Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AJANS YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burak ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste bir ajansın nasıl kurulduğu, ajans çeşitleri, ajansta yer alan birimler, ajansın yönetiminde gerekli olan yapı taşları ve bir ajansın nasıl yönetildiği öğretilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders içeriği ve dersin işleniş şekli hakkında bilgi.,Reklam ajansları gelişimi hakkında bilgi. ,Reklam ajans türleri.,Reklam ajansını oluşturan bölümler.,Reklam ajansı- müşteri ilişkileri .,Medya Ajanslarında iş akışı.,Reklam ajanslarında örgütsel yapı ve ücretlendirme.,Ajans Yönetiminde Ekip Çalışması ve Sorun Yönetimi,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları. ,Reklam ajans inceleme sunumları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim ajanslarının yapısını ve işleyişini kavrar13, 16, 9E, F
Ajans yönetim sürecinin işleyişini kavrar13, 16, 9E, F
Ajans yönetiminde müşteri ilişkileri sürecini yürütür13, 16, 9E, F
Ajanslarda üretilen proje süreçlerini planlar13, 16, 9E, F
Reklam süreçlerine yönelik brief hazırlar13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, ders içeriği ve dersin işleniş şekli hakkında bilgi.İletişim ajanslarının web sitelerinin incelenmesi
2Reklam ajansları gelişimi hakkında bilgi. Paylaşılan reklam ajanslarının incelenmesi
3Reklam ajans türleri.Paylaşılan makalenin okunması
4Reklam ajansını oluşturan bölümler.Paylaşılan makalenin okunması
5Reklam ajansı- müşteri ilişkileri .rvd.org.tr web sitesinin incelenmesi
6Medya Ajanslarında iş akışı.Paylaşılan medya ajanslarının incelenmesi
7Reklam ajanslarında örgütsel yapı ve ücretlendirme.Paylaşılan makalenin okunması
8Ajans Yönetiminde Ekip Çalışması ve Sorun YönetimiPaylaşılan örnek olayların incelenmesi
9Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
10Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
11Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
12Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
13Reklam ajans inceleme sunumları. Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
14Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
Kaynak
Işıl Karpat Aktuğlu, Ayşen Temel Eğinli, Sema Misci, Temel Kavramlarla Reklam Ajansı - Reklam veren İlişkileri, Nobel Yayınları, 2018. Candan Çelik Dural, Medya Planlaması ve Reklamverenin Ajans Seçimi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AJANS YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burak ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste bir ajansın nasıl kurulduğu, ajans çeşitleri, ajansta yer alan birimler, ajansın yönetiminde gerekli olan yapı taşları ve bir ajansın nasıl yönetildiği öğretilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders içeriği ve dersin işleniş şekli hakkında bilgi.,Reklam ajansları gelişimi hakkında bilgi. ,Reklam ajans türleri.,Reklam ajansını oluşturan bölümler.,Reklam ajansı- müşteri ilişkileri .,Medya Ajanslarında iş akışı.,Reklam ajanslarında örgütsel yapı ve ücretlendirme.,Ajans Yönetiminde Ekip Çalışması ve Sorun Yönetimi,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları.,Reklam ajans inceleme sunumları. ,Reklam ajans inceleme sunumları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim ajanslarının yapısını ve işleyişini kavrar13, 16, 9E, F
Ajans yönetim sürecinin işleyişini kavrar13, 16, 9E, F
Ajans yönetiminde müşteri ilişkileri sürecini yürütür13, 16, 9E, F
Ajanslarda üretilen proje süreçlerini planlar13, 16, 9E, F
Reklam süreçlerine yönelik brief hazırlar13, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma, ders içeriği ve dersin işleniş şekli hakkında bilgi.İletişim ajanslarının web sitelerinin incelenmesi
2Reklam ajansları gelişimi hakkında bilgi. Paylaşılan reklam ajanslarının incelenmesi
3Reklam ajans türleri.Paylaşılan makalenin okunması
4Reklam ajansını oluşturan bölümler.Paylaşılan makalenin okunması
5Reklam ajansı- müşteri ilişkileri .rvd.org.tr web sitesinin incelenmesi
6Medya Ajanslarında iş akışı.Paylaşılan medya ajanslarının incelenmesi
7Reklam ajanslarında örgütsel yapı ve ücretlendirme.Paylaşılan makalenin okunması
8Ajans Yönetiminde Ekip Çalışması ve Sorun YönetimiPaylaşılan örnek olayların incelenmesi
9Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
10Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
11Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
12Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
13Reklam ajans inceleme sunumları. Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
14Reklam ajans inceleme sunumları.Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
Kaynak
Işıl Karpat Aktuğlu, Ayşen Temel Eğinli, Sema Misci, Temel Kavramlarla Reklam Ajansı - Reklam veren İlişkileri, Nobel Yayınları, 2018. Candan Çelik Dural, Medya Planlaması ve Reklamverenin Ajans Seçimi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59