Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlar. Öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedefler. Reklam fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulanmasını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar ile tanımlanması,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı.,Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi,Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması. Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi.,Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi.,Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE + MEKAN çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf tekniklerini kullanarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamalarına dek kavram, fotoğraf teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyi de kapsayacak biçimde öğrenci için reklam fotoğrafçılığını bilir ve kullanır hale getirir. | 12, 14, 9 | E, F |
Öğrenciler çok kültürlülük ve yeni fikirlerin paylaşımı sayesinde yaratıcı projeler ortaya koyar. | 10, 11, 16, 19, 6 | |
Fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır. | 2, 20, 6 | E |
Öğrenciler halkla ilişkilerde etkili iletişim stratejilerini anlayarak, kampanya planlama ve uygulamalar gerçekleştirir. | 10, 11, 2, 9 | C, E, F |
Reklam fotoğrafçılığı alanında temel teknikleri öğrenip, yaratıcı ve etkili reklam fotoğrafları çeker. | 11, 17, 2, 6, 9 | C, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar ile tanımlanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması. Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE + MEKAN çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 16 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selçuk Uğur ÇOBANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fotoğrafın bulunma sürecinden bugüne, reklam fotoğrafçılığının geçirdiği tüm süreçleri öğrencinin öğrenmesini sağlar. Öğrencinin edindiği temel fotoğraf teknik ve teorik bilgilenmelerini bir iletişim nesnesi olan fotoğraf düzlemine taşıyarak çalışmalar yapması hedefler. Reklam fotoğrafı tarafında ise fotoğrafın insan bilim, toplum bilim, psikanaliz ve biçem bilim ile bağını kurar ve bu doğrultudaki düşünceler temelinde fotoğrafın "mesaj/üst dil" boyutunu sorgulanmasını sağlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar ile tanımlanması,Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması.,Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı.,Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN fotoğrafı çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi,Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması. Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi.,Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi.,Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE + MEKAN çekimi.,Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fotoğraf tekniklerini kullanarak medyanın tüm alanlarında, yazılı basından dergi, gazete, afiş ve kurumsal kimlik uygulamalarına dek kavram, fotoğraf teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyi de kapsayacak biçimde öğrenci için reklam fotoğrafçılığını bilir ve kullanır hale getirir. | 12, 14, 9 | E, F |
Öğrenciler çok kültürlülük ve yeni fikirlerin paylaşımı sayesinde yaratıcı projeler ortaya koyar. | 10, 11, 16, 19, 6 | |
Fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını kullanır. | 2, 20, 6 | E |
Öğrenciler halkla ilişkilerde etkili iletişim stratejilerini anlayarak, kampanya planlama ve uygulamalar gerçekleştirir. | 10, 11, 2, 9 | C, E, F |
Reklam fotoğrafçılığı alanında temel teknikleri öğrenip, yaratıcı ve etkili reklam fotoğrafları çeker. | 11, 17, 2, 6, 9 | C, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın yapısal öğelerinin 12 başlık halinde örnek fotoğraflar ile tanımlanması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Fotoğrafta Kompozisyon; Altın Kural ve Çizgiler’in örnek fotoğraflar ile açıklanması. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğrafta Işık konusunun stüdyo’da / açık ortamda pratikler ile anlatılması. Işığın yönleri ve Aydınlatma türleri. Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Stüdyo’da reklam / görsel iletişim fikirleri ile Fashion fotoğrafı çekimi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
6 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Adobe Lightroom programı anlatımı. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Fotoğrafta Bütünlük konusu; bütünlüğün bozulma türleri. Fotoğrafta Denge; dengeli kompozisyon ile fotoğraf oluşturulması anlatımı. Fotoğrafta Doğrultular ve Yönler ile olan ilişkisi. Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
8 | Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile ÜRÜN fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Stüdyo’da Reklam / görsel iletişim fikirleri ile PORTRE + ÜRÜN fotoğrafı çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Fotoğrafta Perspektif konusunun görsel örneklerle anlatılması. Derslik dışında AÇIK MEKAN çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Derslik dışında KAPALI MEKAN çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
13 | Derslik dışında reklam / görsel iletişim fikirleri ile kurumsal PORTRE + MEKAN çekimi. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Portfolyo / Proje teslimi nasıl olmalıdır? Fotoğrafçı - PR Ajansları ilişkileri. Fotoğrafçı - Grafik Tasarımcı İlişkileri. | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
Kaynak |
1. Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları 2. Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları 3. David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları 4. Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları 5. Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |