Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları,Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri, Vize Haftası,Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları, Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri,Uygulamalar,Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya kuruluşunun yapılarını ve haber üretim süreçlerini kavratır16, 9A, E
Medya kuruluşlarının strateji tercihlerini ve yayın politikasını değerlendirme kabiliyeti kazandırır.16, 9A, E
İletişim ortam ve araçlarına ve haber yazma ilişkin mesleki bilgi verir.16, 9A, E
Güvenilir kaynaklardan bilgi toplama, röportaj yapma ve etkili bir şekilde veri araştırma tekniklerini öğrenir.16A, E
Görsel içerik oluşturma (fotoğrafçılık, video hazırlama) ve haberlerin görsel olarak sunar üzerine çalışabilir.16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılmasıDursun, Ç., Arsan, E., Yurdalan, Ö., & Sucu, M. (2003). Gazetecilik ve Habercilik. Haber ve Habercilik Üzerine Düşünmek, Der. Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 63-84.
2Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları
3 Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri
4Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri
5Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.Devran, Y. (2010). Haber söylem ideoloji (Vol. 15). Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti..
6Gazetecilik iş pratikleri
7Uygulamalar
8Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma
9Haber yazma süreci
10Öğrenci uygulama ve sunuşları
11Öğrenci uygulama ve sunuşları
12Öğrenci uygulama ve sunuşları
13Öğrenci uygulama ve sunuşları
14Öğrenci uygulama ve sunuşları
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017, Habercinin El Kitabı
Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GAZETECİLİK ATÖLYESİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları,Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri, Vize Haftası,Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları, Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri,Uygulamalar,Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya kuruluşunun yapılarını ve haber üretim süreçlerini kavratır16, 9A, E
Medya kuruluşlarının strateji tercihlerini ve yayın politikasını değerlendirme kabiliyeti kazandırır.16, 9A, E
İletişim ortam ve araçlarına ve haber yazma ilişkin mesleki bilgi verir.16, 9A, E
Güvenilir kaynaklardan bilgi toplama, röportaj yapma ve etkili bir şekilde veri araştırma tekniklerini öğrenir.16A, E
Görsel içerik oluşturma (fotoğrafçılık, video hazırlama) ve haberlerin görsel olarak sunar üzerine çalışabilir.16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılmasıDursun, Ç., Arsan, E., Yurdalan, Ö., & Sucu, M. (2003). Gazetecilik ve Habercilik. Haber ve Habercilik Üzerine Düşünmek, Der. Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 63-84.
2Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları
3 Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri
4Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri
5Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.Devran, Y. (2010). Haber söylem ideoloji (Vol. 15). Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti..
6Gazetecilik iş pratikleri
7Uygulamalar
8Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma
9Haber yazma süreci
10Öğrenci uygulama ve sunuşları
11Öğrenci uygulama ve sunuşları
12Öğrenci uygulama ve sunuşları
13Öğrenci uygulama ve sunuşları
14Öğrenci uygulama ve sunuşları
Kaynak
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017, Habercinin El Kitabı
Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59