Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik medya araçlarında reklam filmi yapım ve yönetimini tüm yönleri ile öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme,Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci,Reklamlarda görüntü estetiği,Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi ,Reklam filminin amacı ve içeriği,Reklam filminin bütçe planlaması,Reklam filminin hazırlık aşaması,Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi,Reklam filmlerinde etik tartışmalar,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam film projelerini tasarlar.10, 16, 9E, F, H
Reklamda estetiğin önemini kavrar6E, F, H
Reklam filmi kurgusu yapabilir.9F, H
Reklam filminin üretim kalitesini değerlendirme yeteneğine sahip olur.16, 9F
Reklam prodüksiyonunun süreçlerinde rol dağılımını kontrol eder. 16, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirmeOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
2Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreciOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
3Reklamlarda görüntü estetiğiOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
4Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi Online araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
5Reklam filminin amacı ve içeriğiOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
6Reklam filminin bütçe planlamasıOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
7Reklam filminin hazırlık aşamasıOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
8Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analiziOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
9Reklam filmlerinde etik tartışmalarOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
10Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
11Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
12Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
13Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
14Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
Kaynak
Ders notları
1. [Adweek](https://www.adweek.com/) 2. [Ad Age](https://adage.com/) 3. [HubSpot Academy - Video Marketing Course](https://academy.hubspot.com/courses/video-marketing) 4. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/video-school) 5. [Creativity Online](https://www.creativity-online.com/) 6. [YouTube Creators - Advertising](https://www.youtube.com/creators/ads) 7. [American Advertising Federation (AAF) - Insights](https://www.aaf.org/) 8. [The One Club for Creativity](https://www.oneclub.org/) 9. [Production Hub - Filmmaking](https://www.productionhub.com/) 10. [Clio Awards](https://clios.com/)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31545
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12323
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM FİLMİ YAPIM VE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin mesleki becerilerini geliştirmeye yönelik medya araçlarında reklam filmi yapım ve yönetimini tüm yönleri ile öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirme,Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreci,Reklamlarda görüntü estetiği,Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi ,Reklam filminin amacı ve içeriği,Reklam filminin bütçe planlaması,Reklam filminin hazırlık aşaması,Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analizi,Reklam filmlerinde etik tartışmalar,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam film projelerini tasarlar.10, 16, 9E, F, H
Reklamda estetiğin önemini kavrar6E, F, H
Reklam filmi kurgusu yapabilir.9F, H
Reklam filminin üretim kalitesini değerlendirme yeteneğine sahip olur.16, 9F
Reklam prodüksiyonunun süreçlerinde rol dağılımını kontrol eder. 16, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam, reklam filmi yapım ve yönetim sürecine yönelik genel bilgilendirmeOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
2Reklam filmlerinde yaratıcı strateji oluşturma süreciOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
3Reklamlarda görüntü estetiğiOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
4Reklam filmi yapım sürecinin incelenmesi Online araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
5Reklam filminin amacı ve içeriğiOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
6Reklam filminin bütçe planlamasıOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
7Reklam filminin hazırlık aşamasıOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
8Dünyadan ve Türkiye’den reklam filmlerinin analiziOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
9Reklam filmlerinde etik tartışmalarOnline araştırma yapılır. Örnek reklam incelemeleri hazırlanır.
10Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
11Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
12Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
13Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
14Öğrenci sunumlarıSunumlar için hazırlık yapılır.
Kaynak
Ders notları
1. [Adweek](https://www.adweek.com/) 2. [Ad Age](https://adage.com/) 3. [HubSpot Academy - Video Marketing Course](https://academy.hubspot.com/courses/video-marketing) 4. [Vimeo Video School](https://vimeo.com/blog/category/video-school) 5. [Creativity Online](https://www.creativity-online.com/) 6. [YouTube Creators - Advertising](https://www.youtube.com/creators/ads) 7. [American Advertising Federation (AAF) - Insights](https://www.aaf.org/) 8. [The One Club for Creativity](https://www.oneclub.org/) 9. [Production Hub - Filmmaking](https://www.productionhub.com/) 10. [Clio Awards](https://clios.com/)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59