Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNEMA SANATI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinemanın temel kavramlarını ve sinema tarihinin dönüm noktalarını öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme.,Sinemanın tanımı,Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadı,İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler ,Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies ,Çekim ölçekleri,Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılar,7. Haftanın devamı,Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlar,Dünya sinemasında film dilinin gelişimi,Sessiz sinemada komedi, Chaplin,Sesli filme geçiş,Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimi,İkinci dünya savaşı yıllarında sinema; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinemanın tanımını yapar.37, 9A
Dünyada sinemasının endüstrileşme sürecini açıklar.37, 9A
Erken sinemanın öncülerini ve çekim ölçeklerinin kullanımını aktarır. 37, 9A
Sessiz komedileri örneklerle anlatır.37, 9A
Sesli filme geçişi olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirir.37, 9A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme.Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
2Sinemanın tanımıAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
3Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadıAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
4İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
5Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
6Çekim ölçekleriBordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları
7Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılarAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
87. Haftanın devamıAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
9Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlarAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
10Dünya sinemasında film dilinin gelişimiBordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları
11Sessiz sinemada komedi, ChaplinAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
12Sesli filme geçişAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
13Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimiAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
14İkinci dünya savaşı yıllarında sinemaBordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları.
Kaynak
Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. Abisel, N. (2017) Popüler Sinema ve Film Türleri, De Ki Yayınları. Bazin, A. (2022) Sinema Nedir, Doruk Yayınları. Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Eisenstein, S. (1993) Sinema Sanatı, Payel. Monaco, J. (2013) Bir Film Nasıl Okunur, Oğlak Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları. Rotha, P. (2000) Sinemanın Öyküsü, İzdüşüm Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları. Teksoy, R. (2013) Rekin Teksoy'un Ansiklopedik Sinema Terimleri Sözlüğü, Oğlak Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNEMA SANATI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinemanın temel kavramlarını ve sinema tarihinin dönüm noktalarını öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme.,Sinemanın tanımı,Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadı,İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler ,Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies ,Çekim ölçekleri,Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılar,7. Haftanın devamı,Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlar,Dünya sinemasında film dilinin gelişimi,Sessiz sinemada komedi, Chaplin,Sesli filme geçiş,Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimi,İkinci dünya savaşı yıllarında sinema; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinemanın tanımını yapar.37, 9A
Dünyada sinemasının endüstrileşme sürecini açıklar.37, 9A
Erken sinemanın öncülerini ve çekim ölçeklerinin kullanımını aktarır. 37, 9A
Sessiz komedileri örneklerle anlatır.37, 9A
Sesli filme geçişi olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirir.37, 9A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders planı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme.Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
2Sinemanın tanımıAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
3Hareket yanılsaması esası, Sinematografın icadıAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
4İlk film gösterimleri, belge filmler, Lumiére Kardeşler Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
5Öykülü filmler, Pathe Kardeşler, Georges Melies Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
6Çekim ölçekleriBordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları
7Amerikan film endüstrisi ve öncü sinemacılarAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
87. Haftanın devamıAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
9Avrupa sanat sineması geleneği, sessiz dönemde akımlarAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
10Dünya sinemasında film dilinin gelişimiBordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları
11Sessiz sinemada komedi, ChaplinAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
12Sesli filme geçişAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
13Müzikal filmler ve tür sinemasının gelişimiAbisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları.
14İkinci dünya savaşı yıllarında sinemaBordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları.
Kaynak
Abisel, N. (2014) Sessiz Sinema, De Ki Yayınları. Abisel, N. (2017) Popüler Sinema ve Film Türleri, De Ki Yayınları. Bazin, A. (2022) Sinema Nedir, Doruk Yayınları. Bordwell, D. & Thompson, K. (2012) Film Sanatı, De Ki Yayınları. Eisenstein, S. (1993) Sinema Sanatı, Payel. Monaco, J. (2013) Bir Film Nasıl Okunur, Oğlak Yayınları. Özön, N. (2008) Sinema Sanatına Giriş, Agora Yayınları. Rotha, P. (2000) Sinemanın Öyküsü, İzdüşüm Yayınları. Smith, G.N. (2008) Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınları. Teksoy, R. (2013) Rekin Teksoy'un Ansiklopedik Sinema Terimleri Sözlüğü, Oğlak Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59