Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir.14, 17, 18, 5, 9A, E
Özel efekt uygulamaları yapar.14, 17, 18, 5, 9A, E
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır.14, 17, 18, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
2Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
3Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
8Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9After Effects Green Screen çalımaları uygulama Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati6530
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4520
Proje Sunumu / Seminer4520
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5630
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı8540
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGörsel efekt ve uygulamaları dersinin amacı, öğrencilerin görsel efekt teknikleri ve dijital efekt uygulamalarıyla görsel projeler ortaya koymalarını sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.,Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar ,Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.,Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.,Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler ,Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. ,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.,Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devam,After Effects Green Screen çalımaları uygulama ,After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesi,Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. ,After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. ,Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.,Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt verir.14, 17, 18, 5, 9A, E
Özel efekt uygulamaları yapar.14, 17, 18, 5, 9A, E
Kısa reklamlarda efekt programlarını uygular.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Etik ve Mesleki Uygulamalarını analiz eder.14, 17, 18, 5, 9A, E
Görsel Efekt ve Tasarım Projesi yaratır.14, 17, 18, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel efekt nedir, tarihçesi ve önemi gibi temel kavramların tanıtımı.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
2Görsel efekt için uygulanan teknikler ve kullanılan güncel yazılımlar Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
3Sinemada, yazılı ve görsel mecralarda kullanılan etkili çalışmalar.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
4Renk, Tipografi ve konsept oluşturmada önemli içerikler hakkında bilgiler.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
5Adobe Creative Cloud hakkında genel bilgiler Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
6Adobe After Effects de basit arka ön ilişkili masklama ve renk konusunda çalışmalar yapma. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
7Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturma.Konu ile ilgili verilen web sitelerinin incelenmesi
8Photoshop, İllüstrator ve After Effects kullanarak konspet oluşturmaya devamVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
9After Effects Green Screen çalımaları uygulama Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
10After Effects Hareketli metin ve nesnelerin eklenmesiVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
11Programların kullanarak bir tv programı konsepti oluşturmak. Afiş, Tanıtım, Program içeriği. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
12After Effects hazır şablonlar ve title kj oluşturmak. Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
13Adobe Express sayfa şablonları üzerine sunum ve içerik oluşturmak.Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
14Öğrenilenler yardımıyla konsept sunumu Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59