluklarını giderir. | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
3. Topluluk önünde rahatça kendini ifade eder. | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
4. Anlatım ve sunum becerileri geliştirir. | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Diksiyon, Artikülasyon | |
3 | Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar | İlgili okuma |
4 | Vurgu, Ezgi, Ulama | İlgili okuma |
5 | Beden dili, mimik ve jestler | İlgili okuma |
6 | Mikrofonda konuşma çalışmaları | İlgili okuma |
7 | Duraklama çalışmaları | İlgili okuma |
8 | Tonlama çalışmaları | |
9 | Verilen metinleri okuma ve anlatma | İlgili okuma |
10 | Verilen metinleri okuma ve anlatma II | İlgili okuma |
11 | Prompter çalışmaları | |
12 | Seslendirme uygulamaları | |
13 | Konuşma hazırlama teknikleri | İlgili okuma |
14 | Konuşma hazırlama teknikleri II | İlgili okuma |
Kaynak |
Öğretim elemanına ait ders notları |
1.Aksan,Doğan,”Türkçenin Gücü”,Bilgi Yayınevi,Ankara. 2.Vural,Birol”Etkili ve Başarılı Konuşma”,Hayat yayınları,2007. 3.Gürzap,Can”Söz Söyleme ve Diksiyon”,Remzi Kitabevi,2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİKSİYON | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Alper Veysel ALTUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem eğitim hem de iş hayatlarında hatta kişisel yaşamlarında iletişim kabiliyetlerini doğrudan olumlu etkileyen iyi bir diksiyon ve doğru bir Türkçe kullanımına sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Diksiyon, Artikülasyon,Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar,Vurgu, Ezgi, Ulama ,Beden dili, mimik ve jestler ,Mikrofonda konuşma çalışmaları ,Duraklama çalışmaları ,Tonlama çalışmaları ,Verilen metinleri okuma ve anlatma ,Verilen metinleri okuma ve anlatma II,Prompter çalışmaları ,Seslendirme uygulamaları ,Konuşma hazırlama teknikleri,Konuşma hazırlama teknikleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kendisini rahatça ifade eder | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
2. Konuşma bozukluklarını giderir. | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
3. Topluluk önünde rahatça kendini ifade eder. | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
4. Anlatım ve sunum becerileri geliştirir. | 13, 15, 5, 8, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Diksiyon, Artikülasyon | |
3 | Yazı ve konuşma dili arasındaki farklar, uygulamalar | İlgili okuma |
4 | Vurgu, Ezgi, Ulama | İlgili okuma |
5 | Beden dili, mimik ve jestler | İlgili okuma |
6 | Mikrofonda konuşma çalışmaları | İlgili okuma |
7 | Duraklama çalışmaları | İlgili okuma |
8 | Tonlama çalışmaları | |
9 | Verilen metinleri okuma ve anlatma | İlgili okuma |
10 | Verilen metinleri okuma ve anlatma II | İlgili okuma |
11 | Prompter çalışmaları | |
12 | Seslendirme uygulamaları | |
13 | Konuşma hazırlama teknikleri | İlgili okuma |
14 | Konuşma hazırlama teknikleri II | İlgili okuma |
Kaynak |
Öğretim elemanına ait ders notları |
1.Aksan,Doğan,”Türkçenin Gücü”,Bilgi Yayınevi,Ankara. 2.Vural,Birol”Etkili ve Başarılı Konuşma”,Hayat yayınları,2007. 3.Gürzap,Can”Söz Söyleme ve Diksiyon”,Remzi Kitabevi,2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |