Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA -Bahar Dönemi0+52,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin sektör uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin iş yaşamı tutumlarını geliştirmektir. Dersi seçen öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifika Programına katılır. Programa katıldığına dair belgeyi staja başlamadan önce Dekanlık'a ibraz etmek zorundadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi,İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme,İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları,İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması,Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı,Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler,Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar,Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi,Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş süreçlerini açıklar. 14, 6H
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir.14, 6H
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. 14, 6H
Zaman yönetimini geliştirir.6H
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. 14, 6H
Alanında proje yürütme yetkinliği kazanır.12, 14, 6H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişiPaylaşılan web sitelerinin incelenmesi
2İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirmePaylaşılan kurum web sitelerinin incelenmesi
3İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamalarıPaylaşılan dosyanın incelenmesi
4İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanmasıSektörel iş ilanlarının incelenmesi
5Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısıMesleki uygulama yönergesinin okunması
6Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve BeklentilerPaylaşılan dosyanın incelenmesi
7Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliğiİş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Dokümanlarının İncelenmesi
8 Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlarİletişim sektörü etik kodlarının incelenmesi
9Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesiMesleki uygulama tecrübesine ilişkin sunum hazırlanması
10Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
11Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
12Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
13Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
14Genel DeğerlendirmeMesleki uygulama süreci hakkında geribildirim hazırlanması
Kaynak
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1400
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı14342
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ UYGULAMA -Bahar Dönemi0+52,55
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜniversite eğitiminde kazanılan bilgi ve becerilerin sektör uygulamaları ile yapılandırılmasına fırsat sağlamak ve öğrencilerin iş yaşamı tutumlarını geliştirmektir. Dersi seçen öğrenciler İş Sağlığı ve Güvenliği Sertifika Programına katılır. Programa katıldığına dair belgeyi staja başlamadan önce Dekanlık'a ibraz etmek zorundadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişi,İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirme,İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamaları,İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanması,Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısı,Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve Beklentiler,Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlar,Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesi,Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu),Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş süreçlerini açıklar. 14, 6H
Çalışma hayatı ile ilgili tutum geliştirir.14, 6H
İşyeri güvenlik önlemlerini açıklar. 14, 6H
Zaman yönetimini geliştirir.6H
Takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. 14, 6H
Alanında proje yürütme yetkinliği kazanır.12, 14, 6H
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Sektörü ve Sektör İşleyişiPaylaşılan web sitelerinin incelenmesi
2İletişim ve medya sektöründeki paydaşlar hakkında bilgilendirmePaylaşılan kurum web sitelerinin incelenmesi
3İletişim ve medya sektöründe görev tanımlamalarıPaylaşılan dosyanın incelenmesi
4İletişim ve medya sektöründe insan kaynakları yapılanmasıSektörel iş ilanlarının incelenmesi
5Mesleki Uygulama Sürecinin Genel İşleyiş yapısıMesleki uygulama yönergesinin okunması
6Mesleki Uygulama Sürecinde Görev Tanımlamaları ve BeklentilerPaylaşılan dosyanın incelenmesi
7Mesleki Uygulama Sürecinde İş Sağlığı ve Güvenliğiİş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Dokümanlarının İncelenmesi
8 Mesleki Uygulama Süreci Kriterleri ve Etik Kodlarİletişim sektörü etik kodlarının incelenmesi
9Mesleki Uygulama Sürecinde Yer Alan Kurumlardan Gelen Geribildirimlerin değerlendirilmesiMesleki uygulama tecrübesine ilişkin sunum hazırlanması
10Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
11Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
12Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
13Mesleki Uygulama Final Sunumları (Mesleki Uygulama Bölüm Komisyonu)Final sunumlarının hazırlanması
14Genel DeğerlendirmeMesleki uygulama süreci hakkında geribildirim hazırlanması
Kaynak
Gavin Ambrose ve Paul Harris, Grafik Tasarımın Temelleri Dizisi, Literatür Yayınları Steven Heller ve Veronique Vienne, Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayınları Kürşat Çağıltay, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği, Seçkin Yayıncılık Kerem Rızvanoğlu, Herkes İçin Web Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayıncılık E. H. Gombrich, İmge ve Göz, Yapı Kredi Yayınları John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:57Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59