Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin reklam modelleri ve reklam stratejilerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklama stratejik yaklaşım,Strateji belirleme,AIDA VE DAGMAR MODELİ,MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ,DAVID BERNSTEIN'S MODEL,DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ,ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ,Cialdini Modeli- İkna Modeli,Ürün yaşam eğtisi modeli,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Reklam model ve stratejilerini açıklar. | 12, 13, 9 | C |
2. Reklam model ve stratejilerini değerlendirir | 13, 16, 9 | A |
3. Reklam modellerini tanımlar | 12, 14, 9 | A |
4. Reklam stratejilerini tanımlar | 14, 16, 9 | A |
5 Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklama stratejik yaklaşım | İlgili okuma |
2 | Strateji belirleme | İlgili okuma |
3 | AIDA VE DAGMAR MODELİ | İlgili okuma |
4 | MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ | İlgili okuma |
5 | DAVID BERNSTEIN'S MODEL | İlgili okuma |
6 | DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ | İlgili okuma |
7 | ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ | İlgili okuma |
8 | Cialdini Modeli- İkna Modeli | İlgili okuma |
9 | Ürün yaşam eğtisi modeli | İlgili okuma |
10 | Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Jones, John Philip, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, MediaCat Kitapları Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları |
Hopkins, Claude, Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, Yapı Kredi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKLAM MODEL VE STRATEJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge Karamehmet Altuntaş |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin reklam modelleri ve reklam stratejilerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Reklama stratejik yaklaşım,Strateji belirleme,AIDA VE DAGMAR MODELİ,MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ,DAVID BERNSTEIN'S MODEL,DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ,ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ,Cialdini Modeli- İkna Modeli,Ürün yaşam eğtisi modeli,Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları,Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Reklam model ve stratejilerini açıklar. | 12, 13, 9 | C |
2. Reklam model ve stratejilerini değerlendirir | 13, 16, 9 | A |
3. Reklam modellerini tanımlar | 12, 14, 9 | A |
4. Reklam stratejilerini tanımlar | 14, 16, 9 | A |
5 Reklam oluşturma yöntemlerini örnekler | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reklama stratejik yaklaşım | İlgili okuma |
2 | Strateji belirleme | İlgili okuma |
3 | AIDA VE DAGMAR MODELİ | İlgili okuma |
4 | MASLOW İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ MODELİ | İlgili okuma |
5 | DAVID BERNSTEIN'S MODEL | İlgili okuma |
6 | DAGMAR VE EHRENBERG MODELLERİ | İlgili okuma |
7 | ETKİLER HİYERARŞİSİ MODELİ | İlgili okuma |
8 | Cialdini Modeli- İkna Modeli | İlgili okuma |
9 | Ürün yaşam eğtisi modeli | İlgili okuma |
10 | Reklam model ve stratejileri uygulama örnekleri - Öğrenci sunumları | İlgili okuma |
11 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
12 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
13 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
14 | Reklam modelleri ve stratejileri uygulama örnekleri- öğrenci sunumları | İlgili okuma |
Kaynak |
Aksoy, Atilla, Yeni Reklamcılık, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Jones, John Philip, Masallar ve Gerçeklerle Reklamcılık, MediaCat Kitapları Borça, Güven, Reklamlardan Sonra, MediaCat Kitapları |
Hopkins, Claude, Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık, Yapı Kredi Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |