Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM ATÖLYESİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin kendi reklam portfolyolarını oluşturmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleri,Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları I,Reklam hazırlık çalışmaları II,Storybooard I,Storybooard II,Gerilla Pazarlama I,Gerilla Pazarlama II,Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesi,Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumları,Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklamın temellerini kavrar. A, C, E, F
2. Reklamın özelliklerini açıklar.10A, D, E
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar 10, 9A, D, E
4. Reklam analiz eder16, 9A, E
5. Baştan sona bir reklam kampanyası düzenler.16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleriİlgili okuma
2Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları Iİlgili okuma
3Reklam hazırlık çalışmaları IIİlgili okuma
4Storybooard Iİlgili okuma
5Storybooard IIİlgili okuma
6Gerilla Pazarlama Iİlgili okuma
7Gerilla Pazarlama IIİlgili okuma
8Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesiİlgili okuma
9Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Ders notları Pete Barry, The Advertising Concept Book, 3rd Edition, THAMES HUDSON
Ogilvy on Advertising by David Ogilvy, Vintage; First Edition (March 12, 1985)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAM ATÖLYESİ-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin kendi reklam portfolyolarını oluşturmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleri,Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları I,Reklam hazırlık çalışmaları II,Storybooard I,Storybooard II,Gerilla Pazarlama I,Gerilla Pazarlama II,Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesi,Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumları,Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumları,Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Reklamın temellerini kavrar. A, C, E, F
2. Reklamın özelliklerini açıklar.10A, D, E
3. Reklamın yaratıcı yaklaşımlarını açıklar 10, 9A, D, E
4. Reklam analiz eder16, 9A, E
5. Baştan sona bir reklam kampanyası düzenler.16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin paylaşılması- Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyalarının içerikleriİlgili okuma
2Halkla ilişkiler ve Reklam hazırlık çalışmaları Iİlgili okuma
3Reklam hazırlık çalışmaları IIİlgili okuma
4Storybooard Iİlgili okuma
5Storybooard IIİlgili okuma
6Gerilla Pazarlama Iİlgili okuma
7Gerilla Pazarlama IIİlgili okuma
8Gerilla Pazarlama Örneklerinin Değerlendirilmesiİlgili okuma
9Gerilla Pazarlama Uygulamaları- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
10Gerilla Pazarlama Uygulamaları II- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
11Gerilla Pazarlama Uygulamaları III- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
12Gerilla Pazarlama Uygulamaları IV- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
13Gerilla Pazarlama Uygulamaları V- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
14Genel Değerlendirme- Öğrenci sunumlarıİlgili okuma
Kaynak
Ders notları Pete Barry, The Advertising Concept Book, 3rd Edition, THAMES HUDSON
Ogilvy on Advertising by David Ogilvy, Vintage; First Edition (March 12, 1985)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59