Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İhsan AKTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kamuoyu araştırmaları konusunda örnekler üzerinden bilgi vermek,kamuoyu araştırmalarının önemini, tarihsel gelişimini, kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi düzeyinin artırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları,Araştırma süreci, Literatür taraması,Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi,Araştırma desenleri,Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri,Kalitatif araştırmalarda örnekleme,Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı,Arasınav (Vize),Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri,Ölçme kavramı, Değişken türleri,Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi,Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler,Araştırma önerisinin hazırlanması,Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kamuoyu kavramını tanımlar9A, D, E
Konuyla ilgili kuramsal tartışmaları değerlendirir.9A, D, E
Kamuoyu araştırma yöntemlerini uygular9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları
2Araştırma süreci, Literatür taraması
3Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi
4Araştırma desenleri
5Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri
6Kalitatif araştırmalarda örnekleme
7Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı
8Arasınav (Vize)
9Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri
10Ölçme kavramı, Değişken türleri
11Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi
12Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler
13Araştırma önerisinin hazırlanması
14Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu
Kaynak
(1)Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper. Kamuoyu Araştırmaları, 2002, Altınküre Yayınları; Ankara (2) Lake, C.C. & Harper, P.C. Kamuoyu Araştırmaları, 2008, Çeviren: Nurettin Güz, Ankara: Eğitim Akademi Yayınları
Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İhsan AKTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kamuoyu araştırmaları konusunda örnekler üzerinden bilgi vermek,kamuoyu araştırmalarının önemini, tarihsel gelişimini, kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi düzeyinin artırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları,Araştırma süreci, Literatür taraması,Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi,Araştırma desenleri,Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri,Kalitatif araştırmalarda örnekleme,Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı,Arasınav (Vize),Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri,Ölçme kavramı, Değişken türleri,Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi,Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler,Araştırma önerisinin hazırlanması,Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kamuoyu kavramını tanımlar9A, D, E
Konuyla ilgili kuramsal tartışmaları değerlendirir.9A, D, E
Kamuoyu araştırma yöntemlerini uygular9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları
2Araştırma süreci, Literatür taraması
3Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi
4Araştırma desenleri
5Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri
6Kalitatif araştırmalarda örnekleme
7Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı
8Arasınav (Vize)
9Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri
10Ölçme kavramı, Değişken türleri
11Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi
12Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler
13Araştırma önerisinin hazırlanması
14Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu
Kaynak
(1)Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper. Kamuoyu Araştırmaları, 2002, Altınküre Yayınları; Ankara (2) Lake, C.C. & Harper, P.C. Kamuoyu Araştırmaları, 2008, Çeviren: Nurettin Güz, Ankara: Eğitim Akademi Yayınları
Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59