Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin toplumsal önemi,İletişim kavramı ve temel öğeleri,Etkili Sunumun tarihsel önemi,Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleri,Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlar,Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleri,Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Etkili iletişim ve ikna,Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemi,Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. 2.Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 3.İletişim kavramı ile etkili sunum ve teknikleri arasında bağlantı kurabilir. 4.İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilir. 5.İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilir. 10, 13, 14, 19, 2, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin toplumsal önemiDers notları
2İletişim kavramı ve temel öğeleriDers notları
3Etkili Sunumun tarihsel önemiDers notları
4Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleriDers notları
5Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlarDers notları
6Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleriDers notları
7Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleriDers notları
8Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleriDers notları, ödev
9Etkili iletişim ve iknaDers notları, ödev
10Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemiDers notları, ödev
11Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemiDers notları, ödev
12Öğrenci sunumlarıÖdev
13Öğrenci sunumlarıÖdev
14Ders tekrarıDers notları
Kaynak
Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri,:Detay Yayıncılık, 2010. Kaynaklar Feride Akım, Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri: Derin Yayınları, 2014. Aristoteles, Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme15575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6742
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ VE SUNUM TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi1+226
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıDersin amacı; öğrencilerin iletişimsel becerilerini geliştirmek, güzel konuşma sanatı (retorik) ve etkili sunum tekniklerini kavratmak ve öğrencileri başarılı bir sunum yapma konusunda bilinçlendirmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişimin toplumsal önemi,İletişim kavramı ve temel öğeleri,Etkili Sunumun tarihsel önemi,Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleri,Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlar,Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleri,Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleri,Etkili iletişim ve ikna,Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemi,Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemi,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.İletişimle ilgili temel kavramlara hakim olur. 2.Etkili sunum ve teknikleri ile ilgili kavramları tanımlayabilir. 3.İletişim kavramı ile etkili sunum ve teknikleri arasında bağlantı kurabilir. 4.İletişim ve etkili sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilir. 5.İletişim alanına hakim olarak kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilir. 10, 13, 14, 19, 2, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişimin toplumsal önemiDers notları
2İletişim kavramı ve temel öğeleriDers notları
3Etkili Sunumun tarihsel önemiDers notları
4Etkili Sunum kavramı ve temel bileşenleriDers notları
5Hafta-İletişimde sunumun etkililiğini artıran araçlarDers notları
6Yazılı iletişimde etkili sunum yöntemleriDers notları
7Görsel iletişimde etkili sunum yöntemleriDers notları
8Sözel iletişimde etkili sunum yöntemleriDers notları, ödev
9Etkili iletişim ve iknaDers notları, ödev
10Kurumsal iletişimde etkili iletişimin önemiDers notları, ödev
11Kurumsal liderlikte etkili sunumun önemiDers notları, ödev
12Öğrenci sunumlarıÖdev
13Öğrenci sunumlarıÖdev
14Ders tekrarıDers notları
Kaynak
Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri,:Detay Yayıncılık, 2010. Kaynaklar Feride Akım, Halkla İlişkilerde Etkili Konuşma ve Sunum Teknikleri: Derin Yayınları, 2014. Aristoteles, Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59