Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI -Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlar. Öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedefler. Reklam fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulanmasını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar
ile tanımlanması,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar
ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile
anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam /
görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı
anlatımı.,Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta
Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı.
Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da
Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı
çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN
fotoğrafı çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi,Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması.
Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi.,Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi.,Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal
PORTRE + MEKAN çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi
nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı -
Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğraf tekniklerini kullanarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamalarına dek kavram, fotoğraf teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyi de kapsayacak biçimde öğrenci için reklam fotoğrafçılığını bilir ve kullanır hale getirir.12, 14, 9E, F
Öğrenciler çok kültürlülük ve yeni fikirlerin paylaşımı sayesinde yaratıcı projeler ortaya koyar.10, 11, 16, 19, 6
Fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır.2, 20, 6E
Öğrenciler halkla ilişkilerde etkili iletişim stratejilerini anlayarak, kampanya planlama ve uygulamalar gerçekleştirir.10, 11, 2, 9C, E, F
Reklam fotoğrafçılığı alanında temel teknikleri öğrenip, yaratıcı ve etkili reklam fotoğrafları çeker.11, 17, 2, 6, 9C, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar
ile tanımlanması
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar
ile açıklanması.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile
anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam /
görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı
anlatımı.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta
Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı.
Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da
Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı
çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN
fotoğrafı çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması.
Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal
PORTRE + MEKAN çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi
nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı -
Grafik Tasarımcı İlişkileri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer21632
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI -Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlar. Öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedefler. Reklam fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulanmasını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar
ile tanımlanması,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar
ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile
anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam /
görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı
anlatımı.,Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta
Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı.
Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da
Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı
çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN
fotoğrafı çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi,Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması.
Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi.,Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi.,Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal
PORTRE + MEKAN çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi
nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı -
Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fotoğraf tekniklerini kullanarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamalarına dek kavram, fotoğraf teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyi de kapsayacak biçimde öğrenci için reklam fotoğrafçılığını bilir ve kullanır hale getirir.12, 14, 9E, F
Öğrenciler çok kültürlülük ve yeni fikirlerin paylaşımı sayesinde yaratıcı projeler ortaya koyar.10, 11, 16, 19, 6
Fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır.2, 20, 6E
Öğrenciler halkla ilişkilerde etkili iletişim stratejilerini anlayarak, kampanya planlama ve uygulamalar gerçekleştirir.10, 11, 2, 9C, E, F
Reklam fotoğrafçılığı alanında temel teknikleri öğrenip, yaratıcı ve etkili reklam fotoğrafları çeker.11, 17, 2, 6, 9C, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar
ile tanımlanması
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
2Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar
ile açıklanması.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
3Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile
anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam /
görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı
anlatımı.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta
Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı.
Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da
Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
8Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı
çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN
fotoğrafı çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması.
Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal
PORTRE + MEKAN çekimi.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi
nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı -
Grafik Tasarımcı İlişkileri.
Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59