Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimin toplumsal önemi,İletişim kavramı ve temel öğeleri,Etkili Sunumun tarihsel önemi,Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleri,Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlar,Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleri,Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Etkili iletişim ve ikna,Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemi,Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. 2.Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 3.İletişim kavramı ile etkili sunum ve teknikleri arasında bağlantı kurabilir. 4.İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilir. 5.İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilir. | 10, 13, 14, 19, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin toplumsal önemi | Ders notları |
2 | İletişim kavramı ve temel öğeleri | Ders notları |
3 | Etkili Sunumun tarihsel önemi | Ders notları |
4 | Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleri | Ders notları |
5 | Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlar | Ders notları |
6 | Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleri | Ders notları |
7 | Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleri | Ders notları |
8 | Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleri | Ders notları, ödev |
9 | Etkili iletişim ve ikna | Ders notları, ödev |
10 | Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemi | Ders notları, ödev |
11 | Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemi | Ders notları, ödev |
12 | Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Ders tekrarı | Ders notları |
Kaynak |
Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri,:Detay Yayıncılık, 2010. Kaynaklar Feride Akım, Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri: Derin Yayınları, 2014. Aristoteles, Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 15 | 5 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 7 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Dersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimin toplumsal önemi,İletişim kavramı ve temel öğeleri,Etkili Sunumun tarihsel önemi,Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleri,Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlar,Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleri,Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Etkili iletişim ve ikna,Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemi,Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. 2.Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 3.İletişim kavramı ile etkili sunum ve teknikleri arasında bağlantı kurabilir. 4.İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilir. 5.İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilir. | 10, 13, 14, 19, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin toplumsal önemi | Ders notları |
2 | İletişim kavramı ve temel öğeleri | Ders notları |
3 | Etkili Sunumun tarihsel önemi | Ders notları |
4 | Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleri | Ders notları |
5 | Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlar | Ders notları |
6 | Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleri | Ders notları |
7 | Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleri | Ders notları |
8 | Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleri | Ders notları, ödev |
9 | Etkili iletişim ve ikna | Ders notları, ödev |
10 | Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemi | Ders notları, ödev |
11 | Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemi | Ders notları, ödev |
12 | Öğrenci sunumları | Ödev |
13 | Öğrenci sunumları | Ödev |
14 | Ders tekrarı | Ders notları |
Kaynak |
Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri,:Detay Yayıncılık, 2010. Kaynaklar Feride Akım, Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri: Derin Yayınları, 2014. Aristoteles, Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |