Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM ATÖLYESİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kendi reklam portfolyolarını oluşturmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleri,Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları I,Reklam hazırlık çalışmaları II,Storybooard I,Storybooard II,Gerilla Pazarlama I,Gerilla Pazarlama II,Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesi,Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumları,Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Reklamın temellerini kavrar. | A, C, E, F | |
2. Reklamın özelliklerini açıklar. | 10 | A, D, E |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar | 10, 9 | A, D, E |
4. Reklam analiz eder | 16, 9 | A, E |
5. Baştan sona bir reklam kampanyası düzenler. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleri | İlgili okuma |
2 | Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları I | İlgili okuma |
3 | Reklam hazırlık çalışmaları II | İlgili okuma |
4 | Storybooard I | İlgili okuma |
5 | Storybooard II | İlgili okuma |
6 | Gerilla Pazarlama I | İlgili okuma |
7 | Gerilla Pazarlama II | İlgili okuma |
8 | Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesi | İlgili okuma |
9 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Ders notları Pete Barry, The Advertising Concept Book, 3rd Edition, THAMES HUDSON |
Ogilvy on Advertising by David Ogilvy, Vintage; First Edition (March 12, 1985) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 8 | 48 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM ATÖLYESİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kendi reklam portfolyolarını oluşturmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleri,Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları I,Reklam hazırlık çalışmaları II,Storybooard I,Storybooard II,Gerilla Pazarlama I,Gerilla Pazarlama II,Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesi,Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumları,Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Reklamın temellerini kavrar. | A, C, E, F | |
2. Reklamın özelliklerini açıklar. | 10 | A, D, E |
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar | 10, 9 | A, D, E |
4. Reklam analiz eder | 16, 9 | A, E |
5. Baştan sona bir reklam kampanyası düzenler. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleri | İlgili okuma |
2 | Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları I | İlgili okuma |
3 | Reklam hazırlık çalışmaları II | İlgili okuma |
4 | Storybooard I | İlgili okuma |
5 | Storybooard II | İlgili okuma |
6 | Gerilla Pazarlama I | İlgili okuma |
7 | Gerilla Pazarlama II | İlgili okuma |
8 | Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesi | İlgili okuma |
9 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
10 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Ders notları Pete Barry, The Advertising Concept Book, 3rd Edition, THAMES HUDSON |
Ogilvy on Advertising by David Ogilvy, Vintage; First Edition (March 12, 1985) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |