Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimcilik Genel Kavramlar,İş Fikri ve Kanvas Matrisi
,Yaratıcılık ve İnovasyon,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak,İş Sahipliği Türleri,Girişim için Pazarlama Planı,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumları,İş Planı Grup Sunuınları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular.16, 5, 9E
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder.16, 5, 9E
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır 16, 5, 9E
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar.16, 5, 9E
5. İş Planı hazırlamayı kavrar.16, 5, 9E
6. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar.16, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimcilik Genel Kavramlar
2İş Fikri ve Kanvas Matrisi
Ders kitabından ilgili kısım
3Yaratıcılık ve İnovasyonDers kitabından ilgili kısım.
4Kanvas Matrisi Grup Sunumlarıgrup çalışması
5Kanvas Matrisi Grup Sunumlarıgrup çalışması
6Kanvas Matrisi Grup Sunumugrup çalışması
7Kanvas Matrisi Grup Sunumugrupçalışması
8Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmakders kitabından ilgili kısım
9İş Sahipliği TürleriDers kitabından ilgili kısım
10Girişim için Pazarlama PlanıKitaptan ilgili kısım
11İş Planı Grup Sunumugrup çalışması
12İş Planı Grup Sunumugrup çalışması
13İş Planı Grup Sunumlarıgrup çalışması
14İş Planı Grup Sunuınlarıgrup çalışması
Kaynak
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi250100
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)144
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+12,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin girişimcilik sürecini ve bu süreci nasıl yöneteceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, bir iş fırsatı tanımlamak, kaynakları tahsis etmek, operasyonlar hazırlamak, işletmeyi geliştimek ve finansman da dahil olmak üzere bir girişimcilik anlayışına sahip olacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Girişimcilik Genel Kavramlar,İş Fikri ve Kanvas Matrisi
,Yaratıcılık ve İnovasyon,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumları,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Kanvas Matrisi Grup Sunumu,Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmak,İş Sahipliği Türleri,Girişim için Pazarlama Planı,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumu,İş Planı Grup Sunumları,İş Planı Grup Sunuınları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İş dünyasında etkili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini uygular.16, 5, 9E
2. Küresel ve yerel iş ortamını analiz eder.16, 5, 9E
3. İş dünyasında eleştirel düşünme becerilerini kullanır 16, 5, 9E
4. Kaynaklar, insan gücü ve süreç yönetimi terimlerini kavrar.16, 5, 9E
5. İş Planı hazırlamayı kavrar.16, 5, 9E
6. İş fırsatlarını değerlendiren iç ve dış faktörleri kavrar.16, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Girişimcilik Genel Kavramlar
2İş Fikri ve Kanvas Matrisi
Ders kitabından ilgili kısım
3Yaratıcılık ve İnovasyonDers kitabından ilgili kısım.
4Kanvas Matrisi Grup Sunumlarıgrup çalışması
5Kanvas Matrisi Grup Sunumlarıgrup çalışması
6Kanvas Matrisi Grup Sunumugrup çalışması
7Kanvas Matrisi Grup Sunumugrupçalışması
8Bir İş Planı Hazırlamak ve Sağlam Bir Stratejik Plan Oluşturmakders kitabından ilgili kısım
9İş Sahipliği TürleriDers kitabından ilgili kısım
10Girişim için Pazarlama PlanıKitaptan ilgili kısım
11İş Planı Grup Sunumugrup çalışması
12İş Planı Grup Sunumugrup çalışması
13İş Planı Grup Sunumlarıgrup çalışması
14İş Planı Grup Sunuınlarıgrup çalışması
Kaynak
1. Girişimcilik, Emine Başar, Nobel Yayınları, 2017 2. İnovasyon ve Girişimcilik, John Bessant, Joe Tidd, Nobel Yayınları, 2018
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59