Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Samet Ensar SARI
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Korhan Mavnacıoğlu
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri ve dijital kampanya süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. Derste çeşitli makaleler ve vakalar incelenecektir. Misafir katılımcılarla birlikte profesyonel iş dünyasının yaşadığı deneyimler ortaya çıkartılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Değişen Tüketiciler, Değişen Markalar,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları 1,Sosyal Medya Platformları 2,Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileri,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2,Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulama,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme,Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi,Dijital Kampanya İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya platformlarının işlevlerini açıklar10, 14, 9A, E
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar10, 19, 9A, E, F
Sosyal medya ve dijital kampanya stratejilerini planlar10, 19, 9E
Kurumların dijital kampanyalarını uygular10, 19, 4, 9
Dijital kampanya sürecinde ortaya çıkan sorunları analiz eder10, 14, 4, 9
Sosyal medya ve dijital teknolojilerin yarattığı dönüşüme uyarlar10, 14, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileriİlgili okuma
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleriİlgili okuma
3İnternet ve Web Uygulamalarıİlgili okuma
4Değişen Tüketiciler, Değişen Markalarİlgili okuma
5Sosyal Medya ve Özellikleriİlgili okuma
6Sosyal Medya Platformları 1İlgili okuma
7Sosyal Medya Platformları 2İlgili okuma
8Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileriİlgili okuma
9Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1İlgili okuma
10Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2İlgili okuma
11Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulamaİlgili okuma
12Sosyal Medya Takibi ve Ölçümlemeİlgili okuma
13Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimiİlgili okuma
14Dijital Kampanya İncelemeleriİlgili okuma
Kaynak
K. Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul,2015
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- T.L. TUTEN, M. R. SOLOMON, Social media marketing. Sage, 2014. 4- Faruk Eczacıbaşı, Daha Yeni Başlıyor, Istanbul 2018 5- Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick, Sosyal Medya Sanatı, İstanbul 2015 6- TEDX sosyal medya konulu videolar: Önerilen: Zeynep Tüfekçi – “İnsanların reklamlara tıklaması için bir distopya yaratıyoruz” Samet Ensar Sarı – “Kanalına Sahip Çık”

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı31030
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı428
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL KAMPANYALAR -Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Samet Ensar SARI
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Korhan Mavnacıoğlu
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri ve dijital kampanya süreci hakkında detaylı bilgiye sahip olmasını sağlamaktır. Derste çeşitli makaleler ve vakalar incelenecektir. Misafir katılımcılarla birlikte profesyonel iş dünyasının yaşadığı deneyimler ortaya çıkartılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Değişen Tüketiciler, Değişen Markalar,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları 1,Sosyal Medya Platformları 2,Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileri,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1,Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2,Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulama,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme,Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimi,Dijital Kampanya İncelemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya platformlarının işlevlerini açıklar10, 14, 9A, E
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlar10, 19, 9A, E, F
Sosyal medya ve dijital kampanya stratejilerini planlar10, 19, 9E
Kurumların dijital kampanyalarını uygular10, 19, 4, 9
Dijital kampanya sürecinde ortaya çıkan sorunları analiz eder10, 14, 4, 9
Sosyal medya ve dijital teknolojilerin yarattığı dönüşüme uyarlar10, 14, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileriİlgili okuma
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleriİlgili okuma
3İnternet ve Web Uygulamalarıİlgili okuma
4Değişen Tüketiciler, Değişen Markalarİlgili okuma
5Sosyal Medya ve Özellikleriİlgili okuma
6Sosyal Medya Platformları 1İlgili okuma
7Sosyal Medya Platformları 2İlgili okuma
8Sosyal Medya İletişiminde Hedef Kitleler, Medya İlişkileriİlgili okuma
9Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 1İlgili okuma
10Sosyal Medya İletişimi ve Dijital Kampanya Stratejileri 2İlgili okuma
11Dijital Kampanya Süreçleri-Uygulamaİlgili okuma
12Sosyal Medya Takibi ve Ölçümlemeİlgili okuma
13Sosyal Medyada ve Dijital Kampanyalarda Etik, Sosyal Medyada Kriz Yönetimiİlgili okuma
14Dijital Kampanya İncelemeleriİlgili okuma
Kaynak
K. Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul,2015
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 2- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015. 3- T.L. TUTEN, M. R. SOLOMON, Social media marketing. Sage, 2014. 4- Faruk Eczacıbaşı, Daha Yeni Başlıyor, Istanbul 2018 5- Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick, Sosyal Medya Sanatı, İstanbul 2015 6- TEDX sosyal medya konulu videolar: Önerilen: Zeynep Tüfekçi – “İnsanların reklamlara tıklaması için bir distopya yaratıyoruz” Samet Ensar Sarı – “Kanalına Sahip Çık”

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59